Beantwoord

Sonos Beam niet meer te vinden via de wifi/netwerk

  • 16 December 2020
  • 59 reacties
  • 4637 Bekeken


Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk.

59 Reacties

Badge +1

Hallo Eddie the Eagle,

Bedankt voor je commentaar, daar kan ik vast iets mee.

Ik heb twee weken geleden de hele meterkast laten vervangen en zo ook door het hele huis Cat6 utp laten aanleggen. Helaas is het niet gelukt op de kamer van mijn oudste op de zolder een utp kabel door te trekken. We hebben alle coax er uit gehaald en daarin de utp getrokken. Helaas op de zolder zit ergens een knooppunt waar we zonder hak of breekwerk geen toegang tot hadden.

In de meterkast heb ik na de waardeloze Connect Box (Arris) een Unmanaged Switches TL-SG1016D V1 laten plaatsen. Da zou ik dus een router tussen het modem en de switch moeten plaatsen toch?
 

Reputatie 6
Badge +3

Da zou ik dus een router tussen het modem en de switch moeten plaatsen toch?
 

Precies, ik had exact dezelfde TP-Link 16 poort switch in de meterkast maar dan het model 2016. Ik heb deze mee vervangen door een Unifi PoE switch omdat ik dan mijn kleinere switches die in de kamers liggen en de AP`s die ook in de kamers liggen kan poweren via ethernet. Geen stekkers en trafo`s meer. Werkt fantastisch.

De router komt idd tussen de modem en de switch te hangen. Je moet wel met Ziggo bellen om het modem in bridge mode te laten zetten en van te voren even met je kids praten :joy: Je netwerk ligt er een half uurtje uit om alles werkende te krijgen, Ziggo moet even instellen, firmware updates te draaien van Modem, herstarten etc.

Badge +1

Is het dan ook noodzakelijk om de unmanaged switch te vervangen of kan het ook met die ik net gekocht heb? En welke router adviseer je dan? Heb je het dan over deze Ubiquiti Switch US-16-150W bijvoorbeeld?

 

Badge +1

Oh sjips……….dat is de switch

Reputatie 6
Badge +3

Je kunt je 16 poort TP Link Switch gewoon blijven gebruiken. Ik ben dit gaan vervangen om AP`s, Switches en IP Camera`s te kunnen voeden vanuit de PoE switch. Ik heb een hekel aan overbodige kastjes, kabeltjes en stekkertjes.

 

Ik heb deze router. Je kunt van daaruit rustig uitbreiden, al je bestaande spullen blijven werken maar je vervangt het slecht kloppende hart van je netwerk door een gezonde nieuwe.

Badge +1

Die router heeft geen wifi, dat pak je dan op via je ap's toch?

Badge +1

Ik wordt steeds enthousiaster om de boel hier toch maar weer te veranderen en dan voor één keer en goed. Deze video kwam ik tegen https://www.youtube.com/watch?v=M6nRKiEPTyk zijn die ufo's😂er ook voor om een netwerkkabel in te steken? Dan kan ik er sowieso één op de zolder plaatsen en kan mijn zoon (indien nodig) daar zijn PS4 met een UTP kabel op aansluiten.

Afijn, ik ga er nog maar eens goed voor zitten…………..

 

Badge +1

En….haha, aangezien dit een Sonos forum is…..2 van mijn 7 Sonos`en zijn bekabeld en ik gebruik dus SonosNet voor de anderen. Sonos komt van zijn leven niet op mijn WIFI.

Daar dacht ik net ook over ja🤣, en sonos dan……...afijn erg fijn dat je zo de tijd voor mij neemt, super en bedankt

Badge +1

Ik heb de volgende sonos producten:

1x beam

1x sub

2x One 

Dit is allemaal gezet op kamer woonkamer en draadloos (nu via de router in de mencave, ander SSID) geïnstalleerd.

Verder op kamer slaapkamer kind 1 en draadloos geïnstalleerd

1x one op slaapkamer 1

Verder op kamer slaapkamer kind 2 en draadloos geïnstalleerd

1x one op slaapkamer 2

 

Dan zou ik dus de beam bekabeld moeten gaan aansluiten en de rest via Sonosnet?

En boven via sonosnet?

 

Ik doe dat dan pas nadat ik het netwerk aangepast heb etc.

Klopt toch zo?