Skip to main content
Hallo,

Na update van de Sonos app hebben we geen geluid meer op diverse apps waaronder Netflix en NPO uitzending gemist. TV Samsung UE40F6740. Altijd prima gewerkt. Komt er een oplossing bij update ?

Optische kabel werkt goed, radio en TV werkt prima

In Netflix omzetten van 5.1 naar stereo heeft geen effect.

Graag bericht van Sonos
Pas het geluids formaat op de TV even aan, ik zie dat Sonos het verkeerde formaat door krijgt. De ondersteunde formaten zijn Dolby Digital 5.1 en Stereo (PCM).
goedenavond hier hetzelfde probleem:

677883311
Sinds de update is er een probleem als er een stereo signaal verwerkt met worden met de dolby digital instelling. Als ik op mijn samsung tv bij de audio out instellingen PCM/Stereo instel heb ik altijd geluid, als ik Dolby Digital instel alleen als er ook een dolby digital ingangssignaal voor de tv is.

Volgens de amerikaanse sonos community site werkt sonos aan een update.
Ik heb een Samsung tv en daarop nu de Netflix in gebruik genomen. Maar ik heb geen geluid bij Netflix, de instellingen in de Horizonbox staan op Dolby Digital AAN, en in de Netflix app ook op 5.1 maar dan heb ik geen geluid. Als ik de horizon DD uitzet heb ik geluid. Ook als ik de Netflix op gewoon Engels zet ipv 5.1 heb ik geluid.

Maar ik moet toch ook gewoon 5.1 kunnen hebben op mijn Sonos?

Diagnostische info verstuurd onder nummer 8268141
Gister Sonos PLAYBAR geïnstalleerd. Hebben geen geluid bij het kijken naar Netflix via externe box. Hier zit wel de optische kabel in.

Diagnose nummer: 8267269
diagnose nummer 8258006 wel sonosapp op de ipad maar niet op mijn mac en op mijn telefoon mtorola.....wat nu?
Optische kabel direct verbonden van tv naar soundbar. Normaal tv kijken werkt wel enkel Netflix.
De PLAYBAR laat zien dat deze geen signaal krijgt. Hoe is de PLAYBAR aangesloten? Is de optische kabel verbonden met de TV of met een ander apparaat.
Zelfde probleem! 8248758
Hallo allemaal,

Het probleem is al opgelost.

Bedankt voor dw reactie;)

Groetjes jari
Dit ligt hoogstwaarschinlijk aan hoe de Horizonbox met 5.1 geluid omgaat. Als deze het uitzend in bijvoorbeeld DTS formaat of Dolby Digital Plus formaat, dit zijn audio codecs die de Sonos Playbar/Playbase niet ondersteunen. De Playbar/Playbase ondersteunen Dolby Digital 5.1 en stereo (PCM). Zorg er dus voor dat in de audio instellingen van je Horizonbox deze instellingen goed staan.
Hoi, ik heb het zelfde probleem: ook geen geluid meer van Netflix na update. Kunnen jullie mij ook helpen? Dank.
Beste Bob M

Bedankt voor de update , heb weer geluid nu.

Jan G
@BasW De update staat klaar, deze vind je in de instellingen van de Sonos app, bij online updates of zoeken naar nieuwe versies.

@ Rob de Vries Jij stond al geflagged. Heb je ons ondertussen gebeld en het gefixed? In ieder geval, ook bij jou zou een update moeten helpen. Zo niet, dan horen we graag van je en ontvangen we ook graag een nieuwe diagnose gemaakt terwijl je het probleem ervaart.
Opgelost, veel dank
Hallo Ndv,

Ik heb ook geen geluid bij diverse zenders mijn diagnose nummer is 7810471

Graag hoor ik van je.

Gr, Rob
Goedenavond, mijn diagnosenr. is 7810093.

Met vriendelijke groet, Bas W
@Ndv Thanks voor je bijstand, dat is inderdaad het idee 😉

@jeroenennadja Je bent geflagged, als je zoekt naar nieuwe versies in de instellingen van de app dan vind je een update.

@jan g Voor jou hetzelfde, ook geflagged!

@ Bas W Van jou hebben we nog een diagnose nodig. Wil je deze maken terwijl het probleem voorkomt? Deze maak je zo.
7806812
In de Sonos app tijdens geen geluid Netflix drukken op diagnose versturen in geavanceerde instellingen

Het nummer dag je krijgt in een reactie hier vermelden

Je krijgt dan een update toegestuurd

Probleem is dan opgelost

Succes
Is her nu slim om mijn Playbar te updaten, of afwachten op een nieuwe versie?
Goedenavond,

nog even een aanvulling op Mn vorige bericht. Netflix wordt gespeeld vanaf een app op Mn (recente) Sony bravia. Heeft altijd prima gewerkt tot aan de update. De app geeft de melding: Geluid tv niet ondersteund. Ik heb een playbar, sub en twee play 1's.
Goedenavond, ik heb hetzelfde probleem als Jan G. Dit betekent lang wachten op geluid bij Netflix. Voordat er dan geluid komt een tikkend geluid uit de play 1 speakers.

Ik hoop dat u mij kunt helpen.

Vriendelijke groet, Bas W
Jan, na de update kun je dat weer terugzetten naar dolby digital. Succes
Beste Bob m

Ik heb de diagnose verzonden, het nummer is 7806229

Bedankt voor de snelle reactie, wel heb ik inmiddels het meerkanaals geluid op mijn philips tv veranderd in stereo, en heb wel weer tv geluid.

Vriendelijke Groet

Jan g