Beantwoord

Sonos speelt geen NPO Radio2 maar een andere Radio2 uitzending.

  • 30 December 2021
  • 48 reacties
  • 4583 Bekeken


Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk.

48 Reacties

Reputatie 4
Badge +1

Goedemiddag @Ron vdl 

 

Zeer graag zou ik je hier bij willen helpen om dit op te lossen.

Helaas is het zo dat wij als Sonos geen invloed hebben op wat Google als radio station opzet. 

Sonos heeft alleen een ingebouwde microfoon en de optie om Google assistent te gebruiken. 

Helaas kunnen wij niet instellen dat bij de oproep naar NPO radio 2 daadwerkelijk dit station naar voren komt.

 

Reputatie 7

En ook niet vanuit Google?

Wie van de twee het moet oplossen weet ik niet, maar ja nog altijd problemen met radio 10 en radio west en de rest van de zenders nooit problemen

Reputatie 7

Heb je de work around geprobeerd?

Badge

Wat bij mij werkt is in de Google home app een routine maken van speel mijn favoriete zender af.  Als actie type je de netrequentie in dan de zender die je wilt horen.

Reputatie 1
Badge

Wat bij mij werkt is in de Google home app een routine maken van speel mijn favoriete zender af.  Als actie type je de netrequentie in dan de zender die je wilt horen.

Bij mij werkt het afspelen van "NPO Radio 2" ook niet via een geprogrammeerde Google Home routine.

Het opgeven van een netfrequentie werkt niet, want het zijn internetzenders die alleen via een IP-adres of URL te starten zijn. Het zou wel kunnen dat de frequentie die je opgeeft toevallig ook in de naam van de zender voorkomt.

Met de technici van TuneIn in Amerika, heb ik wel ontdekt dat het starten van bijvooorbeeld NPO Radio 2 wel werkt wanneer je dit in het Engels zegt, of wanneer je opgeeft dat het afgespeeld moet worden via TuneIn  en op welke locatie (bijvoorbeeld in de Woonkamer).

Ik ben met de technici van TuneIn dus wel iets verder, maar we hebben nog geen oplossing.

Reputatie 7

Zie ook deze discussie, waarbij het mij via de frequentie (zelfs al is het een internetstream) wel gelukt is: 

Een goede oplossing van TuneIn is natuurlijk beter…..

Hallo Jeroen,

 

Graag! alleen vandaag en morgen ben ik erg druk. Donderdag ben ik wel in de gelegenheid. Schikt dat jou ook?

Is dit al iemand gelukt? Voor mij is de workaround geen optie, want ik wil ook vaak genoeg een andere zender of een podcast luisteren.

Reputatie 7

Dat kan nog steeds hoor. Je hebt alleen Radio 2 als favoriet ingesteld…..

Ga naar het muzieknootje onderin de Sonos-app en klik op Sonos radio en scrol helemaal naar beneden, totdat je locaties tegenkomt, volg de stappen dan in de app. Dan staat de locatie vast en pikt Google waarschijnlijk de juiste zender eruit. Op  voice control van Google asssistant heb ik helaas geen invloed, zoals hierboven al staat dat zit bij Google.

Eventueel kan ook het volgende geprobeerd worden; Tik dan op het vergrootglas/loep tweede van rechtsonder aan in de app, dan verschijnt er boven in het scherm een zoekbalk, met daaronder een andere balk welke je kan verschuiven, van artiesten, albums en ook “Stations” daar klil je dan op en in de zoekbalk vul je in NPO Radio 1-2-3-4-5 etc

Reputatie 7

@leonoor De vraag ziet vooral op de opdracht voor Radio 2 via het stemcommando op Google Assistent. Die lijkt niet goed te gaan.

Ik heb hetzelfde probleem.  Ik heb een “goedemorgen” routine aangemaakt met als laatste activiteit het afspelen van “npo radio 2”. Toch wordt dan die Engelstalige zender gestart.

Reputatie 7

Kleine aanvulling: dat bij jou de frequentie overeenkomt met de in jouw regio gebruikte Radio 2-frequentie is niet bij iedereen zo. Ik moet voor de work around ook 92.6 instellen, maar daar zit bij mij in de regio Radio 2 niet.

@106rallye je hebt helemaal gelijk. 

Hier vindt men de frequentie die bij je regio hoort:

https://muziekopjewerk.nl/npo-radio-2/

Reputatie 7

Klopt, maar toen ik de work around maakte voor Radio 2 moest ik wel 92.6 nemen……

Reputatie 7

Of je zegt gewoon “Hey Google, speel NPO Radio 2”. Bij mij werkt dat.

Badge

Ook dit werkt niet altijd.

Wie weet het wel goed werkende commando?

Reputatie 7

Dat GA op een Sonos speaker anders werkt dan bij Googel zelf, betekent niet dat eventuele fouten ook door Sonos komen. Volgens mij kijkt GA ook niet nar de instelingen van je Sonos account.

Reputatie 7

Cross posten op een forum is niet heel handig. 

Daarom stel ik voor dit punt heir verder door te nemen. Heb je de genomede work arounds al eens geprobeerd ("mijn favoriete radiozender” of de één van de frequenties)?

Reputatie 5
Badge +3

Ik gebruik zelf geen stembediening (wel een Google Nest Hub 2 voor andere bediening)

 

Maar als ik het goed heb kan je de Google Assistant stem gevoeligheid toch instellen in 3 stappen. Misschien kan dat een oplossing zijn voor dit probleem voor sommige mensen.

at een oplossing zijn voor dit probleem?ma

 

 

Reputatie 7

Niet voor dit probleem. GA schakelt op Sonos gewoon naar de verkeerde Radio 10 (of Radio 2).

Goedemorgen @MaartenJ  en @Berrybaart 

 

Hoe gaat het als je inderdaad duidelijk de spraak opdracht geeft '’ Hi google, speel NPO radio 2 '’ 

Dit heb ik hier ook getest en dan krijg ik de juiste zender te pakken.

Als je alleen radio 2 zegt heb je inderdaad de kans dat er meer zenders zo heten en de verkeerde zender pakt. 

Helaas is dit vaker niet zo dan wel. Ik spreek altijd netjes “NPO Radio 2” uit (zoals het heet in TuneIn), zelfs geschreven in een routine pakt hij nu meestal Radio 2 UAE.

Heel soms doet hij wel per ongeluk de gewenste zender.

Ik begrijp dus dat er geen oplossing is.