Beantwoord

Sonos speelt geen NPO Radio2 maar een andere Radio2 uitzending.

  • 30 December 2021
  • 48 reacties
  • 4514 Bekeken

Badge +1

als ik op mijn sonos radio2 wil luisteren krijg ik een engelstalige zender . Hoe moet je dat goedkrijgen.

ik lees routines maar kan iemand mij precies uitleggen hoe dat moet 

icon

Beste antwoord door Jeroen V 3 February 2022, 10:09

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

48 Reacties

Wie van de twee het moet oplossen weet ik niet, maar ja nog altijd problemen met radio 10 en radio west en de rest van de zenders nooit problemen

Reputatie 7

Heb je de work around geprobeerd?

Is dit al iemand gelukt? Voor mij is de workaround geen optie, want ik wil ook vaak genoeg een andere zender of een podcast luisteren.

Reputatie 7

Dat kan nog steeds hoor. Je hebt alleen Radio 2 als favoriet ingesteld…..

Ik heb hierover contact gehad met TuneIn; volgens hun ligt het aan TuneIn. Echter na maanden nog geen oplossing. Krijg vaak de engelse Radio 2 (terwijl ik zeg: “OK Google, speel NPO radio 2”). Op dit moment krijg ik OF en Spaanse radio2 OF stilte….

In zijn algemeenheid vind ook dat de Sonos One bar slecht reageert op Google commando's. Als je m op dat gebied vergelijkt met de Google NEST speakers, zijn die echt VEEEEL beter.

 

In ons gezin gaat de grap rond dat SONOS een beetje oud en doof is…...

Reputatie 4
Badge +1

Goedemiddag @Ron vdl 

 

Zeer graag zou ik je hier bij willen helpen om dit op te lossen.

Helaas is het zo dat wij als Sonos geen invloed hebben op wat Google als radio station opzet. 

Sonos heeft alleen een ingebouwde microfoon en de optie om Google assistent te gebruiken. 

Helaas kunnen wij niet instellen dat bij de oproep naar NPO radio 2 daadwerkelijk dit station naar voren komt.

 

Hallo Jeroen,

 

Graag! alleen vandaag en morgen ben ik erg druk. Donderdag ben ik wel in de gelegenheid. Schikt dat jou ook?

Update: Als ik via Google Assistent vraag om NPO 2 af te spelen, gaat dat goed…. Op mn Speaker speelt dan NPO Radio 2 af, maar na ca 30 seconden, springt hij om naar een of andere spaanse radio. Dit heeft dus blijkbaar niets te maken met Google: Die doet het goed, maar Sonos wisselt ineens de zender naar Radio 2 uit Brazilie of zo…

(Setup: Google hub, met Symfonisk als default audio-uitvoer)

 

Ik heb exact hetzelfde. En iets vergelijkbaars met Radio 10. Een originele Google Nest speakers doen het 100% foutloos met dezelfde commando’s. Sonos, DOE IETS!

Reputatie 7

Volgens Sonos (zie hierboven) is het een probleem van Google…… Die lijken de zaken via een Sonos langs een andere server te sturen. Daar al geklaagd? Work around toegepast?

Ik weet niet of het een “google” probleem is… Het gedrag is namelijk via Google prima:
Een standaard Bluetooth speaker (of gewoon de speaker van de hub zelf): Ik zeg speel NPO2, en hop, NPO2 speelt af, niets aan de hand,

Als ik Symfonisk als default speaker aanzet:
Ik zeg tegen Google: Speel NPO2 af, en de symfonisk speelt inderdaad NPO2 af…
Na een halve minuut / minuut springt de zender vanzelf om naar Radio2 Brazil… 

Ik moet dan in de Sonos App handmatig Tune-in op NPO2 zetten, en dan werkt alles goed, en blijft het werken.

Ik ben van mening dat als Sonos apparatuur levert, met daarin opgenomen Google Home, en dat werkt niet goed, Sonos zelf in actie moet komen. En niet  ons als consument doorsturen naar Google. Ik vind dat afschuiven. 
 

Reputatie 7

Dat zou erg fijn zijn, maar zo zit het nu eenmaal niet. Sonos maakt speakers en stelt ze open voor Sonos (en Amazon, en voor andere zaken Spotify en TuneIn). Over de werking heeft Sonos helaas geen zeggenschap.

Ik heb hier ook al maanden last van. 

Twee workarounds die bij mij werken zijn:

”Hey Google, speel 92 komma 6” de frequentie in onze regio. 
 

En ik heb een persoonlijke routine aangemaakt in de Google home app met als starter > zeg tegen de assistent “speel radio” (je kunt hier kiezen wat je wilt) en als actie > je eigen opdracht toevoegen: “Speel 92,6 op TuneIn”. 
 

Als ik nu zeg “hey google, speel radio” dan begint radio npo 2 (de Nederlandse :)). 
 

Maar hopelijk wordt t ooit nog eens goed opgelost

 

Reputatie 7

Kleine aanvulling: dat bij jou de frequentie overeenkomt met de in jouw regio gebruikte Radio 2-frequentie is niet bij iedereen zo. Ik moet voor de work around ook 92.6 instellen, maar daar zit bij mij in de regio Radio 2 niet.

@106rallye je hebt helemaal gelijk. 

Hier vindt men de frequentie die bij je regio hoort:

https://muziekopjewerk.nl/npo-radio-2/

Reputatie 7

Klopt, maar toen ik de work around maakte voor Radio 2 moest ik wel 92.6 nemen……

Badge

Voor “Radio 10” probeer het commando

“Hey Google speel radio één nul”

Werkt bij mij :-)

Ben benieuwd of het ook bij andere werkt.

Badge

Helaas werkt dit ook niet altijd.

"Hey Google speel radio tien Nederland” werkt tot nu toe wel steeds.

Badge

Ook dit werkt niet altijd.

Wie weet het wel goed werkende commando?

Reputatie 7

Cross posten op een forum is niet heel handig. 

Daarom stel ik voor dit punt heir verder door te nemen. Heb je de genomede work arounds al eens geprobeerd ("mijn favoriete radiozender” of de één van de frequenties)?

Reputatie 5
Badge +3

Ik gebruik zelf geen stembediening (wel een Google Nest Hub 2 voor andere bediening)

 

Maar als ik het goed heb kan je de Google Assistant stem gevoeligheid toch instellen in 3 stappen. Misschien kan dat een oplossing zijn voor dit probleem voor sommige mensen.

at een oplossing zijn voor dit probleem?ma

 

 

Reputatie 7

Niet voor dit probleem. GA schakelt op Sonos gewoon naar de verkeerde Radio 10 (of Radio 2).