Beantwoord

Sonos speelt geen NPO Radio2 maar een andere Radio2 uitzending.

  • 30 December 2021
  • 48 reacties
  • 4514 Bekeken

Badge +1

als ik op mijn sonos radio2 wil luisteren krijg ik een engelstalige zender . Hoe moet je dat goedkrijgen.

ik lees routines maar kan iemand mij precies uitleggen hoe dat moet 

icon

Beste antwoord door Jeroen V 3 February 2022, 10:09

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

48 Reacties

Reputatie 7

Of je zegt gewoon “Hey Google, speel NPO Radio 2”. Bij mij werkt dat.

BIj mij doet hij, (of is Sonos een zij) het ook niet.. Kan het blijven herhalen!

Reputatie 4
Badge +1

Goedemorgen @MaartenJ  en @Berrybaart 

 

Hoe gaat het als je inderdaad duidelijk de spraak opdracht geeft '’ Hi google, speel NPO radio 2 '’ 

Dit heb ik hier ook getest en dan krijg ik de juiste zender te pakken.

Als je alleen radio 2 zegt heb je inderdaad de kans dat er meer zenders zo heten en de verkeerde zender pakt. 

Ik heb hetzelfde probleem.  Ik heb een “goedemorgen” routine aangemaakt met als laatste activiteit het afspelen van “npo radio 2”. Toch wordt dan die Engelstalige zender gestart.

Goedemorgen @MaartenJ  en @Berrybaart 

 

Hoe gaat het als je inderdaad duidelijk de spraak opdracht geeft '’ Hi google, speel NPO radio 2 '’ 

Dit heb ik hier ook getest en dan krijg ik de juiste zender te pakken.

Als je alleen radio 2 zegt heb je inderdaad de kans dat er meer zenders zo heten en de verkeerde zender pakt. 

Helaas is dit vaker niet zo dan wel. Ik spreek altijd netjes “NPO Radio 2” uit (zoals het heet in TuneIn), zelfs geschreven in een routine pakt hij nu meestal Radio 2 UAE.

Heel soms doet hij wel per ongeluk de gewenste zender.

Ik begrijp dus dat er geen oplossing is.

Reputatie 4
Badge +1

Goedemorgen @TiGro 

 

Graag zou ik je er bij willen helpen. 

Helaas vanuit Sonos hebben wij geen invloed op wat Google assistent doet en of afspeelt als radio zender.

Dit wordt allemaal vanuit google geregeld en georganiseerd. 

Sonos biedt als het waren alleen de microfoon aan om Google mee te bedienen. 

Er zijn meerdere Radio 2 zenders (ook in andere landen). Je moet NPO Radio 2 kiezen. 

Ga naar het muzieknootje onderin de Sonos-app en klik op Sonos radio en scrol helemaal naar beneden, totdat je locaties tegenkomt, volg de stappen dan in de app. Dan staat de locatie vast en pikt Google waarschijnlijk de juiste zender eruit. Op  voice control van Google asssistant heb ik helaas geen invloed, zoals hierboven al staat dat zit bij Google.

Eventueel kan ook het volgende geprobeerd worden; Tik dan op het vergrootglas/loep tweede van rechtsonder aan in de app, dan verschijnt er boven in het scherm een zoekbalk, met daaronder een andere balk welke je kan verschuiven, van artiesten, albums en ook “Stations” daar klil je dan op en in de zoekbalk vul je in NPO Radio 1-2-3-4-5 etc

Reputatie 7

@leonoor De vraag ziet vooral op de opdracht voor Radio 2 via het stemcommando op Google Assistent. Die lijkt niet goed te gaan.

Sonos zegt dat ze alleen de microfoon aanbieden maar het lijkt erop dat de assistent in de sonos anders is dan de Google assistent. De google home speakers spelen de zenders waar ik om vraag af alleen Sonos speelt dan 99 van de 100 keer de verkeerde zender af. Ik draai vaak radio 10 maar krijg dan een wazige Spaanse zender. Bij de instellingen heb je gekozen dat je in Nederland woont dus neem aan dat hij dan eerst naar de Nederlandse zenders kijkt. Hoop dat ze dit ooit een keer kunnen oplossen

Reputatie 7

Dat GA op een Sonos speaker anders werkt dan bij Googel zelf, betekent niet dat eventuele fouten ook door Sonos komen. Volgens mij kijkt GA ook niet nar de instelingen van je Sonos account.

Dat GA op een Sonos speaker anders werkt dan bij Googel zelf, betekent niet dat eventuele fouten ook door Sonos komen. Volgens mij kijkt GA ook niet nar de instelingen van je Sonos account.

 Nee misschien niet maar het is wel raar dat het op Google apparaten wel goed gaat en op Sonos niet.Ben een echte Sonos fan want het klinkt allemaal super alleen jammer dat de assistent niet helemaal hetzelfde reageerd als de Google speakers 

Reputatie 1
Badge

Ik heb exact hetzelfde probleem en ben de afgelopen week hierover in contact met de supportafdeling van TuneIn in Amerika. We zijn er samen achter gekomen dat dit probleem alleen in de Sonos apparatuur zit (de Google Assistant SDK in combinatie met de TuneIn service). Dat zijn software onderdelen van derden, maar Sonos moet zorgen dat deze goed functioneren, dus zij mogen niet zeggen dat zij het probleem niet kunnen verhelpen. Ik lees dat er wereldwijd problemen mee zijn.

Het afspelen van deze Nederlandse zenders (Radio 2 en Radio 10) functioneert wel goed op smart speakers van Google (zoals de Google Nest mini en de Google Nest Hun) en het functioneert ook prima wanneer je deze zenders wilt afspelen via de Google Assistent op een GSM (in mijn geval een Samsung Galaxy S21).

Reputatie 1

Gelet op jouw goede uitzoekwerk staat de status van dit topic ten onrechte op beantwoord. Sonos mag hier best op reageren. 

Badge

Wat bij mij werkt is in de Google home app een routine maken van speel mijn favoriete zender af.  Als actie type je de netrequentie in dan de zender die je wilt horen.

Reputatie 1
Badge

Wat bij mij werkt is in de Google home app een routine maken van speel mijn favoriete zender af.  Als actie type je de netrequentie in dan de zender die je wilt horen.

Bij mij werkt het afspelen van "NPO Radio 2" ook niet via een geprogrammeerde Google Home routine.

Het opgeven van een netfrequentie werkt niet, want het zijn internetzenders die alleen via een IP-adres of URL te starten zijn. Het zou wel kunnen dat de frequentie die je opgeeft toevallig ook in de naam van de zender voorkomt.

Met de technici van TuneIn in Amerika, heb ik wel ontdekt dat het starten van bijvooorbeeld NPO Radio 2 wel werkt wanneer je dit in het Engels zegt, of wanneer je opgeeft dat het afgespeeld moet worden via TuneIn  en op welke locatie (bijvoorbeeld in de Woonkamer).

Ik ben met de technici van TuneIn dus wel iets verder, maar we hebben nog geen oplossing.

Reputatie 7

Zie ook deze discussie, waarbij het mij via de frequentie (zelfs al is het een internetstream) wel gelukt is: 

Een goede oplossing van TuneIn is natuurlijk beter…..

Wie kan er een werkend commando posten voor NPO Radio 2. Engels werkt helaas ook niet bij mij en het verhaal van de frequentie snap ik niet helemaal. Een commando om de Sonos alleen maar ‘aan’ te zetten zou ook al helpen.

Reputatie 7

Foutje. Ik verwijs in dit topic, naar dit topic.

Wat begrijp je niet in het verhaal over de frequentie?

Je topic linkje is niet meegekomen. Ik wil graag weten welke opdracht er aan de GA moet worden gegeven om Radio 2 op de Sonos af te spelen. Als dat een commando met frequentie is prima, maar wat geef je precies mee? Tot nu toe is het mij nog niet gelukt namelijk.

Reputatie 7

Wat bij mij werkt is in de Google home app een routine maken van speel mijn favoriete zender af.  Als actie type je de netrequentie in dan de zender die je wilt horen.

Dit werkte bij mij. De netfrequenties van Radio 2 vind je hier: https://www.nporadio2.nl/frequenties

Ik moest er een paar proberen voor ik toch Radio 2 kreeg. “Hey, Google. Speel mijn favoriete radiozender!”

“Probleem” zit bij Sonos. Ik heb twee Google Hubs. Een aan Sonos en een los in het net. Die met Sonos speelt consequent UAE Radio 2 bij commando; “He google speel NPO radio 2” (in welke variant dan ook). Roep ik dat op de Hub zonder google, gaat het goed. Speelt dan keurig NPO radio 2 (elk commando is dan goed).

WORK AROUND: Ik laat door ‘Ok Google, zet de muziek uit” de complete installatie uitzetten. Zender blijft dan sluimerend aan. ‘S morgens door “ok Google, goedemorgen” gaat de installatie weer aan en speelt dan de sluimerende goede zender.

Ach, er zijn grotere problemen...

 

Reputatie 7

Hmm. Uit het feit dat het probleem zich alleen op Sonos devices voordoet, kun je niet afleiden dat het probleem dus bij Sonos zit. Het gaat om de verbinding tussen GA en Sonos en dus kan het probleem net zo goed toch nog bij Google zitten: “it takes two to Tango".

Een verduidelijking op je work around: je zet niet “de complete installatie uit". Je stopt de stream, maar laat de keuze voor een bepaalde stream in stand. Net iets anders dan pauzeren, waarbij je de stream weer vanaf het pauze-punt kan hervatten. Je Sonos apparaat staat echter niet uit, maar gaat na een paar minuten in de low energy stand.

Badge +1

nog steeds geen oplossing vanuit sonos ?

Reputatie 7

En ook niet vanuit Google?