Koppeling met Google Assistant lukt niet.

  • 23 September 2019
  • 57 reacties
  • 11044 Bekeken


Toon eerste bericht

57 Reacties

Reputatie 7

Ik blijf een beetje op zoek naar waar je voor jou nu misgaat. Je geeft niet heel veel informatie, waardoor je het risico loopt dat ik dingen voorstel die je al gedaan hebt. Dat is voor ons beiden niet erg efficiënt.

Je zou morgen eens kunnen bellen met Sonos.

Heeft iemand l een oplossing hiervoor? Ik heb dit nl ook.

Ik gaf mijn vader de sonos move 1 voor zijn verjaardag. Helemaal blij met de speaker. De app instaleren ging gemakkelijk net zoals het koppelen van de speaker. 

Echter zou hij ook de Google spraakherkenning geactiveerd willen hebben en daarbij kom ook ik in de bovengenoemde loop terecht. 

Dus de speaker is gekoppeld, de Google assistent word geopend. Ik log in op het sonos account en dan zegt hij dat ik de speaker moet koppelen. Hij vraagt of de app up to date is (laatste versie is geïnstalleerd en er is geen update beschikbaar) 

Dit blijft zich keer op keer herhalen en ik kom niet verder. Resetten geprobeerd, downgraden geprobeerd. Maar het helpt allemaal niet. Het is trouwens op een Android telefoon. 

 

 

Reputatie 7

Toch maar eens bellen met Sonos?

Zat ook in de veelgenoemde ‘loop’. Uiteindelijk de oplossing gevonden bij de instellingen van Google. Daar bevindt zich een instelling die betrekking heeft op ‘stem-aansturing’ die moet je eerst aanzetten en goedkeuren. 

Reputatie 7
Badge +2
Mocht je een Ziggo Arris modem hebben, dan raad ik aan IPV6 door Ziggo uit te laten zetten, daarna even alles opnieuw op te starten, en het opnieuw te testen.
Mocht je een andere provider, of andere modem in huis hebben, en het probleem blijft zich voordoen, dan wil ik je verzoeken ons te bellen waarin we graag onderzoek doen naar 't probleem.
Beste Tim,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb inmiddels telefonisch contact gehad met je collega.

Om het e.e.a. uit te sluiten, onderstaand een update:
  • Voor zover ik weet, gebruik ik de nieuwste versie van de Sonos app (10.4, Build 521369030)
  • Ik maak gebruik van de diensten van Ziggo, maar heb een technicolor modem.
  • De Sonos verbinden met een UTP kabel maakt geen verschil.
  • Een ander mailadres gebruiken voor GA maakt geen verschil.
Ik blijf het vandaag nog een paar keer proberen. Mocht je tussentijds tips hebben, dan lees ik die graag!

Groet, Rutger

Reageer