Koppeling met Google Assistant lukt niet.

  • 23 September 2019
  • 57 reacties
  • 11017 Bekeken

Beste,



De koppeling tussen de Sonos one en de Google Assistent lijkt in een soort 'loop' te zijn geraakt. Ik kan helaas geen soortgelijke vragen vinden op dit forum.



Onderstaand de stappen die ik neem:


  • Ik open de Sonos app (op een Iphone Xs)
  • Instellingen > Services > (Stem) '+Service toevoegen' > Google Assistent
  • Ik klik bij het 'Je Google Assistent toevoegen' scherm, op 'Bij Sonos voegen'
  • Vervolgens selecteer ik de desbetreffende Speaker (Sonos one) en klik op 'Google Assistent toevoegen'.
  • Op het volgende scherm klik ik op 'ga naar de Google Assistent-app', waarna de Google Assistent app opent.

Aangekomen in de Google Assistent app, kom ik op het 'De Assistent koppelen aan je Sonos-apparaat' scherm. Ik klik op 'volgende'.


  • Ik kom op een scherm dat aangeeft dat ik de accountinformatie bij de hand moet houden. Ik klik op 'doorgaan'
  • Na het inloggen met de Sonos account, kom ik op de pagina waarop ik Google kan machtigen om een Sonos systeem te bedienen. Ik klik op 'Oké'.
  • De volgende pagina begint weer bij het 'De Assistent koppelen aan je Sonos-apparaat', waarna deze alinea zich eindeloos lijkt te herhalen.

Dit heb ik geprobeerd:


  • Sonos en Google Assistent uitloggen en opnieuw inloggen (ik gebruik dezelfde mailadressen)
  • Ander netwerk geprobeerd
  • Telefoon opnieuw opgestart, Sonos van het stroom.

Zijn er bepaalde stappen die ik verkeerd neem?



Mvg, Rutger

57 Reacties

Reputatie 7

Toch maar eens bellen met Sonos?

Ik gaf mijn vader de sonos move 1 voor zijn verjaardag. Helemaal blij met de speaker. De app instaleren ging gemakkelijk net zoals het koppelen van de speaker. 

Echter zou hij ook de Google spraakherkenning geactiveerd willen hebben en daarbij kom ook ik in de bovengenoemde loop terecht. 

Dus de speaker is gekoppeld, de Google assistent word geopend. Ik log in op het sonos account en dan zegt hij dat ik de speaker moet koppelen. Hij vraagt of de app up to date is (laatste versie is geïnstalleerd en er is geen update beschikbaar) 

Dit blijft zich keer op keer herhalen en ik kom niet verder. Resetten geprobeerd, downgraden geprobeerd. Maar het helpt allemaal niet. Het is trouwens op een Android telefoon. 

 

 

Heeft iemand l een oplossing hiervoor? Ik heb dit nl ook.

Reputatie 7

Ik blijf een beetje op zoek naar waar je voor jou nu misgaat. Je geeft niet heel veel informatie, waardoor je het risico loopt dat ik dingen voorstel die je al gedaan hebt. Dat is voor ons beiden niet erg efficiënt.

Je zou morgen eens kunnen bellen met Sonos.

Werkt niet bij mij heb ik ook gedaan nu geeft hij ook aan speakers registreren

 

Reputatie 7

Sonos uit Google Home gegooid en Google Home uit Sonos en alles opnieuw gedaan?

App opnieuw geïnstalleerd Google Assistent opnieuw en ook de home app

Reputatie 7

En wat heb je allemaal zelf al gedaan?

Ik kan ook de Google Assistent niet toevoegen aan Sonos Beam met Android 

Zat ook in de veelgenoemde ‘loop’. Uiteindelijk de oplossing gevonden bij de instellingen van Google. Daar bevindt zich een instelling die betrekking heeft op ‘stem-aansturing’ die moet je eerst aanzetten en goedkeuren. 

Beste,

De koppeling tussen de Sonos one en de Google Assistent lijkt in een soort 'loop' te zijn geraakt. Ik kan helaas geen soortgelijke vragen vinden op dit forum.

Onderstaand de stappen die ik neem:

  • Ik open de Sonos app (op een Iphone Xs)
  • Instellingen > Services > (Stem) '+Service toevoegen' > Google Assistent
  • Ik klik bij het 'Je Google Assistent toevoegen' scherm, op 'Bij Sonos voegen'
  • Vervolgens selecteer ik de desbetreffende Speaker (Sonos one) en klik op 'Google Assistent toevoegen'.
  • Op het volgende scherm klik ik op 'ga naar de Google Assistent-app', waarna de Google Assistent app opent.

Aangekomen in de Google Assistent app, kom ik op het 'De Assistent koppelen aan je Sonos-apparaat' scherm. Ik klik op 'volgende'.

  • Ik kom op een scherm dat aangeeft dat ik de accountinformatie bij de hand moet houden. Ik klik op 'doorgaan'
  • Na het inloggen met de Sonos account, kom ik op de pagina waarop ik Google kan machtigen om een Sonos systeem te bedienen. Ik klik op 'Oké'.
  • De volgende pagina begint weer bij het 'De Assistent koppelen aan je Sonos-apparaat', waarna deze alinea zich eindeloos lijkt te herhalen.

Dit heb ik geprobeerd:

  • Sonos en Google Assistent uitloggen en opnieuw inloggen (ik gebruik dezelfde mailadressen)
  • Ander netwerk geprobeerd
  • Telefoon opnieuw opgestart, Sonos van het stroom.

Zijn er bepaalde stappen die ik verkeerd neem?

Mvg, Rutger

Hier ook het probleem om google assistant te koppelen met Sonos one. Alles geprobeerd. Krijg steeds de melding Oeps er iets fout gegaan. Erg jammer dat het zo moeilijk moet gaan terwijl er geadverteerd wordt met het gemak van Google assistant. Koppelen met iPhone xr en iPad lukt niet. Alle stappen geprobeerd. Helpdesk gebeld, systeem gereset verzin het maar. Alles wat hier beschreven is geprobeerd.Na 4 dagen knoeien nog steeds geen resultaat. Hoe krijg ik het werkend??

Reputatie 5
Badge +3

Via de community kunnen we je niet helpen met het uitlezen van een diagnose. We raden je aan om telefonisch of via chat contact met ons op te nemen. Onze openingstijden en telefoonnummer staan hier: https://www.sonos.com/nl-nl/support

Ik heb dit probleem na het resetten. 

 

Ik krijg het niet meer goed, na 1,5 uur vanalles te hebben geprobeerd hoop ik dat jullie kunnen helpen

1912603863

Heb nu hetzelfde probleem, krijg de sonos arc niet gekoppeld aan Google assistant

krijg melding er heeft zich een probleem voorgedaan probeer later opnieuw

heeft iemand advies?

denk gekomen na nieuwe router van Kpn 

Probeer de link, zoals hierboven beschreven, eens te plakken in Chrome op iOS i.p.v. Safari. Google —> Google —> Google 👍

Ik heb ook hetzelfde probleem.  Is hier al een oplossing voor?

Ik heb nooit problemen gehad met de GA en Sonos. Ongeveer een half jaar geleden moeiteloos gekoppeld, en het werkte fantastisch. Sinds gisteren “herkent” de GA Sonos niet meer,uit het niets. Alles ontkoppeld, weer geprobeerd te koppelen . Helaas… balen als je eraan gewend bent. Ik heb een IOS 13 device. Ik begrijp dat ik ook kan mailen? Ik wil graag een oplossing.

Inmiddels is het gelukkig opgelost. Nu herkent GA het Sonossysteem als “huiskamer”.    Dus als ik het commando Huiskamer geef gaat keurig netjes het Sonos systeem aan.Ook goed zo voor me!

En wat heb je precies gedaan om dat voor elkaar te krijgen? 

Ik heb nooit problemen gehad met de GA en Sonos. Ongeveer een half jaar geleden moeiteloos gekoppeld, en het werkte fantastisch. Sinds gisteren “herkent” de GA Sonos niet meer,uit het niets. Alles ontkoppeld, weer geprobeerd te koppelen . Helaas… balen als je eraan gewend bent. Ik heb een IOS 13 device. Ik begrijp dat ik ook kan mailen? Ik wil graag een oplossing.

Inmiddels is het gelukkig opgelost. Nu herkent GA het Sonossysteem als “huiskamer”.    Dus als ik het commando Huiskamer geef gaat keurig netjes het Sonos systeem aan.Ook goed zo voor me!

Hetzelfde probleem hier. Spullen verhuist naar nieuwe woning. Nieuw UNIFI netwerk, alles werkt behalve de GA integratie. 

Via de app start ik de installatie van de spraak dienst, vervolgens schakelt hij over naar de assistent app. Daar snapt hij nog wel dat sonos gekoppeld moet worden maar vervolgens ontstaat er een probleem. 

Daarna de assistent verwijdert van de iphone en vervolgens gaat het gewoon weer mis. Hij komt wel bij de store uit, maar blijft terug keren naar de store, ook al is de assistent al wel geïnstalleerd. Dan maar handmatig. Ook dat werkt niet.

Vervolgens via een ipad geprobeerd. na een poos weer de melding ‘een ogenblik geduld’ en resulteert wederom in ‘er is misschien een probleem’ met een link hulp vragen die leidt tot een pagina die niet bestaat… heel irritant. 

 

Overigens ook alle diensten al een keer weggegooid en helemaal van 0 gestart. maar niets helpt. blijf in zelfde cirkel rond wandelen.

Ik heb nooit problemen gehad met de GA en Sonos. Ongeveer een half jaar geleden moeiteloos gekoppeld, en het werkte fantastisch. Sinds gisteren “herkent” de GA Sonos niet meer,uit het niets. Alles ontkoppeld, weer geprobeerd te koppelen . Helaas… balen als je eraan gewend bent. Ik heb een IOS 13 device. Ik begrijp dat ik ook kan mailen? Ik wil graag een oplossing.

Is dit probleem al opgelost? Ik heb exact hetzelfde probleem. 

Bij mijn hetzelfde probleem. De Move werkt prima als box. Bij het toevoegen van de stem service wordt GA gestart. Dan verschijnt het scherm om GA met Sonos te koppelen om vervolgens in te loggen op je Sonos account. Alleen het koppelen lukt niet en verschijnt er geen inlogscherm voor Sonos. Als je op Verder klikt, krijg je een foutmelding en de aangeboden help pagina bestaat niet. 
 

zoals Tim en Frank aanbevelen, heb ik gebeld met Sonos support. Echter, daar wordt gezegd dat dit probleem niet bekend is en kunnen ze alleen het stappenplan doorlopen dat ik al 20 keer heb geprobeerd. Uiteindelijk heb ik ze vriendelijk bedankt en probeer ik het nu naar via de community. Wellicht kunnen jullie mij helpen om iemand aan de telefoon krijgen die op de hoogte is van het probleem. 
 

ik heb mijn iOS gisteren ge-update, ook GA verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ik heb mijn hele huis vol Sonos, incl Boost. Werkt allemaal prachtig. Google home en Chromecast werkt ook prima op mijn netwerk. Ik weet nu dus even niet meer wat te doen. Jammer want de Move is toch een mooie box met veel nieuwe dingen. 
 

groet,

Marcel

Het probleem lijkt voor iPhone gebruikers nog niet opgelost, want ook ik kom in de genoemde loop terecht. Bij GA kom ik niet verder dan “Er is misschien een probleem”. Bovendien lijkt de landingspagina van Google voor dit probleem als je op “hulp” niet te bestaan.

De truc via Safari begrijp ik niet goed, want in de loop Sonos / Google Assistant kom ik niet in Safari.

Ondertussen kan het voor de zoveelste keer “Eventjes duren”. Alles aan/ uit zetten werkt ook niet.

Reputatie 5
Badge +3

Hier hetzelfde probleem, ik wou een one toevoegen aan de spraakservice maar nu krijg ik de error van MKC hierboven… Kunnen jullie hier dringend een oplossing voor bieden aub Sonos?

Het probleem blijkt dus nog niet opgelost te zijn met iOS13!

Mocht je dit probleem nog hebben, raad ik je aan om ons te bellen of mailen.

Hier hetzelfde probleem, ik wou een one toevoegen aan de spraakservice maar nu krijg ik de error van MKC hierboven… Kunnen jullie hier dringend een oplossing voor bieden aub Sonos?

Het probleem blijkt dus nog niet opgelost te zijn met iOS13!

Reageer