Koppeling met Google Assistant lukt niet.

  • 23 September 2019
  • 57 reacties
  • 10992 Bekeken

Beste,



De koppeling tussen de Sonos one en de Google Assistent lijkt in een soort 'loop' te zijn geraakt. Ik kan helaas geen soortgelijke vragen vinden op dit forum.



Onderstaand de stappen die ik neem:


  • Ik open de Sonos app (op een Iphone Xs)
  • Instellingen > Services > (Stem) '+Service toevoegen' > Google Assistent
  • Ik klik bij het 'Je Google Assistent toevoegen' scherm, op 'Bij Sonos voegen'
  • Vervolgens selecteer ik de desbetreffende Speaker (Sonos one) en klik op 'Google Assistent toevoegen'.
  • Op het volgende scherm klik ik op 'ga naar de Google Assistent-app', waarna de Google Assistent app opent.

Aangekomen in de Google Assistent app, kom ik op het 'De Assistent koppelen aan je Sonos-apparaat' scherm. Ik klik op 'volgende'.


  • Ik kom op een scherm dat aangeeft dat ik de accountinformatie bij de hand moet houden. Ik klik op 'doorgaan'
  • Na het inloggen met de Sonos account, kom ik op de pagina waarop ik Google kan machtigen om een Sonos systeem te bedienen. Ik klik op 'Oké'.
  • De volgende pagina begint weer bij het 'De Assistent koppelen aan je Sonos-apparaat', waarna deze alinea zich eindeloos lijkt te herhalen.

Dit heb ik geprobeerd:


  • Sonos en Google Assistent uitloggen en opnieuw inloggen (ik gebruik dezelfde mailadressen)
  • Ander netwerk geprobeerd
  • Telefoon opnieuw opgestart, Sonos van het stroom.

Zijn er bepaalde stappen die ik verkeerd neem?



Mvg, Rutger

57 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Mocht je een Ziggo Arris modem hebben, dan raad ik aan IPV6 door Ziggo uit te laten zetten, daarna even alles opnieuw op te starten, en het opnieuw te testen.
Mocht je een andere provider, of andere modem in huis hebben, en het probleem blijft zich voordoen, dan wil ik je verzoeken ons te bellen waarin we graag onderzoek doen naar 't probleem.
Beste Tim,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb inmiddels telefonisch contact gehad met je collega.

Om het e.e.a. uit te sluiten, onderstaand een update:
  • Voor zover ik weet, gebruik ik de nieuwste versie van de Sonos app (10.4, Build 521369030)
  • Ik maak gebruik van de diensten van Ziggo, maar heb een technicolor modem.
  • De Sonos verbinden met een UTP kabel maakt geen verschil.
  • Een ander mailadres gebruiken voor GA maakt geen verschil.
Ik blijf het vandaag nog een paar keer proberen. Mocht je tussentijds tips hebben, dan lees ik die graag!

Groet, Rutger
Beste Rutger, ik heb precies hetzelfde probleem. Mijn provider is xs4all en heb een Frtizbox modem. Van alles al geprobeerd.....

Lukt me niet om assistant te koppelen aan Sonos. Staat als opmerking probeer later nog eens

 

Het bovenstaande al 8 keer geprobeerd

Badge

Hallo

Dit probleem heb ik ook  en ik zit bij ziggo heb alles geprobeerd.

modem uit gezet sonos uit getrokken en erna weer in gestoken. Apps verwijderd en opnieuw geïnstalleerd telefoon opnieuw op gestart.  
maar niks blijkt te helpen ik blijf in een loep dat hij zegt dat sonos is gekoppeld maar niet zo is .

 

 

m.v.g Pieter

Hier het identieke probleem!

Ook hier hetzelfde probleem. Blijf het een vreemde constructie vinden te moeten koppelen aan de op een iphone dan wel ipad geinstalleerde GA, terwijl de Sonos speaker zelf een GA pre installed zou hebben. Maar ok...

Na het kiezen <+ Service toevoegen>, en daarna selecteren van GA komt het scherm <Je Google Assistant toevoegen>. Door te klikken op <Bij Sonos voegen>, de kamers te selecteren en vervolgens op <Google Assistant toevoegen> te klikken, ga ik naar <Ga naar de Google Assistant-app>. So far so good.

Dan start hij niet de app op, maar kom ik op de App-store bij de GA app. Die open ik dan, maar daar kom ik simpelweg in de GA. Ik krijg geen opties voorgeschoteld. Dan kan ik leuke vragen verzinnen en die aan GA stellen, maar dat helpt me niets.

Ga ik daarna terug naar de Sonos app, dan krijg ik de melding <Er deed zich een probleem voor bij het toevoegen van de Google Assistant>. Je begrijpt dat <Opnieuw> klikken tot hetzelfde leidt, opnieuw en opnieuw...

Overigens kan ik vanuit de GA app wel de Sonos speakers bedienen, maar daar ging het nu net niet om.

 

Heb het zelfde probleem, vandaag 3 nieuwe onzes aangeschaft deze proberen toe te voegen aan Google assistent, lukte niet alles verwijderd nu werkt de assistent helemaal niet meer en zit ik in een zelfde loop als bartled hiervoor beschrijft.

Ik heb dit probleem ook sinds deze week. Daarvoor nooit problemen gehad. Is er iets veranderd? Heb het al wel voor elkaar om via de assistant app van Google Sonos te koppelen maar dan herkent de speaker het nog niet. Die moet dus nog ingesteld worden. Maar dan wordt ik telkens naar de Google app verwezen zoals hierboven.

Reputatie 4
Badge +3

Mocht het na het herstarten van het netwerk nog steeds niet lukken, controleer in de Google Assistant app even of de Sonos niet al gekoppeld staat als dienst.

Als dit het geval is verwijder dan de koppeling in de Google Assistant app en probeer het dan opnieuw toe te voegen.

 

Werkt het dan nog niet, neem dan telefonisch contact met ons op, kunnen we je hiermee veel sneller helpen.

Ik probeer net zoals de TS een koppeling te maken tussen de Sonos en Google Assistent. Ik krijg dezelfde melding (De Assistent koppelen aan je Sonos-apparaat) deze alinea herhaalt zich eindeloos. 

 

Zijn er al oplossingen? 

Ik heb exact hetzelfde probleem. Zodra de Sonos app de Google assistant app moet openen wordt je naar de App Store gestuurd. Als je daarna handmatig de Google Assitant app opent kun je wel handmatig de Sonos toevoegen maar er is dan geen koppeling naar de Sonos app

Ik heb hetzelfde probleem hier ook. Was zo blij met mijn nieuwe One en wilde meteen Google Assistent testen, maar het lukt niet. Hij blijft maar naar de AppStore gaan. Alle apps zijn up tot date. Wat is nu de oplossing Sonos? 

Badge

Hier sinds vandaag ook precies hetzelfde probleem

heb aangeschaft

Sonos One

Sonos One SL

Beam

de beide one had ik sinds gisteren staan en werkend met assistent, vandaag tijd om de beam te installeren, systeem werkt, maar koppelen met Google assistent, dat lukt met geen mogelijkeheid, baal er ontzettend van.

sonos los het aub zsm op, want ik overweeg serieus om de hele Sonos handel terug te brengen en de oude stereo in ere te herstellen 

 

Reputatie 7
Badge +2

We zijn in onderzoek en hopen dit probleem spoedig op te lossen.

Dit probleem zou zich alleen voordoen op iOS 13 toestellen, mocht je een android toestel hebben dan zou je de Google dienst wel aan Sonos kunnen toevoegen via de Sonos-app.

 

Badge

We zijn in onderzoek en hopen dit probleem spoedig op te lossen.

Dit probleem zou zich alleen voordoen op iOS 13 toestellen, mocht je een android toestel hebben dan zou je de Google dienst wel aan Sonos kunnen toevoegen via de Sonos-app.

Tim dank je wel voor je reactie en tip, ik zal het vd week eens proberen 

 

 

Beste,

De koppeling tussen de Sonos one en de Google Assistent lijkt in een soort 'loop' te zijn geraakt. Ik kan helaas geen soortgelijke vragen vinden op dit forum.

Onderstaand de stappen die ik neem:

  • Ik open de Sonos app (op een Iphone Xs)
  • Instellingen > Services > (Stem) '+Service toevoegen' > Google Assistent
  • Ik klik bij het 'Je Google Assistent toevoegen' scherm, op 'Bij Sonos voegen'
  • Vervolgens selecteer ik de desbetreffende Speaker (Sonos one) en klik op 'Google Assistent toevoegen'.
  • Op het volgende scherm klik ik op 'ga naar de Google Assistent-app', waarna de Google Assistent app opent.

Aangekomen in de Google Assistent app, kom ik op het 'De Assistent koppelen aan je Sonos-apparaat' scherm. Ik klik op 'volgende'.

  • Ik kom op een scherm dat aangeeft dat ik de accountinformatie bij de hand moet houden. Ik klik op 'doorgaan'
  • Na het inloggen met de Sonos account, kom ik op de pagina waarop ik Google kan machtigen om een Sonos systeem te bedienen. Ik klik op 'Oké'.
  • De volgende pagina begint weer bij het 'De Assistent koppelen aan je Sonos-apparaat', waarna deze alinea zich eindeloos lijkt te herhalen.

Dit heb ik geprobeerd:

  • Sonos en Google Assistent uitloggen en opnieuw inloggen (ik gebruik dezelfde mailadressen)
  • Ander netwerk geprobeerd
  • Telefoon opnieuw opgestart, Sonos van het stroom.

Zijn er bepaalde stappen die ik verkeerd neem?

Mvg, Rutger

Ik heb precies hetzelfde probleem en zou ook graag snel een oplossing horen. Ook ik gebruik ios 13.3 op mijn iphone x. Help!!

mvrgr

rob 

Identiek hetzelfde als Rutger. 

Hoe ver staan jullie met het verhelpen van deze software fout?

 

alvast bedankt!

Zelfde probleem hier. De fout zit hem in het doorlinken van de app naar de Google Assistent app. Je krijgt een redirect naar de Appstore waarna hij niet doorlinkt naar de app zelf. Op deze manier krijg je geen feedback terug van de Google Assistent app naar de Sonos app waardoor de connectie weg blijft. 

Gisteren ben ik geslaagd Google Assistent te koppelen met de Sonos. Dat heb ik gedaan met de tip van Tim. Met een andere iPhone die iOS 12 heeft.

Ik heb het volgende gedaan:

  1. Google assistent app gedownload met andere telefoon met iOS 12
  2. In Google app account gegevens etc ingevuld
  3. Via Sonos app de stappen doorlopen 
  4. Koppeling werkt vervolgens dan wel.

N.B. ik had tijdens de installatie de app op mijn privé telefoon (iOS 13) nog openstaan, nadat de koppeling tot stand was gekomen met iOs 12, verdween de koppeling in iOS 13. 

 

Ik heb vervolgens de Google app op iOS 12 weer moeten deleten en heb vervolgens weer helemaal opnieuw de installatie doorlopen.

Ditmaal dus wel gezorgd dat de app op iOs 13 gesloten was. Toen de koppeling tot stand gebracht was, de Sonos app opgestart met iOs 13. Hierna werkte alles zonder problemen. 

 

Ik hoop dat dit anderen ook helpt!

 

We zijn in onderzoek en hopen dit probleem spoedig op te lossen.

Dit probleem zou zich alleen voordoen op iOS 13 toestellen, mocht je een android toestel hebben dan zou je de Google dienst wel aan Sonos kunnen toevoegen via de Sonos-app.

Tim dank je wel voor je reactie en tip, ik zal het vd week eens proberen 

 

 

 

Ik heb het na een dag puzzelen en zoeken op internet eindelijk werkend!

Dit vond ik op een Amerikaans forum :

 

Als u het koppelingsadres van Safari kopieert en wijzigt, werkt het.

Kopieer de URL van Safari en bewerk deze ergens anders.

Als je het zo hebt:

https://assistant.google.com/device/help?provider=sonos-XXXXXXX&unlink=sonos-XXXXXX&music=true&return_url=https://www.sonos.com/app/partners/google/services/voice/setupcomplete

 

Verander het adres dan in het volgende :

googleassistant://device/help?provider=sonos-XXXXXXXX&unlink=sonos-XXXXXXXX&music=true&return_url=https://www.sonos.com/app/partners/google/services/voice/setupcomplete

 

Vervang XXXXX door de cijfers / letters die je in de verkeerde link vind

 

Eric

Ik heb het na een dag puzzelen en zoeken op internet eindelijk werkend!

Dit vond ik op een Amerikaans forum :

 

Als u het koppelingsadres van Safari kopieert en wijzigt, werkt het.

Kopieer de URL van Safari en bewerk deze ergens anders.

Als je het zo hebt:

https://assistant.google.com/device/help?provider=sonos-XXXXXXX&unlink=sonos-XXXXXX&music=true&return_url=https://www.sonos.com/app/partners/google/services/voice/setupcomplete

 

Verander het adres dan in het volgende :

googleassistant://device/help?provider=sonos-XXXXXXXX&unlink=sonos-XXXXXXXX&music=true&return_url=https://www.sonos.com/app/partners/google/services/voice/setupcomplete

 

Vervang XXXXX door de cijfers / letters die je in de verkeerde link vind

 

Eric

Ik ga dit zodadelijk gelijk proberen. Thanks!

Reputatie 7
Badge +2

Kleine update,

Na diep onderzoek, samen tussen Sonos en Google, zijn er wijzigingen aangebracht binnen de cloud, welke er voor zorgt dat IPhones op iOS13 weer de Google Assistent dienst kunnen toevoegen via de Sonos-app.

Helaas kunnen de problemen wel nog naar voren komen als het via een IPad op iOS13 word doorlopen.

Zal nog een status update geven als ook voor de IPads op iOS13 het probleem opgelost is.

Reageer