Beantwoord

Verbinding met spotify valt steeds weg

  • 26 June 2023
  • 40 reacties
  • 3666 Bekeken


Toon eerste bericht

40 Reacties

Badge +1

Dit wordt een meerjarenproblerm. Slechte service bij `Sonos. En nergens op antwoorden is wel een hele makkelijke weg.

Reputatie 7

@Lila Dit is een gebruikersforum. Sonos kijkt af en toe mee.

 

@Robert203m Punt lijkt te zijn dat Sonos die playlist moet ophalen bij Spotify. Dat moet (van Sonos of Spotify, dat weet ik niet) binnen een bepaalde tijd. Bij zo’n lange playlist redt je systeem dat niet binnen die tijd. Aan de ander kant: een playlist van 1.000 nummers is wel erg lang. Work around zou zijn om via Spotify Connect af te spelen.

 

Reputatie 7

Dit is een heel ander probleem als de rest van dit topic. Spotify zou alleen de weergave moeten stoppen van het account dat buitenshuis gebruikt wordt. Bij jou zou Spotify dus de accounts dus door elkaar halen? Of is op je Sonos ook het account van je echtgenote ingesteld? Het account van Sonos wordt buitenshuis niet gebruikt, dus dat kan het probleem niet zijn - je kunt Sonos ook enkel met één Sonos account gebruiken. Meerdere Spotify-accounts kan wel: https://support.sonos.com/nl-nl/article/use-multiple-accounts-for-the-same-music-service

Let op: de speaker gebruikt altijd het Spotify-account van degene die het laatst de app bij deze speaker gebruikt heeft. Heeft je vrouw dus Spotify gebruikt en jij zet de speaker handmatig aan, dan gebruikt hij haar account - en gaat dus uit als zij haar account buitenshuis gebruikt.

@106rallye 

De afgelopen 4 jaar heeft het wel gewerkt, waarom dan nu ineens niet? Het is niet dat ik er op een dag ineens honderden nummers bij had? Mijn playlist bestaat nu uit ongeveer 1300 nummers, en toen ik begon uit zo'n 1100 nummers. Toen werkte het wel🤷‍♂️

Dit is een heel ander probleem als de rest van dit topic. Spotify zou alleen de weergave moeten stoppen van het account dat buitenshuis gebruikt wordt. Bij jou zou Spotify dus de accounts dus door elkaar halen? Of is op je Sonos ook het account van je echtgenote ingesteld? Het account van Sonos wordt buitenshuis niet gebruikt, dus dat kan het probleem niet zijn - je kunt Sonos ook enkel met één Sonos account gebruiken. Meerdere Spotify-accounts kan wel: https://support.sonos.com/nl-nl/article/use-multiple-accounts-for-the-same-music-service

Let op: de speaker gebruikt altijd het Spotify-account van degene die het laatst de app bij deze speaker gebruikt heeft. Heeft je vrouw dus Spotify gebruikt en jij zet de speaker handmatig aan, dan gebruikt hij haar account - en gaat dus uit als zij haar account buitenshuis gebruikt.

Heel erg bedankt voor uw uitgebreide reactie. Spotify account heb ik uit de Sonos gehaald en tot nu toe gaat het nog goed 👍 Sonos via spotify afspelen geen problemen..

Reputatie 7

Op het engelstalige forum heb ik inderdaad gelezen dat het lijkt of het maximum aantal nummers op een playlist gedaald is. Geen idee of dat een insteek van Sonos zelf was of dat men gedwongen door Spotify of door een technische wijziging. Ik vind het jammer dat Sonos niet open is over dit soort zaken.

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer kreeg je deze reactie van Sonos? Er staan momenteel geen problemen gemeld met Spotify, volgens hun site.

Badge +1

Vorige week gechat met een medewerker van Sonos. Er zou een probleem met Spotify zijn. Het is ook wel geen Spotify probleem want als ik luister via iPad gaat alles normaal. Het probleem ligt in de combinatie Zie deze link https://en.community.sonos.com/controllers-and-music-services-229131/sonos-stops-playing-spotify-commercials-6882240

Reputatie 7
Badge +3

Vorige week waren er meerdere problemen, waaronder Spotify. De verwijzing naar de Engelse site is ook al wat ouder.

Dat het wel werkt op de iPad zegt ook niets. Er zijn vaker problemen met de combinatie Spotify en Sonos. Weet niet wat het nu was, maar ooit kwam het door een verandering bij Spotify waar de muziek vandaan kwam. Hierdoor ontstonden bufferingsproblemen in combinatie met Sonos.

Je zou kunnen proberen om je netwerk en je Sonoscomponenten stroomloos te maken, je netwerk weer opstarten, wachten en dan Sonos weer opstarten. Wanneer dat niet help, dan toch weer bellen met Sonos. 
Er staan geen verstoringen vermeld dus moet er een reactie komen die gericht is op jouw problemen.

Badge +1

@Erooij dank je voor je uitleg. Hoe bedoel je met je netwerk en Sonos stroomloos te maken? Dat wil ik zeker proberen. Kun je me uitleggen wat je bedoelt?

Reputatie 7
Badge +3

De stekkers uit het stopcontact halen. Dan als eerste weer de stekker van je modem / router er weer in, wachten tot dat weer helemaal is opgestart en dan de stekkers 1 voor 1 weer in de Sonosapparaten.  

Ik heb dit probleem ook. Echt heel vervelend. Na een paar reclameblokken stopt Spotify. Terwijl enkele maanden geleden de muziek weer doorspeelde na reclame. Het probleem zit volgens mij de combinatie Sonos en Spotify.  Want als ik Spotify gewoon afspeel zonder Sonos blijft alles gewoon afspelen. Ik kreeg bericht van Sonos dat er aan gewerkt wordt maar hoe lang het gaat duren konden ze niet zeggen.

Dank Lila, wellicht nog goed om te melden, ik heb spotify premium en daardoor -denk ik- nooit advertenties. Die advertenties/reclameblokken op zich kunnen dus niet het probleem zijn mijns inziens. 

Badge +1

@Erooij ik heb dit advies uitgeprobeerd maar het probleem is niet opgelost. Ik ga morgen bellen naar Sonos .

Reputatie 7

@Lila Dat is een bekend probleem (en naar het lijkt niet hetzelfde probleem als van topic starter), zie https://community.spotify.com/t5/Your-Library/Sonos-stops-playing-Spotify-commercials/td-p/5584151 en https://en.community.sonos.com/controllers-and-music-services-229131/sonos-stops-playing-spotify-commercials-6882240

Badge +1

@106rallye dank je voor de reactie. Ben niet de enige lees ik. Maar waar dan het probleem zit bij Spotify of Sonos dat is nog de vraag. Maar ik ga morgen toch maar eens bellen. Ik vind het vreemd als ik luister zonder Sonos dus gewoon via de iPad luidspreker speelt alles gewoon door. Dus misschien ligt het dan toch bij Sonos.

Reageer