Beantwoord

Nieuwe app veroorzaakt veel problemen. Vreselijk.


Reputatie 2

Al dagen sinds de update bezig om Sonos aan de praat te krijgen.  Op deavond voordeupdate had ik een alarm ingesteld. Kan het niet meer uitzetten.  Wordt elke morgen om 6 uur wakker. 

Alle functies waar iedereen het al overheeft zijn verdwenen. Het is een verschrikkingen mee te werken. Zie alleen maar grijze vlakjes. 1 keer een flits gezien van wat ik recent he  afgespeeld, maar daarna weer weg. Het is mij  nier niet meer gelukt 1 geselecteerde podcast af te spelen.  Hij houdt niet meer op. 

Constant verbindingsproblemen.

Mijn telefoon heeft een halve dag op zwart gestaan, voordat ik hem weer aan de praat kreeg. Het lijkt erop dat op mijn laptop nog een oudevefsie staat. God zij dank is die niet geüpdatet daar kon ik in ieder geval nog bij om mijn wachtrij te wissenen mijn alarm uitzetten. Hoop dat dat voldoende is. 

Please SONOS, DRAAI DEZE UPDATE TERUG.  Hier is niet mee te werken. Voor zo'n grootbedrijf zou je verwachtten dat de app goed getest wordt. Ik klim niet snel in de pen, maar ook ik heb behoorlijk geïnvesteerd in dit systeem, waar ik hard voor gespaard heb. Dus ik  baal hier echt van.

Kan het ook kloppen dat de nieuwe App meer vraagt van de batterij. Mijn GSMen tablet moet ik opeensnu namelijk elke dag opladen.

icon

Beste antwoord door Zjossss 12 May 2024, 17:10

Bekijk origineel

114 Reacties

Reputatie 2
Badge

Sonos heeft het blokkeren/beperken van de volledig werkende v16.1 app versie doorgezet met een hardware firmware (v16.3) update. Zeer trieste gang van zaken terwijl nog niet alle issues opgelost zijn.

Het geduld is nu op. Ook ik heb vanalles geprobeerd. Oude app versie terug zetten, bedienen via alternatieve apps, etc. 

Mijn hele huis heb ik door de jaren heen voorzien van Sonos producten maar morgen gaat het de deur uit. Niet in de laatste plaats omdat muziek van mijn eigen Nas niet meer af te spelen is maar ook omdat het gewoon afspelen van muziek en het groeperen van boxen een drama is. En dat terwijl de oude versie van de app gewoon werkt maar Sonos te belazerd is om dit toe te geven en je de huidige bagger als ondersteuning biedt. Jammer maar ik zie een sombere toekomst in voor het bedrijf als ze op deze wijze met de consumenten omgaan. 

Reputatie 7

Tja. Natuurlijk heeft Sonos dit veroorzaakt, maar als je daarom geen work around wilt toepassen gaat het nog wel even duren. Dat is dan jouw keuze.

 

Hier nog wat toelichting op de muziekbibliotheek, stand nu:

The New Sonos App and Future Feature Updates | Sonos Community

A few notes about Local Music Library Functionality.

 

Fixes for all of the following issues will be addressed in future updates. Appreciate your patience!

 

  • After adding/removing a share, there can be a delay during reindexing where it’s not clear that Music Library indexing is happening, and some leftover elements of a removed share can still show up during reindexing. Be patient - it is in fact, still indexing. 
  • Music Library Search is not accessible in the controller without access to the Internet.
  • Local Music Library will not work for alarms.

 

Again, these are features and functionality that will be coming back in future updates.
 


Additional things to consider specifically on Android:

  • The “More” menu, Play Now and Play Next options may fail with "something went wrong" for local library content. Local Music Library albums are also currently unable to be favorited. 
  • When a new library share is added, it doesn't appear in the music library settings page. The share does appear if you dive into Music Library > Folders. It may appear if the share disappears after closing/reopening the app, but the share is successfully added.
     


Things to consider specifically on iOS:

  • No album art of Albums in Sonos Favorites

 

It’s not lost on me that delivering Local Music Library functionality with these issues isn’t ideal. However, in the spirit of transparency, myself and the team want to be sure you understand the current state of Music Library functionality and that all of the above considerations will be fixed in future updates.
 

Also - please continue sharing your feedback and concerns. It’s because of your feedback that we’ve recently started to bring more and more information to our release notes - anyone remember “bug fixes and improvements”? It takes consistent and meaningful effort to change opinions and win back trust. It won’t happen overnight and I appreciate every comment and DM you’ve sent while we try to do just that.

Reputatie 2
Badge

Een voorstel om in een forum een discussie pauzeren lijkt me vrij apart, dus nogmaals nee. Je kiest er zelf voor om wel of niet te lezen dus dit soort voorstellen lekker voor jezelf houden op een forum.

Daarbij was ik enigszins optimistischer gestemd vanmorgen maar nu zie ik dat er weer continu problemen zijn met het vinden van mijn Sonos apparatuur. Dat was voor de update na wat bug fixen sporadisch en is nu weer frequent (op de v80, v16,1 totaal geen probleem). Beide telefoons Android.
Dus wat mij betreft toch nog twee belangrijke restpunten:

  1. Verbinding stabiliteit en Systeem stabiliteit (Beide zijn wisselend dus ligt niet aan mij, probleem alleen in v80 niet met v16.1) Dus het niet kunnen vinden van complete netwerk danwel een losse speaker en wegvallen terwijl er eerst wel verbinding is.
  2. Geen album art weergave in de eigen bibliotheek op v80
  3. Wachtrij niet aan te passen op v80
  4. Favoriete zender volgorde niet aan te passen op v80
  5. Stoppen met die storende reclame bij radiozender kiezen waarbij vooral de volume variatie het meest irritante is.

Nee ik wil geen plex, wil mijn NAS niet als server draaien, dat moet Sonos zelf regelen want zo heb ik het systeem gekocht en werkte het jaren goed. 
 


 

Reputatie 7

@Topi Here Van @Ronald22 kwam een voorstel, geen verplichting. Als je dat niet wilt volgen is dat prima, maar je antwoord is dan misschien wat onvriendelijk. Hij "bepaalt” niets, hij stelt iets voor.

Terug naar je probleem. Dit is een gebruikersforum. Dat betekent dat je als je geholpen wilt worden, je aan moet geven wat je probleem is. De omschrijving "werkt niet’ was voor mij in ieder geval niet duidelijk genoeg. Je blijkt last te hebben van de algemene zaken die zijn vervallen met de nieuwe app - vervelend genoeg. Over of dat inhoudt dat de bibliotheek niet werkt of slechts zeer beperkt werkt kun je van mening verschillen. Hetzelfde geldt voor de wachtrij. Langzaam wordt het weer beter, zo begrijp ik uit je laatste bericht, maar het is nog niet genoeg.

Heb je overigens om toch weer iets te kunnen luisteren Plex of iBroadcast geprobeerd?

Waar probeer je de volgorde van de radiozenders aan te passen? Ik zie mijn TuneIn zenders bij de Sonos-favorieten. Volgorde lijkt inderdaad niet aan te passen. Hetzelfde geldt voor de muziekservices, war je enkel één service vooraan kunt zetten. Hoezo is de nieuwe app personaliseerbaar? 

Reputatie 2
Badge

Oké, update van juli alsnog online gekomen. Indexeren van eigen muziekbibliotheek weer mogelijk op android, alleen album art nog steeds niet aanwezig van de eigen collectie op de NAS. Wachtrij nog steeds niet aan te passen, maar zou ook niet in deze update komen. Waarom niet, lijkt me toch niet zo heel complex een nummertje verwijderen of op andere plek zetten, maar tja. Misschien iets met prio.
 

Reputatie 2
Badge

@Ronald22 Nee, want dat bepaal jij niet!

 

Reputatie 6
Badge +3

Misschien deze discussie pauzeren? Even afwachten wat de eerst volgende update doet? 

 

Reputatie 2
Badge

@106rallye oh @106rallye toch, N E E !!!
Het werkt niet betekent dat het niet werkt, dus de muziek is op de NAS, zoals ik al eerder aangegeven heb, inmiddels te benaderen maar niet bij te werken. M.a.w. ik kan dus  G E E N nieuwe muziek toevoegen. Dus, bibliotheek werkt niet.
Wachtrij is N I E T aan te passen op shuffle en onzinnige crossfade functies na, ik kan dus geen nummers eruit halen of van positie veranderen, dus wachtrij werkt niet.
Dit wordt ook gewoon aangegeven door Sonos (vanaf begin uitrol al), alleen zou dit in juni al geregeld zijn en is het inmiddels al doorgeschoven naar augustus. 
En ja, ik kan het nog in de oude v16.1 app, maar deze wordt langzaam bewust de nek omgedraaid.
En ja, ik kan het via de PC, maar dat kan toch helemaal de bedoeling niet zijn.
Verder heb ik geen album art meer in mijn bibliotheek, En ja, de album art is in de files ingebakken en voldoen aan de grootte. Maar worden nu met deze nieuwe versie v80 niet meer weergegeven.
En ook nog zo iets irritant, waarom kan ik de volgorde van de favoriete radiostations opeens niet meer aanpassen. Zelfs als ik er een cijfer voorzet krijg ik nog steeds een random lijstje.

En beurs overzicht, kijk even gewoon vluchtig het begin vd lijn, deze is vrijwel vlak (ook niet iets waar de aandeelhouders blij mee zullen zijn). Maar dat je met de introductie van iets nieuws (koptelefoon) een dalende tendens naar beneden blijft hebben is dus gewoon echt niet goed en geeft aan dat het niet maar een klein probleempje is waar je makkelijk omheen kunt werken. 

Badge +1

@106ralley:

Je zet een link naar de wachtrij gebruiken in de sonos-app.

Als ik op die pagina kijk, dan staat daar hoe ik muziek kan toevoegen, dat werkt (al een tijdje).

Als ik daarna dan kies voor shuffle, gebeurt dat ook en prompt daarna crashed de app, die ook niet meer wil starten. Ik kom dus niet bij de knop om de wachtrij te bekijken of te bewerken zoals ze zelf schrijven. Het afspelen gaat overigens wel door.

Ik kan pas weer bij de app als ik via de PC de wachtrij heb leeg gemaakt. Ik vind het jammer dat je dus veronderstelt (“Ik dacht dat het inmiddels weer kon”) dat het weer werkt zonder het te proberen.

En ja, dit is bekend bij support, daar hoef je me niet naar door te verwijzen om het te melden.

Wat betreft het beginpunt van de aandeelwaarde verder naar het verleden zetten, dat kun je zelf wel bedenken. Dat was toen goed, Sonos had een solide naam en een daar aan gekoppelde waarde als bedrijf, het gaat er juist om dat het de laatste (korte) tijd ernstig gezakt is. Als de waarde van een bedrijf in zo'n korte tijd zo sterk daalt is dat voor beleggers een signaal dat er iets niet goed gaat en dat zou voor de CEO weer een signaal moeten zijn.

Badge +1

Mooi moment om in te stappen. 😂🤭

Ja, dat dan weer wel, er van uitgaande dat ze alles weten op te lossen en dat mag ik wel hopen….

 

Reputatie 7

@Topi Here  Wat gebeurt er als je het beginpunt van je koersoverzicht wat verder in het verleden legt?

Je zegt: 

“B I B L I O T H E E K   F U N C T I E werkt NIET !”

Die zou weer moeten werken. Ik zou niet op Sonos wachten om dit te repareren, want zij denken dat dat al gebeurd is. Of is jouw bibliotheek niet meer zichtbaar door het beëindigen van de de ondersteuning SMBv1- of http-inlog? Zie Je muziekbibliotheek aan Sonos toevoegen | Sonos

Wat betekent “werkt niet” overigens voor jou?

Je zegt:

“A P P   I S   N I E T   S T A B I E L, soms duurt verbinding maken en vinden van het systeem lang en nee, de configuratie is niet tussendoor om de 5 minuten veranderd.”

Dit is hét punt dat Sonos niet noemt. Ook hier geldt dat je het vooral bij Sonos onder de aandacht moet brengen. Maar als je echt een oplossing wilt, zou ik ook of er vertragende factoren in je netwerk zitten. Immers: niet iedereen heeft hier last van. Ja, dat kun je als “dooddoener” zien, maar als je van je problemen af wilt zou dit een eerste stap kunnen zijn. Ik denk ook dat de tijd dat je “een complete IT leek” kunt zijn wel voorbij is.

Je zegt:
“W A C H T R I J   K A N   N I E T   A A N G E P A S T   W O R D E N.”

Ik dacht dat dat inmiddels wel weer kon? Zie De wachtrij gebruiken in de Sonos-app | Sonos

Reputatie 7
Badge +3

Mooi moment om in te stappen. 😂🤭

Badge +1

Dat zijn voor het management behoorlijk nare cijfers om uit te leggen aan de aandeelhouders, zeker als die dan ook nog een beetje mee lezen op de diverse fora wereldwijd.

Reputatie 2
Badge

Dit is dus Sonos vanaf het uitbrengen van de nieuwe verbeterde app:
 

 

Volgt dezelfde lijn als de functionaliteit...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Alle begrip, maar wanneer je een besluit neemt om te schrijven moet je niet verbaasd zijn dat er een reactie volgt om contact op te nemen met Sonos. Dat advies kan je natuurlijk ook gewoon negeren. Vaak volgt er een negatieve reactie op terwijl het advies opzich niet verkeerd is. Het is nu eenmaal de situatie waarin we verkeren.

Laten we maar hopen op een spoedige oplossing voor al diegene die inderdaad last ervaren. De laatste vooruitzichten stemmen mij niet hoopvol wanneer ik ook weer lees dat een aantal aanpassingen naar augustus zijn doorgeschoven. Gelukkig heb ik SonoPad nog. 😉

Reputatie 2
Badge

B I B L I O T H E E K   F U N C T I E werkt NIET !

A P P   I S   N I E T   S T A B I E L, soms duurt verbinding maken en vinden van het systeem lang en nee, de configuratie is niet tussendoor om de 5 minuten veranderd.

W A C H T R I J   K A N   N I E T   A A N G E P A S T   W O R D E N.

Nu duidelijk wat de klachten zijn? Dit heeft totaal niets maar dan ook werkelijk niets met welke configuratie of “complex” thuisnetwerk te maken (kom op zeg).
Dit zijn de problemen welke vanaf begin af aan bekend waren en welke bewust uit de versie zijn gehouden. Dus volledig aan beleid van Sonos te verwijten zijn.
En commentaar dat je als gebruiker maar zelfwerkzaam moet zijn, zijn in mijn ogen echt een dooddoener. Buiten het feit dat er mensen zijn die misschien wel een complete IT leek zijn en bewust een systeem kopen waarbij alles simpel geregeld is.
 

Dit waren de essentiële basisfunctie van Sonos. Dus nee, het is niet knap wat Sonos doet omdat het allemaal zo complex is, nee ze hebben bewust deze keuze gemaakt en daarmee de gebruikers van het eerste uur in het gezicht getuft.  
Totaal geen respect voor deze “moedige” gang van zaken.

En als je dan nog denkt dat je een opmerking kunt plaatsen dat “sommige kortzichtig reageren", dan begrijp je het nog steeds niet. En ja, mensen moeten inderdaad blijven roepen totdat het opgelost is, ondanks dat het al allemaal benoemd is. De druk op Sonos moet blijkbaar nog verder opgevoerd worden om de arrogantie de kop in te drukken. En nee, ze doen niet al heel veel. Ze brengen alleen maar een fix op wat zelf verprutst is en frustreert de mensen die een “oplossing” hebben door de oude versie terug te zetten, door deze langzaam maar zeker de nek om te draaien en deze net zo belabberd te maken dan de nieuwe versie.
En ja, de detailhandel zou hier ook een bijdrage aan kunnen leveren door de druk op Sonos op te voeren door niets meer te verkopen, of op zijn minst een waarschuwing dat de functionaliteit (voorlopig?) niet is wat beloofd wordt. Dit totdat het allemaal gefixed is. 
Besteed je tijd aan het fixen van de app i.p.v. het blokkeren en dwars zitten van gebruikers door de vorige versie te gaan blokkeren. Prutsers!
 

Badge +1

Daar kan ik in komen, maar het had snel opgelost geweest als ze de versie 16 app hadden laten draaien. Dat was ook de manier waarop ik er mee omging, tot ze die vorige week ook blokkeerden.

Ik heb inmiddels 3 keer contact gehad met support en het eerste wat ik dan te horen krijgen: “ja dat probleem is bekend, we werken er aan”. Moet ik dan nog een keer bellen of chatten.

Nogmaals, niks dan lof voor de mensen bij support, ik schat zo maar in dat die een hoop bagger over zich heen krijgen terwijl ze hun best doen om gebruikers te helpen met de beperkte opties die ze hebben.
Buiten het feit dat hier op dit forum soms oplossingen te vinden zijn (zoals de optie om app versie 16 destijds weer terug te krijgen bijvoorbeeld), is het voor veel gebruikers een uitlaatklep, zoiets als een arm om je heen. Dat dat geen oplossing is klopt, maar soms is het wel genoeg om te lezen dat je niet de enige bent.

Reputatie 7
Badge +3

@Peter_V Of Sonos weet gewoon niet waar ze moeten beginnen omdat ze niet weten binnen welk soort systemen er wel of geen problemen zijn. 
Natuurlijk heb je gelijk dat ze er een potje van hebben gemaakt, dat weten we inmiddels wel. Terugdraaien gaat niet meer gebeuren, dus kan je 2 dingen doen, Sonos verlaten of Sonos helpen om de juiste richting te vinden door toch maar kontakt op te nemen. 
Alleen roepen zonder goede info heeft geen zin.

Reputatie 7
Badge +3

@Ronald22 Een poll heeft weinig nut wanneer je dit via allemaal losse berichten moet verzamelen. En zeker niet wanneer er nog bosjes mensen zijn die op jaren-oude berichten nu ineens reageren met hun problemen als zijnde dat dit veroorzaakt wordt door de nieuwe app.

Ik ben het eens met @106rallye (maar ja, dat is een sonosmedewerker 😂😂😂😂, sorry hoor @106rally ik kon het niet laten. Wat kunnen sommigen kortzichtig reageren hè ), ondanks dat Sonos er een potje van heeft gemaakt kan je ook zelf wel eens wat proberen. Wat ook vaak niet gedaan wordt is gewoon zoeken binnen het forum of op internet. Heel veel is gewoon al simpel opgelost en terug te vinden, maar mensen blijven roepen. Denk hier bijvoorbeeld aan het feit dat er nogsteeds meldingen zijn dat alarmen niet werken. 

Badge +1

106ralley schreef:

…. En, jammer dat het nodig is, maar de huidige misère vergt ook wat zelfwerkzaamheid van de gebruikers. Dat mis ik nog wel eens. 

 

En dat is nu net een punt waar ik het niet met je eens ben. Een heleboel gebruikers hadden een prima werkend systeem, dat in eens niet meer prima werkt nadat Sonos de software “verbeterd”.

Het zou niet zo moeten zijn dat de gebruikers het probleem op moeten lossen door eindeloos met support te bellen, maar Sonos hoort als de wiedeweerga software te maken die weer doet wat het in basis hoort te doen. Als ze dat voor elkaar hebben is het prima dat ze, kennelijk na klanten onderzoek, features gaan toevoegen, maar niet andersom.
Vervolgens doet Sonos allerlei beloftes over wanneer de problemen grotendeels moeten zijn opgelost en komen die dan niet na. Dan kun je wel weer adviseren om support te bellen, maar het is kennelijk niet oplosbaar anders was dat wel in een update gedaan. Dat frustreert gebruikers en dat willen ze, onder andere hier, uiten

Reputatie 7

Als ik je reacties zo door lees is, wat ik er uit opmaak, het gevoel van “het valt allemaal wel mee” en dat vind ik bagatelliseren. Het valt namelijk niet mee en ook met de hulp van support (petje af voor de mensen daar) moet ik een behoorlijke omweg maken om iets te doen wat voor heen en in mijn beleving gewoon een basisfunctie is.

 Dan lees je meer in mijn berichten dan ik schrijf. Sonos heeft (en dat heb ik al vaker geschreven) zowel de app, als de communicatie er omheen volkomen verkeerd aangepakt. En als bonus het publiek in verwarring gebracht door begin mei ook nog eens de http-toegang en de SMBV1-toegang tot muziekbibliotheken af te  schaffen. Toen wist echt niemand meer waar de problemen aan lagen: was het de app, de verdwenen toegangsmogelijkheden? Ik veracht bij deze laatste groep dan ook een teleurstelling bij de update van vandaag.

En, jammer dat het nodig is, maar de huidige misère vergt ook wat zelfwerkzaamheid van de gebruikers. Dat mis ik nog wel eens. 

Reputatie 6
Badge +3

Misschien kunnen we daar zelf achter komen @Erooij door een poll te starten of de mensen die 0 klachten hebben te vragen. Ik heb zelf het idee dat er meer mensen zijn met een oudere Playbar of Beam 1 die problemen hebben. Ik heb zelf een Arc daar hoor ik vrij weinig mensen over. En er zit ook nog weer een verschil in IOS en Android. 

Misschien in combinatie met een net te ingewikkeld thuis netwerk is dat net genoeg om de boel te ontregelen, Wat voor heen net goed ging gaat nu net fout.

Of als Sonos toch eens mee leest kunnen ze een poll starten om achter de problemen te komen om de mensen en zichzelf opweg te helpen deze fouten te achterhalen.

 

Reputatie 7
Badge +3

Maar kan je dan uitleggen waarom de ene gebruiker wel problemen heeft en de ander niet? Zelf ondervind ik ook vrij weinig problemen behalve de vage volumeregeling, maar dat had ik voor de nieuwe app ook al geruime tijd. Sonos zal toch achter de juiste configuraties moeten komen welke de problemen ervaren. Met alleen hier te melden wat het probleem is kom je er niet. Vrijwel niemand benoemd hun exacte configuratie, sterker nog, bij 99 op de 100 weet je niet eens of het onder Android of iOS is. 

Gebruik zelf nu vaker SonoPad op de iPad.

Badge +1

Dat is precies waar het om gaat en als je dan op The Verge leest dat de CEO het nog zelfs heel dapper vindt (ja zelfs nu nog) dat ze zo'n revolutionaire app gelanceerd hebben, ben je wereldvreemd en heb je lak aan je klanten/gebruikers.

Ik snap daarom heel goed dat er behoorlijk wat schrijvers (onder andere) hier zijn die hun frustraties van zich af willen schrijven en zich gesteund voelen door het feit dat zij niet de enigen zijn. Het is een soort schouderklopje. Je frustraties uiten lost inderdaad niets op, maar het kan wel even opluchten.

Met zeggen dat dit geen zin heeft en dat je support moet bellen op er mee moet chatten is het dan ook niet helemaal, zeker omdat ze het daar ook niet allemaal kunnen oplossen, als je ze al kunt bereiken.

Reageer