Skip to main content
Vraag

Sonos app blijft actief en trekt batterij leeg


Op mijn IOS telefoon blijft de Sonos app actief en deze trekt daardoor mijn hele batterij leeg. Zelf als ik de app afsluit en geen enkel Sonos apparaat meer actief is, blijft de app mijn batterij leeg trekken. Zoals je hieronder kan zien gebruikt de app meer dan 80% van mijn batterij, wat er op neerkomt dat ik elke ochtend een lege batterij heb, door de Sonos app.

Enig idee hoe ik dit kan voorkomen?

 

 

38 Reacties

Reputatie 4
Badge +2

Sluit je de app ook helemaal af door hem naar boven te slepen als hij openstaat? Anders deïnstalleren en weer opnieuw. 

Reputatie 1
Badge

Sluit je de app ook helemaal af door hem naar boven te slepen als hij openstaat? Anders deïnstalleren en weer opnieuw. 

Het deïnstalleren en installeren afgelopen weekend uitgevoerd, en het probleem blijft.

 

 

Reputatie 4
Badge +2

Dat is bij mij op m’n iPhone 15 Pro Max met IOS18 Beta

Ik begrijp werkelijk niet dat het bij jou zo hoog is. iPhone al opnieuw opgestart?

Reputatie 1
Badge

Het is bijzonder dat tussen de verschillende Sonos gebruikers het verbruik zo sterk uiteen loopt.

zou de gebruikte setup het verschil uitmaken? Sonos devices, diensten, eigen muziek?

herstart van telefoon had ik ook al gedaan. Helaas zonder resultaat. 

Reputatie 4
Badge +2

Ja, ik snap ook niet helemaal waarom bij de één het totaal niet loopt en bij mij wel. Meestal ben ik degene met pech 🥴. Het is in de Beta-versie van IOS18 zelfs zo dat wanneer ik naar boven loop de stereo bestaande uit 2 x Sonos One Apple AirPlay zelf al ziet dat die set dichterbij is en doet dan suggestie om die twee in te zetten. Ga ik weer naar beneden, dan ‘ziet’ hij dat m’n ARC 5.1 set dichterbij is en wil daarmee verbinden. Oftewel, het werkt als een zonnetje zelfs met IOS18 Public Beta. 

Reputatie 1
Badge +1

Ik zie het bij mij ook. Op een iPhone 15 werkt het normaal, de batterij van een iPad Pro wordt helemaal leeggetrokken. Ik heb nu overal ingesteld dat de app niet op de achtergrond actief mag zijn.

Reputatie 4
Badge +3

Het probleem is een paar dagen geleden ook in de Engelstalige community gesignaleerd, zie hier.

Reputatie 4
Badge +2

Inderdaad, een oplossing daar wordt gegeven door je Sonos app niet op de achtergrond te laten updaten. Das nergens voor nodig. 

Reputatie 4
Badge +3

Inderdaad, een oplossing daar wordt gegeven door je Sonos app niet op de achtergrond te laten updaten. Das nergens voor nodig. 

De oplossing is niet dat de gebruiker iets moet wijzigen in zijn gedrag. De oplossing moet zijn dat Sonos de nieuwe app zodanig bouwt dat de app slechts energie gebruikt wanneer dat nodig is en niet onnodig energie consumeert. De oplossing ligt bij Sonos, niet bij de gebruiker.

Reputatie 4
Badge +2

Jaja natuurlijk is dat zo, maar als dit helpt de batterij niet leeg te trekken zou ik het toch maar doen. 

Badge +1

Wij hebben op 2 iPhone het zelfde probleem, ik begrijp er niks van

1 waarom gebruikt Sonos batterij ???

2 nu gebruikt Sonos meer energie dan mijn oude versterker batterij slurp en stroom voor de twee speakers One

3 waarom reageert Sonos niet 

Reputatie 1
Badge

Zelfs bij het de activeren van ververs op achtergrond  trekt de Sonos app je accu leeg.

Zowel bij iPad als iPhone 

 

Reputatie 4
Badge +3

waarom reageert Sonos niet 

Dit is een community van gebruikers. Als je met Sonos wilt spreken moet je hun helpdesk bellen: 0800 - 555 1234.

Reputatie 4
Badge +2

Zelfs bij het de activeren van ververs op achtergrond  trekt de Sonos app je accu leeg.

Zowel bij iPad als iPhone 

 

Bij mij dus echt niet. Gewoon 1% batterijgebruik met “ververs op de achtergrond” uit. iPhone 15 Pro Max IOS18 Beta geïnstalleerd. Daarvoor ook totaal geen enkel probleem. Waarom al die verschillen. 

 

Reputatie 1
Badge

Tja, zou die 1% ook graag hebben.

 

Reputatie 4
Badge +2

En als je de Sonos app echt even afsluit. Wat gebeurd er dan?

Reputatie 1
Badge

Zal hem vanavond eens afsluiten en een volle dag niet gebruiken.

Reputatie 4
Badge +2

Zal hem vanavond eens afsluiten en een volle dag niet gebruiken.

Ben daar heel erg benieuwd naar. Nou is een volle dag wel erg lang, maar het is een idee. Ik gebruik hem zeker tien keer per dag en toch staat hij maar op 1% batterijgebruik. Nogmaals, ik snap er helemaal niks van terwijl ik nog wel de public beta van IOS 18 gebruik en je juist zou denken dat dit nog niet helemaal af is en dus niet optimaal zou werken. Dat doet het dus wel. 

Reputatie 7

Bij mij staat hij ook op 41% overigens. Op een iPhone 15 Pro.

Reputatie 4
Badge +2

Bij mij staat hij ook op 41% overigens. Op een iPhone 15 Pro.

Wonderbaarlijk dat ook het energieverbruik/de belasting bij iedereen anders lijkt te zijn. 

Reputatie 4
Badge +3

Wonderbaarlijk dat ook het energieverbruik/de belasting bij iedereen anders lijkt te zijn. 

Geeft opnieuw te denken over de kwaliteit van de nieuwe Sonos-app.

Reputatie 7
Badge +3

Ook hier leegloop op batterij, in 24 uur 97% alleen voor Sonos. iPhone 13.

Nu alles uitgeschakeld, kijken hoe het morgen is.

Reputatie 1
Badge +1

Het is niet alleen de accu die wordt leeg getrokken, ook je databundel als je niet metWi-Fi verbonden bent.

Ik heb het accu verbruik gecheckt met Bluetooth uitgeschakeld, dat was niet de oorzaak. Ik heb het daarna ook geprobeerd met Wi-Fi uitgeschakeld, dat was ook niet de oorzaak. De accu bleef harder leeglopen dan normaal. Wat ik wel opmerkte dat er een paar honderd K data van mijn bundel was afgesnoept. De app blijft dus op de achtergrond data verbruiken aan contact met het hoofdkwartier.

Let er dus op dat als je de deur uitgaat dat je eerst de Sonos app volledig stopt om teleurstellingen te voorkomen.
 

Badge

Hier nog iemand! 🤬 IPhone 14 Pro, vanochtend gestart met een 100% batterij en nu einde van de middag nog maar 24% 

sonos verbruik stond op 36%

Reputatie 7
Badge +3

Dat valt dan nog mee. 

Reageer