Skip to main content
Vraag

Sonos app blijft actief en trekt batterij leeg


Op mijn IOS telefoon blijft de Sonos app actief en deze trekt daardoor mijn hele batterij leeg. Zelf als ik de app afsluit en geen enkel Sonos apparaat meer actief is, blijft de app mijn batterij leeg trekken. Zoals je hieronder kan zien gebruikt de app meer dan 80% van mijn batterij, wat er op neerkomt dat ik elke ochtend een lege batterij heb, door de Sonos app.

Enig idee hoe ik dit kan voorkomen?

 

 

Ik hoop dat Sonos snel met een update/aanpassing komt, dit is niet echt fijn!


App afgesloten en 24 uur niet gebruikt. Sonos app doet zoals verwacht dan niets op de achtergrond. ( waar Sonos over de afgelopen dagen tussen de 36 en 75% van het verbruik voor zijn rekening nam)

 

 

 

 


Ook bij mij ineens de batterij leeg in de ochtend.

iphone 15 pro

 


Update, na het afsluiten van de app, en deze 24 uur niet te gebruiken. Hieronder het voorbeeld van de app eenmalig openen. Het is overduidelijk dat de app iets wil gaan doen op de achtergrond ( ooK al staat dit uit ) alleen zijn wij niet thuis, en zodoende geen enkel device om mee te communiceren. App is dus 9 uur actief, maar zonder hoog verbruik. 
 

Donderdag weer thuis, en dan zal alles weer bij het oude zijn. Hoog verbruik op de achtergrond

 

 


Hallo, 

 

ook op mijn Iphone XR vraagt de SONOSapp veel van mijn batterij. Ik heb gekeken op de iphone van mijn vrouw en zag de “meldingen” in de instellingen was uitgeschakeld. Ik heb dit op mijn iphone ook gedaan en het gebruik is terg van 61% (vanmorgen) tot 22% nu. 
 

ziet er iig goed uit

 

 


Bedankt voor de tip. Zal het eens proberen.


Ik maakte al geen gebruik van meldingen en had toch een grote leegloop. Lijkt dus niet de oplossing. Ik heb nu alles, behalve lokaal netwerk, uitgezet in de app instellingen. De app opgestart en verder niet afgesloten. Kijken. Hoe dat verder gaat.


Ik heb de app van Sonos op de IPhone  van mijn partner en van mij verwijder nu alleen nog op de iPad Pro model 2024 (nieuw model) ik kijk naar mijn Systeem ik heb 1 kantoor 2 woonkamer  3 keuken iedere keer schiet deze op 1 kantoor je kunt niet zien of hij echt uit staat, jij weet wel dat ik iedere keer naar systeem 3 keuken moet zetten. Soms zie ik ook dat het kantoor aanstaat maar ik hoor geen geluid.

Ik begrijp toch niet waarom Sonos dit heeft gedaan is veel te complex meer handelingen en beeetje dom ik denk dat het probleem hierin gezocht moet worden. Wie weet meer want Sonos is nog met vakantie en die zijn niet thuis


Er is een nieuwe update die het batterij-probleem zou moeten oplossen. 


Er is een nieuwe update die het batterij-probleem zou moeten oplossen. 

Waar kan ik dat vinden, Sonos vermeld niks ook niet bij update


Staat in de App Store. Tevens een firmware update. 
 

 


Ga naar de App Store, zoek op Sonos en je ziet dan “werk bij”, ook als hij in de lijst op de pagina bij te werken apps nog niet staat.


En nu ook de volledige release-notes https://support.sonos.com/nl-nl/article/release-notes-for-sonos-software-updates


Reageer