Vraag

Problemen tegengekomen in nieuwe app

  • 8 May 2024
  • 66 reacties
  • 2709 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Ik vraag me af meer gebruikers dezelfde problemen ervaren:

Ongeveer 50% van de pictogrammen onder Favoriten zijn verdwenen (nu grijs) en alleen de text is zichtbaar.

In de afspeelbalk onderaan is dit dan wel weer te zien.

Tevens staan de favoriten niet in alfabetische volgorde terwijl dit in de oude app wel het geval is.

Ook staat er bij de favoriten niet meer bij welke service de horen. Er staat alleen bij "Livestation”


66 Reacties

Reputatie 2

Graag onmiddellijk de oude app terug. De nieuwe gaat op alle fronten door de ondergrens. Niet des-Sonos! Wat een flater.

Reputatie 3
Badge +1

Gezien alle heftige reacties op de app (heel de wereld) doet Sonos er beter aan de voorgaande app terug te zetten. Geen idee wat er bij de ontwikkel afdeling aan de hand is

Reputatie 1

Dit probleem ervaar ik ook, het ziet er onoverzichtelijk uit, en het afspelen van favoriete radiozenders is in sommige gevallen niet meer mogelijk.

Deze radiozenders uit de favorieten verwijderen evenmin. Opnieuw toevoegen daarentegen wel, wat dus resulteert in dubbele zenders tussen de favoriete zenders. Erg onhandig en onoverzichtelijk.

Reputatie 4
Badge +2

Input op de ARC is niet meer te regelen. Als je de TV aanzet, gaat de ARC automatisch het TV geluid weergeven. So far so good… Ga ik ondertussen even iets anders weergeven kan ik onmogelijk weer terug naar het TV geluid. Heel erg vreemd, het lijkt wel niet getest voordat het gepubliceerd werd. Ik vraag met klem om de oude versie weer terug te kunnen zetten, want met een flink bedrag voor de hardware te hebben uitgegeven is er maar één manier om diezelfde hardware te bedienen namelijk de app. Als die niet goed werkt (zoals nu het geval is) is het een ramp.
 

Ik wil een album opzetten via “Apple Music”, iets wat altijd lekker gemakkelijk ging en dus naar volle tevredenheid werkte. Nu drie minuten bezig geweest om hem te vinden, te selecteren en hem aan te wijzen, want ook de zoekfunctie is heel erg goed verstopt en dus slecht bereikbaar.
 

Dus Sonos, zorg dat de oude versie weer teruggezet kan worden s.v.p.  

Het is echt een verschrikking en dat nog zachtjes uitgedrukt!! Echt een schande voor zo’n bedrijf  Sorry moest even mij hart luchten!!!

Heb mijn huidige problemen opgelost door de laatste versie te verwijderen en een eerdere  versie te downloaden. Voor Android gebruikers is de apk te downloaden van: https://apkpure.net/nl/sonos/com.sonos.acr2/downloading/16.1 waarvan sonos support eerder aangaf dat dit niet zou werken! Werkt prima. 

nieuwe Sonos app op iPhone, ios 7.4.1. Kan alleen nog maar enkele nummers afspelen uit m’n muziekbibliotheek, niet meer alle nummers in een directory. Dramatische update.

Reputatie 1

De nieuwe app IS 1 GROOT DRAMA. Ik krijg het systeem NIET VERBONDEN.

Ben al uren bezig. Graag weer de oude functionerende app terug.

Of aangeven hoe ik alles wel verbonden krijg.

Wat een drama dit zeg.

 

Badge +1

Het valt mij wel op dat er geen enkele reactie is vanuit Sonos. Staat het wel op de roadmap om te fixen?  Ik krijg wel e-mail of ik niet een of ander Sonos product wil kopen. Nou voorlopig ff niet. 

Badge

Ik ervaar alleen maar problemen in de nieuwe App. Helaas kan ik oude niet terugzetten omdat ik een iPhone gebruik. Sonos Radio werkt ook niet en kan niet worden geactiveerd. Toegang tot mijn NAS is eveneens verdwenen. Ja, ik heb al mijn CD’s gedigitaliseerd en speel deze vanaf mijn NAS. Dat kan dus niet meer. Mooi dat Sonos werkt aan een nieuwe App, maar beter pas lanceren als alles werkt. Nu is er veel functionaliteit verloren gegaan en is er veel frustratie. Als dit zo blijft zullen vele Sonos liefhebbers verdwijnen vrees is.

Ik ben er ook voor om de oude App weer beschikbaar te maken. Wat is er mis mee om de nieuwe App apart te ontwikkelen en voor de liefhebbers beschikbaar te stellen? Als hij dan “on par” is, dan kan de oude App uit de Appstore(s) worden gehaald. Nu heb ik geen functionerend systeem meer. Jammer dit!

Reputatie 7

@Knors De Samsung soundbar speelt je muziek van af de NAS?

@Paddington63 Dit is een gebruikersforum. Sonos heeft hier het topic over hun tijdpad:

De nieuwe Sonos-app en toekomstige functie-updates | Sonos Community

Reputatie 7
Badge +3

Wellicht kan je ook met de web-app werken. Die werk bij mij prima op de iPad. Ook voor mijn muziekbibliotheek.

Ik heb hetzelfde symptom, bij mij word de favorieten enkel bij app start, 3 sec zicht baar en daarna grijs, fantastische update, gewoon dikke bug, Sonos moet dit fixen , slaat nergens op ,de update is nooit getest

 

Reputatie 7

@Knors Zoek eens even rond hier. Misschien helpt opnieuw autoriseren?

@Knors Zoek eens even rond hier. Misschien helpt opnieuw autoriseren?

Waar vind ik opnieuw autoriseren?

Gek genoeg zie ik mijn bibliotheek wel als ik op mijn laptop de sonos app open. Vanaf laptop kan ik dus wel mijn eigen muziek afspelen...!?

 

Badge +1

@Knors precies dat. Heb ik dus ook. Dus nu maar als workaround een laptop aan om muziek te streamen totdat sonos de app voor iphone gefixt heeft

Waarom niet de Mac-app geïnstalleerd?

Hee zie aan, hij staat erop en inderdaad mijn lijsten zijn daar wel terug te vinden, superrrr

nog ven aanzien of ze op den duur ook in de andere apps weer terug komen maar verloren zijn ze dus niet, mooi zo, dank!

De nieuwe app IS 1 GROOT DRAMA. Ik krijg het systeem NIET VERBONDEN.

Ben al uren bezig. Graag weer de oude functionerende app terug.

Of aangeven hoe ik alles wel verbonden krijg.

Wat een drama dit zeg.

 

Peter,

Ben het roerend met je eens. Mijn ervaring met een major update als deze is dat een oplossing wel even kan duren!

In een eerdere post van mij heb ik voor lotgenoten een URL genoemd waar je de vorige versie van de sonos Android app kunt downloaden.…

https://apkpure.net/nl/sonos/com.sonos.acr2/downloading/16.1

Alvorens deze te installeren, de drama app eerst verwijderen 😉 

Succes.

Helemaal mee eens!

Muziek vanaf nas of telefoon afspelen werkt niet meer.

Spotify werkt perfect maar ik heb geen abo want ik heb voldoende aan mijn eigen muziek.

Deze houding van Sonos belooft niet veel goeds.

Op marktplaats zijn er liefhebbers voor Sonos😄

Reputatie 7

@J. Molenaar Wat is koppelen? Bedoel je “groeperen”? Dat zou gewoon moeten kunnen. Hetzelfde geldt voor de alarmen. Waar gaat het bij jou mis?

@Knors Je zou als work around Plex kunnen installeren op je NAS of PC.

@J. Molenaar Wat is koppelen? Bedoel je “groeperen”? Dat zou gewoon moeten kunnen. Hetzelfde geldt voor de alarmen. Waar gaat het bij jou mis?

@Knors Je zou als work around Plex kunnen installeren op je NAS of PC.

Sinds vorige week Samsung en die doet alles wat ik wil plus heel bevredigend Dolby Atmos in combinatie met Samsung TV

Reputatie 7

Toegang tot de NAS zit onder je bronnen, zie music library after latest app update | Sonos Community

Reputatie 7
Badge +3

Ook in de oude app kon je geen netwerkpad opgeven hoor. Dat moest altijd al via de computers. 
Je kunt niet alles op de nieuwe app gooien. 😉🤭

Badge

Na de nieuwe update duurt het eeuwen voordat ik contact heb.Muziek harder en achter zetten verschilt bij elk kanaal.Alle services zijn niet bereikbaar alleen na meerdere malen opnieuw opstarten en aansluiten op bestaand systeem.

Albums afspelen als dat al lukt moet ik weer eerst elke speaker selecteren en zelfs dan werkt dat ook weer pas na enkele malen.

Sonos aub los dit op de ergernis neemt met de dag toe.

 

Badge

De nieuwe app IS 1 GROOT DRAMA. Ik krijg het systeem NIET VERBONDEN.

Ben al uren bezig. Graag weer de oude functionerende app terug.

Of aangeven hoe ik alles wel verbonden krijg.

Wat een drama dit zeg.

 

Peter,

Ben het roerend met je eens. Mijn ervaring met een major update als deze is dat een oplossing wel even kan duren!

In een eerdere post van mij heb ik voor lotgenoten een URL genoemd waar je de vorige versie van de sonos Android app kunt downloaden.…

https://apkpure.net/nl/sonos/com.sonos.acr2/downloading/16.1

Alvorens deze te installeren, de drama app eerst verwijderen 😉 

Succes.

Dit lukt maar voor een dag. Sonos zet automatisch terug op de nieuwe app bij mij

Reageer