Beantwoord

Geen helder geluid van tv, Beam

  • 1 February 2019
  • 96 reacties
  • 5364 Bekeken

Ik heb sinds een week de Beam. Ik vind het muziekgeluid super, naar het geluid van de televisie valt me zo tegen. Helemaal niet helder. Heb trueplay tuning gedaan, allerlei verschillende instellingen bij EQ geprobeerd, maar ben eigenlijk nog niet tevreden. Hebben jullie nog tips wat betreft instellingen, misschien op de tv (Samsung) zelf of nog iets op de beam wat ik anders kan instellen?
icon

Beste antwoord door Tim S 5 February 2019, 11:25

Bekijk origineel

96 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Nachtmodus en spraakversterking staan uit. Ik heb 2 play one’s en de Beam, de Sub gaat volgende maand nog bij komen. Ik heb wel de Beam bekabeld aangesloten en de One’s draadloos.
Reputatie 5
Badge +3
Ja kan nog een paar instellingen wijzigen hoor. Probeer in de app maar eens alles uit, het kan alleen maar beter worden. Je kan er niets mis mee doen.
Ik heb sinds gisteren ook de Beam aangeschaft, nadat ik reeds een eerste Sonos ervaring had met een Play1.

Moet wel zeggen dat ik eigenlijk niet 'overweldigd' ben van het totaalpakket. Qua muziek en films met behoorlijk wat verschillende hoogtes van geluid werkt de beam fantastisch, echter, in dialoog en bij dagdagelijkse programma's en series vind ik dat de Beam heel scherp klinkt en lijken de boxen van mijn TV oprecht beter te fungeren dan de Beam - wat uiteraard wel jammer is voor dergelijke aankoopprijs.

Heb al wat proberen tweaken aan de instellingen van de tv, alsook aan de EQ via de app en geprobeerd met Trueplay, maar dit laatste maakte het alleen maar erger. Dialogen leken compleet vervormd en vrouwenstemmen klonken extreem scherp.

Zijn er instellingen waar ik rekening mee dien te houden?

Opstelling: Sonos beam aangelosten op ARC van een SONY KD 49 inch in een ruimte van 3 op 4 waarbij ik ongeveer 2m verwijderd zit van mijn scherm.

Alvast bedankt!
Badge

Hey 106rally

Dolby digital 5.1

Badge

Ook grote verschillen  van geluid in de zenders op de tv 

Reputatie 7

Hey 106rally

Dolby digital 5.1

Als het slecht klinkt of als het goed klinkt?

Badge

Sommige zenders hoge bass

Sommige zenders zeer laag 

Maar dat is het minste ergernis 

Het irritante geluid bij zingt muziek met uitspraak  vindt ik het ergste 

 

Badge

in de sonos app staat 5.1 Dolby digital

Tv is nieuw LG 

Ik heb ook sinds kort een Beam en 2 Play 1 (2gen) geïnstalleerd op mijn Lg 65” led tv. De Sonos producten staan nog op de S1 app en zijn met thrueplay gelinkt.

ik vind het geluid enorm tegenvallen bij het tv kijken terwijl muziek afspelen wel vol klinkt.

tv geluid is vlak schel en zonder middentonen.

daarnaast staat het Tv geluid na het installeren van de Beam vast ingesteld op bioscoopgeluid.

kan ik nog iets veranderen en kan ik qua geluidinstellingen meer in de S2 app?

 

Reputatie 7

Je verhaal roept wat vragen op. Ten eerste bestaat er geen “Play 1 (2gen)”. er was ooit een Play:1, maar daarvan was er maar één generatie. Nu heb je de One en de One SL, waarvan de eerste nu toe is aan de tweede generatie. Welke speaker heb jij?

Daarnaast begrijp ik je uitdrukking “met thrueplay gelinkt” niet. Met Trueplay laat je het systeem de geluidsinstellingen doen. Ik ziet hier geen “link” in. Kun je uitleggen wat je hiermee bedoelt?

De S2-app geeft niet meer geluidsinstellingen volgens mij, dus daarvoor zou je niet over moeten.

 

Reputatie 7

Hey 106rally

Dolby digital 5.1

Als het slecht klinkt of als het goed klinkt?

In beide gevallen? N.B. De app geeft steeds de situatie weer op het moment dat je erom vraagt. Dus: wat geeft de app weer als het geluid goed is, en wat als je het geluid niet goed vindt?

Badge

106rally 

Hoi het is een hoge fibratie ,ik heb de box uit getrokken en alleen de radio aan en daar heb ik dat ook denk zelf datvhet aan de box ligt 

Badge

Fibratie op de stemmen

Reputatie 7

Welke box?

En ik heb nu twee maal gevraagd of er verschil is tussen wat de Sonos-app zegt als je het probleem hebt en als je het niet hebt. Dat zou een richting voor een oplossing kunnen geven……...

Reputatie 5
Badge +3
Ik heb de Beam ook nog maar een 2tal weken, hier wel helder geluid. De treble staat volledig open en be bas half.
Enkel mis ik in de surround opstelling wel de prestaties van het linker en rechter kanaal, bijna niet niet hoorbaar op een afstand van een 4,5m.
Bedankt voor je reactie. Heb jij de nachtmodus en spraakversterking aan- of uitstaan? Welke speakers heb jij erbij? Ik heb alleen de beam, misschien ligt het daar aan.
Thanks! Ik heb de instellingen nu ook zo staan. Vind het nog niet geweldig, maar het is iets beter 🙂
Badge

De app zegt 5.1 Dolby 

Beam speaker 

Ziggo mediabox xl 

Tv  lg un74006lb led 

2maanden oud 

Is dit wat u bedoeld

Badge

Hey 106rally

Dolby digital 5.1

Als het slecht klinkt of als het goed klinkt?

In beide gevallen? N.B. De app geeft steeds de situatie weer op het moment dat je erom vraagt. Dus: wat geeft de app weer als het geluid goed is, en wat als je het geluid niet goed vindt?

Hoe bedoelt u dat de app zegt wanneer het geluid goed is 

Reputatie 7
Badge +2
Als muziek goed klinkt, maar TV geluid niet, misschien dat het dan met de TV te maken heeft dat deze een slecht kwaliteit aan de Beam geeft.
Heb je ook de optische convertor kunnen testen om te zien of de problemen blijven? en/of een andere bron (TV) om te zien of de kwaliteit slecht blijft?
Reputatie 7

Ik probeer uit te vinden of het feit dat je het geluid soms als goed en soms als slecht ervaart, wordt veroorzaakt door het formaat waarin het wordt aangeboden. Het kan anders klinken als Dolby Digital 5.1 wordt afgespeeld dan wanneer Stereo 2.0 wordt afgespeeld.

De app geeft op het moment dat je het opvraagt weer wat op dat moment wordt weergegeven. Je heb dat een keer gecheckt en toen zei de app Dolby Digital 5.1. Klonk het toen goed? Wil je nu nog eens dezelfde check doen wanneer je het geluid als niet goed ondervindt? Zegt de app dan iets anders dan Dolby Digital 5.1?

Ik heb het nu ook geprobeerd met de convertor, maar de kwaliteit wordt niet beter. Ook ander hdmi-poort van tv (bedoel je dat met andere bron?) geprobeerd, maar dan krijg ik helemaal geen geluid. Vind echt jammer, want erger me nog steeds best aan het geluid.
Badge

Oké nu snap ik het nu geeft de 2.0 aan het geluid is doffer en soms dat irritant geluid op de stem 

( bv border security aan het kijken )

Reputatie 7
Badge +2
Met andere bron doelde ik eigenlijk op een totaal andere TV, of bijvoorbeeld wel via de convertor, maar dat je de optische kabel dan zou aansluiten op de Ziggo Horizonbox, of andere TV-decoder mocht je abonnee zijn bij een andere internet/TV leverancier.
We zullen moeten uitsluiten of het met de TV of met de kabel of met de Sonos te maken heeft.
Badge

Oké nu snap ik het en weet waar het staat 

Kun je daar iets aan veranderen 

Want als ik de beam uittrek heb ik er geen last van 

Of is er geen oplossing hier voor 

Of moet ik de tv of mediabox iets veranderen 

Thx alvast voor u tijd en info 

Grtz 

Reageer