Beantwoord

Geen helder geluid van tv, Beam

  • 1 February 2019
  • 96 reacties
  • 5380 Bekeken


Toon eerste bericht

96 Reacties

Badge

Werm = werkt 😂😂

Reputatie 7
Badge +3

Ik stop ermee. Lees eerst eens wat er al aangegeven is. Nu weer de vraag aan @106rallye hoe trueplay werkt. Ik heb je een link gegeven waar alle info staat en later nogmaals naar deze link verwezen. Nu vraag je weer hoe het werkt.

ik heb ook al aangegeven dat de uitzending bepaalt wat je geluid is en dat wanneer je eenmaal gezien hebt dat je DD kan ontvangen je instellingen goed zijn. Wanneer het geluid toch niet goed klinkt dan zou ik teruggaan naar de verkoper. Zeker bij muziek moet het gewoon goed zijn.

Badge

Sorrie niet zo bedoelt Erooij 

 bedankt voor al je hulp 

Ben ik zeer blij met jullie hulp 106rally en Erooij  ,ben er niet zo goed in, vandaar extra hulp is altijd goed ik heb alles gelezen wat je hebt door gestuurd 

Maar soms leggen andere mensen het weer anders uit 

Thx voor jullie hulp treuplay moet ik  nog ff mee wachten 

Sorrie alles het je verkeerd is gevallen maar was niet slecht bedoelt ,wil gewoon dat het geluid en ook de muziek goed is ,en ik ben hier niet goed in thuis vandaar mijn excuses Erooij 😅😅😅😅😅😅😅

Reputatie 7
Badge +3

Het maakt niet uit en je hoeft voor mij geen excuses te maken, maar slecht lezen en/of niet lezen is iets wat typerend lijkt. Verdiepte in het (dure) product wat je hebt aangeschaft en lees datgene wat Sonos er zelf over geschreven heeft. Er staat zeer ruime info op hun site. 
Wanneer het geluid toch niet is wat je ervan verwacht dan rest je nu echt maar 1 ding en dat is terug naar de leverancier of probeer zsm via je dochters telefoon trueplay. Meer valt er nu niet te doen. 

Badge

Nee dat klopt ik heb gelezen wat je gestuurd heb maar kan er nu mee mijn dochter komt morgen weer dan de proberen ,dacht ander mans kennis kan ook van pas komen thx alvast voor alles haha👍,laat nog wat van me weten fijne zondag

Badge

Heb veel van jullie beiden geleerd Erooij en 106rally 

Thx ga nu nog  treuplay proberen 👍👊

Ik heb sinds gisteren ook de Beam aangeschaft, nadat ik reeds een eerste Sonos ervaring had met een Play1.

Moet wel zeggen dat ik eigenlijk niet 'overweldigd' ben van het totaalpakket. Qua muziek en films met behoorlijk wat verschillende hoogtes van geluid werkt de beam fantastisch, echter, in dialoog en bij dagdagelijkse programma's en series vind ik dat de Beam heel scherp klinkt en lijken de boxen van mijn TV oprecht beter te fungeren dan de Beam - wat uiteraard wel jammer is voor dergelijke aankoopprijs.

Heb al wat proberen tweaken aan de instellingen van de tv, alsook aan de EQ via de app en geprobeerd met Trueplay, maar dit laatste maakte het alleen maar erger. Dialogen leken compleet vervormd en vrouwenstemmen klonken extreem scherp.

Zijn er instellingen waar ik rekening mee dien te houden?

Opstelling: Sonos beam aangelosten op ARC van een SONY KD 49 inch in een ruimte van 3 op 4 waarbij ik ongeveer 2m verwijderd zit van mijn scherm.

Alvast bedankt!

Zelfde probleem. Het lijkt of alles boven 5kHz wordt afgekapt. Middengolf kwaliteit dus. Jammer voor dat geld. En EQ werkt ook al niet. Daar moet echt wel wat aan gedaan worden anders stuur ik hem terug is nu zeker niet beter dan de Bose TV bar voor de helft van het geld.

Badge

Hoi

@106rallye ,Erooij 

Ik wil jullie bedanken voor de info en jullie tijd .

Ik de trueplay gedaan ,werkt .

Geluid is beter 👍👍👍👍

Nu genieten van de beam speaker 

Nogmaals bedankt 👍👊🥳🥳

Reputatie 7
Badge +3

Top, goed te lezen. Veel plezier nu van je Sonos. 

Badge

Jullie doen goed werk 👍👍

Uiteindelijk weer teruggestuurd echt mooi werd het nooit. Heb nu Klipsch R41PM set gekocht. Wat een verademing, echt stereo, en alles ingebouwd BT, optical, zelfs platenspeler ingang.

Heel andere klasse dan al die beams en voor hetzelfde geld. Top aanrader.

Reputatie 7

Hmm. Als je een stereo-oplossing wilt, dan is de keuze voor welke soundbar dan ook (Sonos of niet-Sonos niet handig…...

Reputatie 7
Badge +3

Het is inderdaad appels met peren vergelijken. Totaal verschillende audio oplossingen. 

Niet helemaal appels met peren. Zelfde uitgebreide aansluitmogelijkheden met minimale bedrading, meer zelfs want je kunt er ook nog een platenspeler op aansluiten. Zelfde makkelijke bediening alles met remote. Plaatsing door compacte formaat soms makkelijker dan sound bar want die zit vaak in de weg voor de afstandsbediening of past niet tussen de tv pootjes. En de prijs is ook hetzelfde. Ben een beetje klaar met soundbars dus. Alleen de topmodellen van Bose en Sonos klinken natuurlijk wel (heel) goed maar ook die leggen het toch af tegen zelfde prijs active speakers zoals de Fives.

Reputatie 7
Badge +3

Dus een heel andere oplossing en kennelijk dus ooit een foute beslissing genomen om voor een sonosopstelling te kiezen. 

Badge

Hier ook het Zelfde youtube muziek slecht zeer irritant op sommigen momenten bij sommigen platen  

Het irritant scherp geluid blijft tv al anders ingesteld 

Komt nu beter geluid uit de tv dan de beam 

Wie weet raad hier 

Ben aan het twijfelen om hem weg te doen ik heb hem net 2 maanden 

Reputatie 7
Badge +3

Je geeft aan dat het geluid slecht is bij YouTube muziek, hoe is dat dan bij andere apps of bij tv kijken?

Geen idee hoe het is bij YouTube muziek (gebruik ik niet), maar ik weet dat YouTube zeer beperkt is met de kwaliteit van audio. Zo speelt YouTube alles alleen in stereo uit, ook daar waar het lijkt dat het 5.1 zou moeten zijn. Het zou dus ook een YouTube dingetje kunnen zijn.

Badge

Hoi erooij,

Het is niet bij alle muziek soort, ik heb het ook soms in films ,en gewone tv een scherp irritant geluid en weet niet hoe ik het moet op lossen ,heb er al iemand  aar laten kijken en nu is het met de tv wel iets beter maar niet wat ik er van  verwacht had  ,is verholpen door de humax extra in te stellen ,dus  an daar als ik bevoordeeld  naar  Timo Martens ,Marco Borsato luister ,Danny Vera krijg ik de irritant scherp geluid weet niet als andere mensen dat ook hebben als ik de  beam van de tv af haal is dat geluid weg vandaar ,weet niet of je er extra instelling voor moet doen grtz 

Reputatie 7

Wat zegt de Beam dat hij afspeelt in Systeem-Over mijn systeem in de app als je het probleem hebt? Verschilt dat met de weergave als je het probleem niet hebt?

Badge

106rally

Hoe doe je dat 

Reputatie 7

Open de Sonos-app, tik op het tandwieltje rechts onderin het scherm. Tik op “Systeem”, tik op “Over mijn systeem”. Kijk wat er staat bij de Beam achter “Audio ingang”.

Reageer