Beantwoord

dts


Badge
is het mogelijk om toch geluid uit de sonos te krijgen als je een blueray afspeelt die alleen maar dts ondersteund
gisteren 4 films willen kijken maar geen geluid ps films stonden op harde schijf
icon

Beste antwoord door Sjoop1985 1 February 2019, 00:11

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

19 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Ander audio spoor selecteren in het menu van je film
Badge
dat is het probleem juist heeft maar 1 audio spoor namelijk dts
Reputatie 4
Badge +3
Hoi jutderat, DTS word als audiosignaal niet ondersteund door de PLAYBAR/PLAYBASE, dus zal het inderdaad zo zijn dat deze qua geluid stil zullen zijn tijdens afspelen. Zoals Langbeest al aanraadde is de enige mogelijkheid hierin zorgen dat de audio van de Bluray gezet wordt op PCM (Stereo) of Dolby Digital. Als deze niet beschikbaar zijn zal er helaas geen andere instelling zijn die dit kan op te lossen.
Badge
Je hebt je bluray geript naar harde schijf? Als MKV of ISO?
Badge
als mkv
Badge
ga toch maar eens op zoek naar ander geluids systeem die het gewoon kan afspelen aangezien de techniek kwa geluid denk aan dts hd dolbly atmos ect ect tegenwoordig vaak op blueray tegenkomt
Badge
Ik als Mac gebruiker gebruik MKVTools om DTS om te zetten naar DD5.1. Film wordt onaangetast doorgezet. Omzetten van geluid duurt maar 3 minuutjes. Ik denk dat er ook wel zoiets voor Windows te krijgen is
Reputatie 2
Badge
Vanaf het begin dat Sonos begon met de eerste playbar heb ik Sonos gevraagd om DTS ondersteuning.
Tot op heden wordt DTS nog steeds niet ondersteunt een schande!!! Ik heb 2000 euro betaald voor Sonos Playbar, Sub en 2x play 1 speakers.Sonos zet het 5.1 op de markt als een surround set. Geef ons dan ook de volledige surround ervaring Sonos ?. Dolby Atmos komt eraan en dit zal waarschijnlijk ook niet ondersteunt worden voor de Sonos Playbar. Een schande dat ik zoveel betaald heb voor mijn Sonos systeem.
Reputatie 7
Badge +3
@Roel, waarom nu toch weer zo “schreeuwen” van “schande!!!” en dat je er zoveel geld aan hebt uitgegeven. Ik mag er toch vanuit gaan dat je wist wat je kocht. Heeft Sonos jou ooit verteld dat er DTS mogelijkheden zouden zijn of komen? Ik denk het niet. Het zou pas lastig worden wanneer tv-uitzendingen en/of streamingdiensten alles in minimaal DTS gaan uitzenden. Tot die tijd zie het bericht van @JohnF87.
Reputatie 5
Badge +3
Als je echt zo gepassioneerd bent over cinema geluid, koop je geen Sonos 5.1 om vervolgens op dit forum moord en brand te schreeuwen, maar investeer je in een goede A/V receiver en losse speakers.

Ik als Mac gebruiker gebruik MKVTools om DTS om te zetten naar DD5.1. Film wordt onaangetast doorgezet. Omzetten van geluid duurt maar 3 minuutjes. Ik denk dat er ook wel zoiets voor Windows te krijgen is
Dat is er inderdaad. Ik gebruik Xmedia recode, maar er zijn legio tools te vinden. Je kunt zelfs het oorspronkelijke audiospoor behouden, mocht je dat willen.
Reputatie 2
Badge
Ik ben echt vanaf het begin al
Een grote Sonos fan. Je moet eens op het engelse Sonos forum kijken hoeveel mensen om DTS support hebben gevraagd er was ontzettend veel vraag naar.Ik vind dat Sonos ook op dat gebied meer naar hun klanten moet luisteren. Het geluid wordt veel mooier met zo’n codec.Nu
Komt Dolby Atmos en deze zal waarschijnlijk ook niet worden ondersteunt.... Sonos zet tenslotte het 5.1 als home cimema in de markt, toen 2000 euro wat niet goedkoop is,Het gaat er niet om dat ik een ander merk moet kopen die dat wel ondersteund.Ik vind het geluid van Sonos mooi en de bediening is simpel. Ik gebruik mijn Sonos set al jaren met plezier. Maar het kan allemaal nog veel beter klinken zeker in 2019 en daar gaat t om!
Ik hoop dat Sonos met Dolby Atmos support komt voor de Sonos Playbar.

De DTS support is er nooit gekomen, het is nu tijd dat Sonos met de tijd meegaat en niet achter blijft liggen....
Ik vind dat de Sonos Playbar nu echt de volledige Dolby Atmos onderstreuning moet krijgen dat zouden de bestaande Sonos klanten zeer waarderen.

Het geluid zal fenomenaal zijn!
Kom op Sonos!
Reputatie 5
Badge +3
De bandbreedte benodigd voor Atmos, is niet beschikbaar op de optische aansluiting van de Playbar en Playbase, dus zonder een hardware upgrade gaat dat niet lukken. Dan zul je wel weer klagen dat je opnieuw moet investeren...
En technisch gezien is het 5.1, ondanks dat niet alle varianten ondersteund worden.
Als je de topics op het Engelstalige forum goed leest, zul je ook heel veel argumenten zien waarom Sonos niet die kant op zou moeten. Bovendien zijn forums als dit niet representatief voor de userbase, aangezien mensen die geen klachten hebben zich hier minder snel melden.
Voor de rest verwijs ik je naar mijn post hier.
Als je, buiten te roepen hoeveel je hebt betaald (namelijk evenveel als iedereen hier) en wat voor schandaal het is, niets zinnigs kan bijdragen aan de discussie, dan laat het achterwege. Gezien je vele schreeuwende reacties zit het je hoog, dus misschien toch maar eens naar de MediaMarkt voor n A/V receiver met DTS en Atmos.
Reputatie 7
Badge +3
Verwacht niet dat Sonos dat zomaar zal implementeren en zeker niet in de bestaande lijn. Verwacht dat dat zelfs technisch niet kan. Ik blijf toch van mening dat je dan de verkeerde apparatuur hebt aangeschaft. Denk ook dat het overgrote deel van de Sonos liefhebbers helemaal niet zitten te wachten op DTS of Atmos. Heel veel mensen die roepen om DTS of Atmos zullen het verschil in geluid ook niet of nauwelijks horen omdat nu eenmaal het gros van de installaties die dit wel ondersteunen dan weer niet de juiste luidsprekers hebben om echt het verschil te laten ervaren. Wat mij betreft worden we gek gemaakt door een industrie die steeds weer iets nieuws verzint om de klanten te binden. Sonos is prijzig, maar levert een gedegen geluidssysteem welke "eenvoudig" is in gebruikt en levert wat het zegt te leveren. Niks meer en niks minder. Ben je een grote filmfan die nog met blu-ray's werkt..... tja dan zal je waarschijnlijk toch een heel goede geluidsinstallaties moeten aanschaffen om echt van Dolby Atmos te kunnen gaan genieten want tja een installatie die dan alleen DTS afspeelt is natuurlijk dan ook niet goed omdat die waarschijnlijk ook geen upgrade kan krijgen.
Reputatie 2
Badge
Ik lees net dat er wellicht een Playbar 2.0 eraan komt, nou hopelijk dan wat ze bij de eerste zijn vergeten hdmi en alle codecs. Als je een Sonos 5.1 in de markt zet als home cinema set dan moet je ook de volledige functionaliteit bieden vind ik. Ik zou geen ander merk meer willen niets werkt zo makkelijk als Sonos.
Reputatie 7
Badge +3
En toch is dat ook weer een lastige. Je ziet dat eigenlijk al een beetje bij de Beam, hdmi werkt ook niet altijd zoals verwacht. Het vervelende is dat er niet echt een hdmi standaard is zodat Arc ook weer vaak problemen oplevert. Ik begrijp de keuze voor de optische uitgang wel. En v.w.b. de codecs zal ook Sonos steeds achter de feiten aanlopen. Dit omdat er steeds weer nieuwe worden bedacht. Een playbar 2.0 zal over een paar jaar ook weer verouderd zijn en dan gaan we weer klagen met zijn allen.
Zelf heb ik gekozen voor de handteerheid van de Sonos en werkelijk alles gewoon te streamen via betaalde aanbieders waarbij het “DTS probleem” tot op heden eigenlijk niet speelt.
Reputatie 5
Badge +3
Bovendien moet er rekening mee gehouden worden dat dit niet zo'n hot item is voor Sonos als het misschien lijkt. Zoals ik hierboven al zei, communities als deze vormen een onevenredige vertegenwoordiging van alle gebruikers. Je vindt hier 1) die-hard liefhebbers 2) Mensen met een technisch probleem 3) Klagers. Het gros van de gemiddelde tevreden gebruiker weet waarschijnlijk niet eens dat deze community bestaat.

Dus hoeveel berichten er ook gepost worden over DTS support, of bepaalde functionaliteiten in de app, Sonos kan niet alleen van deze informatie uit gaan. Ik verwijs nogmaals naar mijn (lange, Engelstalige) post hier en ook de rest van dat topic, waarin ook enkele doorgewinterde gebruikers (Airgetlam, Melvimbe) een uiteenzetting doen over de zin en onzin van het implementeren van bepaalde features voor een publiek dat daar potentieel niet op zit te wachten.

Zoals ik daar ook al zeg, vind ik persoonlijk de smartspeakertrend een veel logischere evolutierichting voor Sonos dan de Home Theater markt. Ik zit dan ook met meer smart te wachten op de GA integratie dan op DTS.
Reputatie 5
Badge +3
sjoop1985....hoe sta jij in het verhaal van het niet ondersteunen van DD+ ??
Dit vind ik toch wel een grotere tegenvaller dan het DTS verhaal ivm Netflix
Reputatie 6
Badge +3
Zoals ik daar ook al zeg, vind ik persoonlijk de smartspeakertrend een veel logischere evolutierichting voor Sonos dan de Home Theater markt..
Ik ben het hier helemaal mee eens, Sonos is de absolute top als het gaat om multi room audio en die zullen steeds meer smart worden. In de Home Theater markt is Sonos op zijn zachtst gezegd matig. Geen DTS, een enkele ingang waardoor alles via de TV doorgegeven moet worden en je dus afhankelijk bent van wat je TV aankan....Ik ben een Sonos audio fanaat maar zal niet snel kiezen voor de HT oplossingen. Voor veel minder geld krijg je veel meer met een 'old school' receiver met bekabelde speakers. Meer dan genoeg HDMI ingangen, DTS, Atmos. Als kers op de taart hang je daar dan nog een Sonos Connect aan.
Reputatie 5
Badge +3
sjoop1985....hoe sta jij in het verhaal van het niet ondersteunen van DD+ ??
Dit vind ik toch wel een grotere tegenvaller dan het DTS verhaal ivm Netflix
Eens.
De keuzes die Sonos gemaakt heeft bij de introductie van de Playbar, de eerste Sonos HT speaker, zullen deels technisch zijn geweest. Dat heeft er helaas toe geleid dat heden zaken als DD+, DTS en Atmos niet ondersteund worden, deels beleid, deels technisch. Gezien backward compatibility heilig is voor Sonos, weet ik niet of hierin verandering komt.
DD+ kan volgens mij (kan het mis hebben) slechts bij lagere bitrates over optisch, een probleem voor de Playbar en base. Nu DD+ de standaard lijkt te worden voor Netflix en andere videodiensten, gaat het streamingargument waarmee DTS altijd weggewuifd werd, niet meer op.

Om mijn eerdere posts te nuanceren: ik denk dat het goed is dat Sonos een HT oplossing biedt voor mensen als ik, die alles geïntegreerd willen, of van gemak en weinig kabels houden. Liefhebbers kopen een dedicated oplossing. Het zou echter beter zijn dat deze integratie wel out of the box netjes werkt, ook voor leken. Mijn ideaal: geen 7.4.2 hardware speakers, geen dedicated center of fronts, of welke high end HT voorstellen ik al gezien heb in de community, dat voert in mijn ogen veel te ver, maar wél meerdere HDMI inputs en de juiste interne hardware om verschillende audio formats op zijn minst te kunnen verwerken en weergeven op de beschikbare 5.1 hardware.
En ja, dat komt heel dicht in de buurt van de post van iemand waarmee ik het eerder hartgrondig oneens was:

Ik lees net dat er wellicht een Playbar 2.0 eraan komt, nou hopelijk dan wat ze bij de eerste zijn vergeten hdmi en alle codecs. Als je een Sonos 5.1 in de markt zet als home cinema set dan moet je ook de volledige functionaliteit bieden vind ik. Ik zou geen ander merk meer willen niets werkt zo makkelijk als Sonos.
Met dien verstande dat ik kan accepteren dat Sonos mijn mening niet deelt. En mocht er dan toch nieuwe hardware komen, zal ik niet klagen dat mijn oude Playbar ineens waardeloos is.