Skip to main content

vetragingen opstart app ,volumebalken leiden eigen leven en speakers vallen uit


al lange tijd (zelfs nog met de vorige app) problemen met de opstart van de app…

‘s morgens dus best 5 min vroeger opstaan ,

ofwel het systeem op voorhand via wekker laten opstarten

teneinde niet gefrustreerd de dag te beginnen..

volumebalken zit enorme vertraging op waardoor soms te luide ofwel geen muziek meer te horen is…

speakers vallen weg en komen vanzelf terug...woofer blijft soms alleen spelen dan..

gisteren een chat gehad en doorverwezen telefonisch contact op te nemen…

vandaag 27 min aan de lijn gehangen met automatisch antwoord medewerkers bezet…

uiteindelijk dan maar zelf afgelegd... 

vroeger heel tevreden over sonos maar het enthousiasme neemt met de dag af !  

hoogtijd dus om de sonos producten met beloofde eenvoudige installatie en werking terug realiteit te maken !!!!

22 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

Gewoon aan de telefoon blijven hangen. Als je graag wilt dat het opgelost wordt is dat even vervelend. Misschien was er bij 28 minuten wachten wel een medewerker beschikbaar. 

Badge

ik hoop dat het vanzelf opgelost geraakt...gisteren op de chat gaven ze toe dat er problemen waren

en dat ze er aan bezig zijn...vraag is hoe lang nog…

indien niet zal ik idd nog eens proberen in te bellen met evt nog wat meer gedud😒

Reputatie 6
Badge +3

Dat het opstarten met de oude app al 5 minuten duurt is natuurlijk niet normaal. Is dat echt van het moment van aanklikken app icoontje? Dit alles klinkt sowieso meer op een netwerk/wifi probleem dan dat het echt aan de app ligt. Misschien kun je daar eens naar kijken. 

Badge

met alle andere toestellen (laptop,smarthphones) geen netwerkproblemen bij het surfen…

volgens mij echt wel de app van sonos.

gisteren via chat ook van kanaal gewisseld … (stond op 6)

omgeschakeld naar 1 en 11….probleem niet opgelost.

ander vraagje nog….om bvb de radio uit te schakelen moet dit du gewoon gebeuren door op de

stop knop te tikken…? (bij afspelen via spotify dan weer op pauze toets)

in het blad met kamers ( die waar het bolletje geel word met vinkje en waar je ruimtes kan koppelen )

kan je dus niet uitschakelen...bij afvinken en daarna tikken op toepassen komt melding “geen uitvoer geselecteerd” …

lijkt me toch meer logisch om via dit blad te kunnen content afsluiten ipv gewoon stop of pauze knop?

 

Reputatie 7

Je zegt:

”ander vraagje nog….om bvb de radio uit te schakelen moet dit du gewoon gebeuren door op de

stop knop te tikken…? (bij afspelen via spotify dan weer op pauze toets)”

Ja. De radio pauzeer je immers niet, Spotify wel.

Je zegt:

“in het blad met kamers ( die waar het bolletje geel word met vinkje en waar je ruimtes kan koppelen )

kan je dus niet uitschakelen...bij afvinken en daarna tikken op toepassen komt melding “geen uitvoer geselecteerd” …

lijkt me toch meer logisch om via dit blad te kunnen content afsluiten ipv gewoon stop of pauze knop?”

Dit is het menu om speakers te groeperen. Daarin kun je inderdaad geen muziek stoppen. Wat mij betreft hoeft dat ook niet, want dat menu bereik je (op iOS in ieder geval) via de knop van de speaker/groep waarop je wel de muziek kunt stoppen. Of begrijp ik niet wat je probeert te zeggen?

Badge

Als ik het juist voor heb kon je in de oude app de muziek afsluiten door het vinkje van de kamer af te vinken. Ik heb ook een vermoeden dat er op deze manier beter afgesloten werd dan de stop/pauze knop te gebruiken want de titel van het nummer (tekst) blijft nu lopen.  ( hoewel er geen geluid meer is. )
net zoals je bvb de radio zou laten aanstaan met volume op nul . 

 

Reputatie 6
Badge +3

In dit venster start en stop je de muziek normaal. Begrijp niet helemaal wat je bedoelt maar het venster met de gele bolletjes is daar iig niet voor.

 

 

Badge

Dank u wel Ronald…op deze manier gebruik ik het sinds de update idd ook zo…( wel nog steeds meer fan om muziek te stoppen door de kamer af te vinken zoals dat was vóór de update 😉) …ondertussen is het volume probleem wel nog gaande, maar zo te lezen op dit forum ben ik zeker niet de enige…ik hoop wel dat sonos dit snel kan oplossen, net als het uitvallen van speakers. (Via chat contact gehad en ze erkennen wel degelijk dit probleem) grts

 

Reputatie 7

Als ik een kamer uit de groep wil halen (en daardoor de muziek daar stoppen) kan ik in het menu groeperen gewoon het vinkje bij die speaker weghalen en op “Toepassen” tikken. Dat gaat bij jou dus niet?

Badge

Ja idd .. als je een kamer uit de groep haalt stopt de muziek wel in die kamer… maar als er bvb maar 1 kamer over blijft ( bvb keuken ) dan zou ik het ook wel handig vinden om in dit venster dan “keuken” af te vinken en daarmee ook de muziek stopt… dit moet nu gebeuren door in het andere menu de stop knop ( bij radio ) , of de pauze knop ( bij gebruik spotify ) te gebruiken. ( volgens mij was dat in de vorige app niet zo en dit vond ik iets handiger ) als ik nu de stop knop gebruik stopt idd de muziek, maar de tekst van het afspelende nummer blijft lopen waardoor ik de indruk heb dat er dus niet geheel is afgesloten…het is nu zo en ik zal er mss wel aan wennen… de volumevertraging die ook nog steeds heerst is echt dramatisch…🥲 ongelofelijk dat dit zo lang duurt om de app weer degelijk en functioneel te maken … speakers vallen ook nog steeds weg en daarna weer terug…alarm ook niet meer te vertrouwen…ik zie wel wat er gebeurt 🤷🏻‍♂️

 

 

 

Badge

Ik lees nu ook dat de connect amp gen1 niet compatibel is met de vernieuwde app… de rest van mijn systeem ( playbar /2x woofer / play1 en move ) zal wel werken met de nieuwe app… helaas zijn de 2 niet te combineren…sonos stelt voor om de connect amp te vervangen door nieuwe amp… ik heb er nu 2 en als ik deze moet vervangen en even snel de rekensom maak , zou dit ongeveer 1400 € gaan kosten…dat is nu wel net datgene dat ik dacht te vermijden toen ik vroeger voor sonos producten koos…niet dus… en ja … ik lees ook dat ik wel verder kan met de oude app… maar daarvoor moet ik mijn systeem naar verluidt downgraden… de handelingen die je daarvoor moet doen zijn volgens mij niet meer door een gewone burger uit te voeren… niet iedereen heeft immers de ervaring van een technicus. Dankjewel Sonos 🥲

 

 

 

 

Reputatie 7

Maar als jouw Connect amps het met de bruine app deden, zijn ze Gen 2 zouden ze het ook met de nieuwe app moeten doen: beide apps zijn bedoeld voor de S2 firmware op de speakers. Als je echt Gen 1 Connect amps hebt, heb je al sinds de S1/S2 split in 2020 twee verschillende apps nodig. Over de achtergronden van die split is toen al veel geschreven - Sonos heeft daardoor wel de ondersteuning voor devices die zelfs uit 2006 kunnen stammen voortgezet, met name op het gebied van de veilige werking. Dat vind je nergens anders. Maar lastig is het wel.

Overigens is downgraden ook weer niet zo moeilijk, zie Een Sonos-product downgraden van S2 naar S1 | Sonos

Als je Move een Move 2 is kan die overigens niet worden gedowngraded.

Badge

Dank u voor antwoord!

Dat zou goed nieuws zijn , ik heb de bruine app inderdaad kunnen gebruiken, hoewel ik wel denk dat ik net vóór de nieuwe app ook wat problemen had met de volumeregeling en soms wegvallen van speakers. Waaraan kan Ik zeker weten of mijn connect amps van gen1 of gen2 zijn? Enkel jaartal van aankoop? 

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer je de “bruine” app hebt gebruikt dan was dat de S2. Je kunt er dus vanuitgaan dat de amp gen2 is omdat deze anders niet had gewerkt op die app.

De soms moeilijk reagerende volumeregeling herken ik ook van voor de nieuwe app. Gaat momenteel met de nieuwste app beter.

Reputatie 7

Wat @Erooij zegt. Volgens Sonos - Wikipedia is de Gen 2 overigens gemaakt met ingang van maart 2015. Dat kun je zien in het serienummer.

Badge

@106rallye & Erooij .

Dank u voor reactie!
Het serienummer start met 1507. hopelijk dus nog compatibel zoals u vermoed. 

Reputatie 7
Badge +3

Wat ik ervan kan vinden is dat serienummers in de range van 15xx tricky kunnen zijn. Er zijn wat zekerheden, maar 1507 is in het twijfelgebied en kan dus beide kanten opgaan.
Bron: https://www.reddit.com/r/sonos/comments/tq8ag9/is_there_a_quick_and_easy_way_to_tell_if_a_sonos/

Maar ik heb heb toch goed begrepen dat je ze al gebruikt hebt in de “oude” S2 app? Wanneer dat zo is dan kan je ze op zeker ook in de nieuwe app gebruiken.

Badge

Ja is idd niet zo overduidelijk… wel met zekerheid de vorige app gebruikt met deze connect amps. ( is het zo dat wanneer mijn amps toch gen1 moesten zijn , dat de bruine s1 app dan TOTAAL NIET ging werken…??? ) gewoon vervelend daar mijn speakers die aangesloten zijn op de amps heel regelmatig uitvallen en daarna ( soms eens na 5 sec. , dan eens na 15 sec of ook eens na 30 sec ) vanzelf weer terugkomen… ik hoop dat dit probleem samen met het volume probleem te maken heeft met de nieuwe app , zodat wanneer sonos deze terug op punt heeft , ik ook weer het systeem naar behoren kan gebruiken… 

Badge

Dank u wel voor de link trouwens…

ik zal mss nog eens chatten met sonos en via diagnostische gegevens proberen voor de zekerheid. 

Reputatie 7
Badge +3

Dank u wel voor de link trouwens…

ik zal mss nog eens chatten met sonos en via diagnostische gegevens proberen voor de zekerheid. 

Dat is, gezien ook je problemen, zeker aan te raden. 
Naar mijn mening, maar ik heb geen S1 apparaten, zouden de amps niet geïnstalleerd kunnen worden binnen de S2 omgeving wanneer ze gen1 waren geweest. Ik ben er dus vrijwel van overtuigd dat ze S2 compatibel zijn. Maar wie ben ik, ik ben ook maar een liefhebber. 

Reputatie 7

Je vraagt: “is het zo dat wanneer mijn amps toch gen1 moesten zijn , dat de bruine s1 app dan TOTAAL NIET ging werken…???”

Inderdaad: S1 only apparaten werken helemaal niet met de bruine en de zwarte app.

Badge

Bedankt voor de info ! 👍👍👍
ik zal nu nog even afwachten en hoop dat de nieuwe app zo snel mogelijk foutloos werkt. 
Grts Wesley. 

Reageer