Skip to main content
Vraag

Serieus

  • 15 June 2024
  • 14 reacties
  • 119 Bekeken

Waarom bestaat Sonos (nog steeds) als er geen ruk om gebruikers/klantvriendelijkheid/gebruikersgemak wordt gegeven.

Playstore laat duidelijk zien dat het gros van de beoordelingen enkel nog maar negatief zijn, en terecht. 

 

Sonos is een typisch voorbeeld van hoe de toekomst niet uit hoort te zien.

 

"Duurzaam met producten". Geen wegwerpmaatschapij, eigen inkomsten boosten mentaliteit!!! Ik gun jullie van harte om failliet te gaan zoals jullie producten die qua hardware nog minstens +-10 jaar mee hadden kunnen gaan en door jullie hebberigheid in nieuwe producten aansmeren, dus de eigen buik niet vol kunnen krijgen worden afgeschreven. Dat is nog altijd een keuze van de klant, NIET DE PRODUCENT VAN EEN PRODUCT!!! Zolang we onszelf lekker afhankelijk opstellen van internet zullen criminelen zoals Sonos hierop inspelen om klanten die vertrouwen hebben in een product na korte duur te bewijzen dat de klant enkel goed was om een donatie te doen aan een organisatie die beweerd kwaliteit te verkopen. Enkel schijnt dit kwantiteit te zijn met een prijs van kwaliteit. Het zou verboden moeten worden!!! Nooit zal ik iemand een Sonos aanraden. Ondanks de perfecte klanken die eruit kwamen... Met nadruk op kwamen. Doei Sonos, bedankt voor het tijdelijke gevoel van kwaliteitsproduct. Wat het dus duidelijk niet is. Oplichting in legale vorm. Meer is Sonos niet. 

14 Reacties

Badge

Amen.

Reputatie 4
Badge +2

Sorry hoor, als iets niet goed werkt na een update hoop je dat het bedrijf failliet gaat en alle mensen die er geen last van hebben oftewel waar alles goed werkt (waar ik er één van ben) ook maar last moeten gaan krijgen doordat het bedrijf failliet gegaan is en er geen ondersteuning/garantie meer is? Beetje erg kort door de bocht. Ik begrijp heel erg goed dat je er van baalt dat de laatste update(s) bij jou en veel anderen niet geworden is wat uiteindelijk de bedoeling was, maar alles kan wel iets genuanceerder in mijn beleving. 
 

Ik kom van Onkyo af en had een network receiver van de bovenste kwaliteit. Onkyo ging failliet, er werd dus voor de server waar de hele receiver afhankelijk van was (zo bleek het) niet meer betaald en die ging dus uit. Het gevolg … de hele receiver was stuurloos, kon geen opdrachten meer uitvoeren etc. Slot van het liedje, ik heb hem weg moeten doen, terwijl het een klasse A apparaat was. Dat brengt dus een faillissement van een dergelijk bedrijf (ook Sonos dus) teweeg. Gun je dat iedereen die dit systeem gebruikt nou echt?

Ja misschien is het duidelijk dat niet alles gebasseerd op internet moet worden uitgebracht en elk excuus kan worden gebruikt omdat alles aan elkaar gelinkt moet worden. Sonos is maar een voorbeeld van velen. Niet het enige merk dat faalt, heel goed opgemerkt ron van meijer. De prijs was te hoog voor het aantal jaren afschrijven. PUNT. 

Reputatie 4
Badge +2

Eens, geef mij de fysieke knoppen, schuiven en schakelaars maar weer hoor. Alle apparaten zijn te afhankelijk van het netwerk al dan niet world wide. Als je een apparaat van het netwerk afhaalt is het helemaal niks meer en dat zou anders moeten. Of dat ooit nog gaat gebeuren? Ik ben bang van niet. 

Een product zoals een tv heeft een smartcard module. Waarom is er geen internet module in moderne producten, die zoals een pc/tablet/laptop kan worden vervangen ipv het hele product in tijden dat we zo genaamd bezig zijn met het "milieu". Een product voor 20% afschrijven is beter als 100% omdat niks meer uitwisselbaar is qua zwakste onderdeel: UPDATES

Reputatie 4
Badge +2

Wat er sowieso mogelijk gemaakt moet worden is dat als je een update gedaan hebt, je weer terug moet naar de vorige versie die wel goed werkte. Dit is zo verschrikkelijk amateuristisch allemaal. Zo heb ik ruim €2.000,- voor m’n set betaald (onderin zie je wat ik heb). Dat zou door verkeerde software in één keer waardeloos kunnen worden. Ook moet een eis van de Nederlandse overheid moeten zijn dat er een meldpunt komt bij de fabrikant waar je ze echt kan bereiken, ook telefonisch en dan zonder een wachtrij van 10 uur. Ze weten Apple ook te beboeten omdat deze niet aan de Europese normen voldeed. Als je de Nederlandse markt op wil, moet je aan bepaalde eisen voldoen…hoe simpel kan het zijn allemaal. 

Ron, kort maar krachtig: helemaal mee eens! 

Reputatie 7

Sonos heeft overigens zo’n module: de Port. Trekt je hele ouderwetse stereo de 21e eeuw in. En zou hij het niet meer doen, dan doet je stereo het nogsteeds. Voor homecinema ligt dit wat moeilijker.

Reputatie 4
Badge +2

Dat vind ik nou zojuist zo mooi, de ARC vervangt de boxen en de One de achter speakers en het klinkt voortreffelijk.

 

Reputatie 6
Badge +3

Mooie opstelling @ronvmeijer 

Reputatie 4
Badge +2

Mooie opstelling @ronvmeijer 

Thanx

Reputatie 6
Badge +3

Nu nog iets beter voetbal op tv..

Reputatie 4
Badge +2

Nu nog iets beter voetbal op tv..

😂🤣 Daar kunnen ze bij  Sonos ook weinig aan veranderen denk ik 

Reputatie 7

Ze kunnen onverwacht een heel nieuw team opstellen en het oude ontslaan. En dat “courageous” noemen….. ;-)

Reageer