Skip to main content
Vraag

ruimte ‘verdwenen’

  • 25 June 2024
  • 8 reacties
  • 90 Bekeken

Ik gebruik sinds een aantal jaren met plezier mijn Sonos-systeem en heb daarin twee ruimtes gedefinieerd:

  • eetkamer, met twee Five-speakers
  • woonkamer, met twee Ones, een Beam (bekabeld naar router) en een Woofer

Nauwelijks problemen mee gehad, maar sinds kort is Woonkamer uit het systeem verdwenen. Eén One is zichtbaar op de (nieuwe) app maar daar kan ik niks aan toevoegen.

De Beam geeft wel TV-geluid weer via een HDMI-kabel.

Het grootste probleem is dat Beam en Woofer niet zichtbaar zijn op de app en dat de hele Woonkamerset lijkt te zijn verdwenen. Ik kan ook geen nieuwe groep formeren.

Ik heb de router gereset, helaas zonder resultaat.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Thanks, Ries

8 Reacties

Reputatie 7

Is de set nog wel zichbaar in de web-app? en de PC-app?

Via de browser op mijn mobiel zijn alle elementen idd zichtbaar, en ze zijn ook gekoppeld aan de twee gedefinieerde ruimtes. Hoewel, de Woofer is niet aan een ruimte gekoppeld.

Reputatie 7

Eerst even de Sonos-taal met je doornemen: wat jij "ruimtes” noemt, zijn in Sonos-taal "kamers”. Wat jij een “Woofer” is waarschijnlijk een Sub.

Heb je de app al eens gereset? Dan kun je evt. daarna de Sub weer toevoegen.

Zie De Sonos-app resetten | Sonos

Dank voor je advies. Alles gereset, ook iPhone, maar helaas geen resultaat.

Ik kan overigens wel de Sub aansluiten op de twee Fives van de Eetkamer, maar de Sub staat in  Woonkamer en ik wil ‘m verbinden met de twee Ones en een Beam. 

Er zijn gewoon actuele Sonos problemen op dit moment. Zeker met de nieuwe app en updates is het op dit moment waardeloos. Speakers die soms of niet werken, AirPlay brak, stereo verbindingen weg, ruimtes niet kunnen vinden, niet snel reageren op volume verschil.

 

Echt, hier kun jij (of wij eigenlijk) helemaal niks aan doen. Dit zijn problemen die Sonos moet oplossen.

 

bekijk ook eens de meest recente opmerkingen op platvorm X (Twitter) Velen melden dezelfde klachten en zijn terecht boos. 
 

Het is afwachten op een reactie of nieuwe update van Sonos want dit speeltal een tijdje maar het blijft akelig stil…..

Dat is niet best voor zo’n geavanceerd en kostbaar systeem… 🙈

Reputatie 7

Geen garantie, maar je zou je Beam en de Ones kunnen resetten en opnieuw toevoegen aan je systeem.

Het heeft wat voeten in de aarde gehad, ik heb alles drie keer gereset. Maar uiteindelijk eea weer bij elkaar kunnen voegen in één kamer. Probleem opgelost, dank voor het meedenken en je advies! 🙏🏻

Reageer