Skip to main content
Vraag

Problemen met nieuwste software update en de Boost en mobiel

  • 13 June 2024
  • 7 reacties
  • 158 Bekeken

Goede dag, 

 

Door de nieuwste update van de Sonos app was heel mijn systeem thuis van de leg. Niets deed het meer. 
Toen ik naar de support afdeling belde merkte ik al snel dat ik niet de enige ben die problemen ervaart met de nieuwste update. De wachttijd was meer dan een uur! Online waren de recensies ook al niet mals over de nieuwste update. 

 

Uiteindelijk heb ik met een medewerker gesproken. Zij heeft mij goed geholpen en het systeem speelt weer muziek af. Hierbij vertelde zij mij twee verontrustende zaken:


- Mijn Boost (gelijk als alle Boost`s die nog in omloop zijn) veroorzaakt heel veel ruis waardoor de boxen niet meer te benaderen zijn via de app. Advies was om de Boost even los te koppelen en wachten totdat ook dit probleem was opgelost. Tot op heden heb ik nog niet gehoord dat dit probleem is opgelost. Hebben jullie al een idee wanneer ik de Boost weer kan aankoppelen? 
 

- Ik heb een verouderde telefoon (S9+). Zij gaf aan dat dit ook een probleem kan zijn omdat de nieuwste update geen rekening heeft gehouden met oude telefoons. De telefoon werkt nog prima en geen enkele app geeft aan dat de telefoon verouderd is wat problemen kan geven qua veiligheid ed (denk aan online bankieren of Digid). Het enige wat ik merk is dat de Sonos app slecht werkt op mijn mobiel. Het kan toch niet zo zijn dat ik gedwongen word om een nieuwe mobiel te kopen om de Sonos app te kunnen bedienen? 

 

Graag zie ik uw antwoorden tegemoet. 

 

Mvg, 

 

Maarten

7 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Sonos reageert niet op forumberichten. Dit betreft een gebruikersforum, waar gebruikers elkaar treffen. 
 

Reputatie 6
Badge +3

Even snel gekeken maar die telefoon ontvangt geen beveiliging updates meer, dat zou natuurlijk voor de Sonos app niet veel moeten uitmaken. Maar als je aangeeft er ook je bankzaken mee doet zou ik toch gaan kijken naar een iets nieuwere telefoon.

Dag Rock Star, 

Bedankt voor je antwoord. Dit wist ik niet. 
Sonos is ook niet te bereiken via de mail. 
Via de telefoon of app is dramatisch. 
Op welke manier zijn ze wel te bereiken? 

Reputatie 6
Badge +3

Ik zou toch de telefoon proberen.

Maar als alles nu goed werkt zonder boost kun je het ook eerst zo proberen. Ik heb mijn Arc bedraad aangesloten en werkt op die manier ook prima voor mij.

Dag Ronald22, 

Ik begreep van mijn provider dat een update van je telefoon niets zegt over de veiligheid van een app. Zolang een app niet aangeeft dat het niet meer veilig is om deze telefoon te gebruiken, is er niets aan de hand.  

Reputatie 6
Badge +3

Een losse app misschien niet maar een telefoon zelf moet natuurlijk ook de nieuwste updates hebben. 

Reputatie 7

Zie hier de vereisten voor de Sonos app: https://support.sonos.com/nl-nl/article/sonos-app-requirements

Mijn systeem, met Boost, werkt overigens nog goed, ik heb hier ook elders niets over gelezen. De Boost is bij mij alleen niet zichtbaar in de gewone app, enkel de web app.

Reageer