Oude Sonos app v2 16.1 weer terugzetten in Android. Het kan.

  • 11 May 2024
  • 15 reacties
  • 3717 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Via deze link kun je in Android de V2 16.1 (bruin/gele icoon) weer installeren.

Eerst de v80 (zwarte icoon) verwijderen.

Downloaden en toestaan onbekende installatie toestaan.

Installeren en onbekende installatie weer verbieden.

https://en.softonic.com/download/sonos/android/post-download

https://www.softonic.nl/s/sonos-16.1:android


15 Reacties

Badge

Hallo, super bedankt voor de link. Echter's-nachts wordt de app weer automatisch ge-updated naar de nieuwe versie. Heb bij systeem al de automatische updates uitgezet, maar kennelijk is dat alleen voor de Sonos hardware en niet voor de Sonos app. Kan je ergens verhinderen dat die niet automatisch ge-update wordt? Ik kan dat nergens vinden.

Reputatie 3
Badge

Jazeker dat kan. 

Playstore-> Rechts boven klik op jou account

Apps en apparaat beheren

Klik op Updates beschikbaar.

Scroll naar de Sonos app.

NIET UPDATEN maar klik op het Zwarte sonos icoon.

In dit Sonos window zie je rechtsboven het Hamburger menu

naast de loup.

Klik op het hamburger icoon en zet Auto-update aan Uit.

Vinkje uitzetten. En klaar..

Badge

Super Dingenis. Je bent geweldig. Mijn held.
Als aardse sterveling en geen Wizzkid  had ik die instelling in instantie in de app zelf gezocht of op mijn telefoon. Maar bij de bron, daar had ik nooit aan gedacht. Ben dan opgegroeid met telefoons om te bellen en DOS computers. 😂

Dingenis,

Ik ervoer hetzelfde als Happymusic. Ik dacht zojuist opnieuw de oude versie te installeren maar nu lijkt het of via jouw link de versie v80 wordt geïnstalleerd. Ik krijg de bruin/gele niet meer in beeld. Doe ik iets verkeerd?

Reputatie 3
Badge

Idd het lijkt wel of de 16.1 is verdwenen en de v80 daar is geplaatst.
Wellicht kun je met zoeken nog ergens een bruin/gele app vinden.

Ik kan hem niet meer vinden. Echt heel beroerd. Men vindt het kennelijk heel erg belangrijk dat we overstappen op de nieuwe, die beroerd werkt.

Bedankt voor de moeite. Jammer dat ik het gisteren niet goed gedaan heb met de instelling van de automatische updates 😞

Via deze link kun je in Android de V2 16.1 (bruin/gele icoon) weer installeren.

Eerst de v80 (zwarte icoon) verwijderen.

Downloaden en toestaan onbekende installatie toestaan.

Installeren en onbekende installatie weer verbieden.

https://en.softonic.com/download/sonos/android/post-download

https://www.softonic.nl/s/sonos-16.1:android

Beste, heeft herr Sonos al ingegrepen. Ik vind de oude niet meer.m

Gaat wel ver hoor, die bemoeienis van Herr Sonos. Blijkbaar mogen we niet zelf beslissen welke app we op ons mobiel zetten. Als de nieuwe versie nou eens tóp was....

Hoe speel je in de nieuwe versie een hele cd af uit je muziekbibliotheek? Ik weet het niet, speelt steeds maar één nummer af

Met succes de 16.1 versie weer kunnen terugzetten. Kan mijn Nas weer benaderen. Echter de app is niet meer in staat nieuwe mappen op te nemen in de bibliotheek. Beheer functies blijken uitgeschakeld. 
Heeft iemend hier ook al ervaring mee of heb ik iets over het hoofd gezien.

 

ik heb precies het zelfde probleem.   De optie ‘Muziekindex nu bijwerken’ staat uit.  Ik ben bang omdat ik de Sonos app weer terug heb gezet na de verschrikkelijke update deze maand.  

Misschien heeft iemand hier een oplossing voor.  

Reputatie 7

Waarschijnlijk omdat je systeem inmiddels ook is bijgewerkt. Al de PC- of Mac-app geprobeerd?

Dank voor je reactie.

Ik heb inderdaad de PC versie geprobeerd.

Maar daar zijn bijna alle optie gedisabled. Ik kan alleen te taal wijziging. 

 

 

 

Beste Dingenis,

Ik ervaar hetzelfde, maar dan met een iPhone 12 met OS 17.5.1 en heb een Port en Connect (andere locatie). Kan de Connect beter aansturen met de oude Sonos app (bruin/gele icoon), maar kan deze

nergens meer terugvinden.

Weet je daar iets op?

 

Hgr, RoMarc

 

 

 

Reputatie 7

Voor een iPhone kun je de oude app niet meer terugzetten.

Dank voor je reactie. Jammer.

Inmiddels heb ik de app SonoPhone gevonden die de Connect wel goed bereikbaar maakt. Even wennen aan de andere configuratie, maar werkt goed.

Nu maar afwachten wat Sonos doet voor de vorige generatie devices. Misschien dat de downgrade naar een S1 controler nog ooit een keer wordt gereleased.

 

Hgr, RoMarc

 

Reageer