Skip to main content

nieuwe SONOS S2 app

  • 12 May 2024
  • 43 reacties
  • 1630 Bekeken

Beste community, laten we met elkaar sonos bewegen tot het volgend :

 

Beste sonos maak het alsjeblieft mogelijk dat tot nu toe tevreden gebruikers, tijdelijk terug kunnen naar de sonos s2 app, versie voor de laatste update. Voor mij is het tot nu toe  goed werkende sonos systeem/app een ramp na de laatste update. Bijna niets werkt meer, berichten ‘ er kan geen content worden geladen’  etc. etc. Alles al geprobeerd, van reset, tot opnieuw spotify en sonos installeren, allee stekker eruit, niets, maar dan ook niets helpt.

Tot voor de update werkte alles perfect. En TuneIn weg ??? kost nu bijna 10 euro per maand, hoezo ? en geen slaaptimer meer, die ik al jarenlang gebruik, sonos hoezeer ben je bezig met klantgerichtheid en klantvriendelijkheid ????

 

Nogmaals Geef de mogelijkheid om de oude S2 opnieuw te installeren tot dat de problemen zijn opgelost. Dit is echt geen doen, geen reclame, wat doe je je (jarenlange)klanten aan !

43 Reacties

Dankjewel voor je snelle reactie👍

Reputatie 7
Badge +3

Maar helaas niet een echte oplossing, we zullen nog wat geduld moeten hebben. Hopen dat Sonos het snel kan fixen.

...Het is toch helemaal niet zo moeilijk?

  1. De (nieuwe) APP verwijderen.
  2. Naar deze https://www.apkmirror.com/apk/sonos-inc/sonos-for-android/ site gaan.
  3. De laatste goede APP (S2) die nog wél werkte (vóór 7 mei !!) downloaden.
  4. Deze APP op je foon kopiëren. (Ik heb alleen ervaring met androïd 😄).
  5. Installeren……….Klaar! LET WEL OP dat je de automatische update voorlopig van je foon uitzet! Je kunt hem handmatig laten zoeken, en dan de updates stuk voor stuk updaten, BEHALVE dan natuurlijk de kl*t* update van de sonos……!
  6. En als na een paar jaar de ‘nieuwe’ S2 APP wel OK is, zet je de updates weer op auto. Geen Dank……...😉

DANKJEWEL VOOR DEZE FANTASTISCHE TIP !!! volg deze instructies, download de laatste app v. 16-1 ( de laatste die goed werkte voor de desastreuze update van 7/5/24), installeer deze opnieuw op je android gsm en alles werkt opnieuw perfect !!! Toppie...

Reputatie 1

Beste heer Patrick Spence, laat ik voorop stellen dat ik een enorme fan ben van uw geluidsapparatuur en tot voor kort ook uw gebruikersapp! Nu echter, is het geluid nog steeds erg mooi, maar speel het af via Spotify en een rechtstreekse radioapp. Voorheen deed ok dat via de Sonosapp en wat was ik daar blij mee. De laatste update van uw Sonosapp is werkelijk een ramp! Ik ga niet herhalen wat er al geschreven is, maar ik sluit me hier geheel bij aan. Ik heb zes luidsprekers door heel mijn huis staan, en er werkt geen enkele luidspreker meer via de Sonosapp! De Sonos Move speel ik af via bluetooth. Dit kan toch allemaal niet de bedoeling zijn? Alsjeblieft, doe er iets aan! Grt Jan Klarenbeek

Reputatie 7

Jammer dat het nodig is, maar als je weergeeft wat je problemen zijn en welke netwerk- en Sonos-apparaten je gebruikt kun je, met hulp van Sonos of andere gebruikers hier, wellicht iets verbeteren.

Reputatie 1

Jammer dat het nodig is, maar als je weergeeft wat je problemen zijn en welke netwerk- en Sonos-apparaten je gebruikt kun je, met hulp van Sonos of andere gebruikers hier, wellicht iets verbeteren.

Beste, ik krijg nagenoeg elke dag te zien dat er geen contentitems beschikbaar zijn, terwijl ik wel een aantal selecties heb gemaakt en als favoriet heb bestempeld. Vervolgens krijg ik nagenoeg dagelijks te zien dat één of meerdere luidsprekers geen verbinding tot stand kunnen brengen met de app en vice versa. Ik kan geen alarm instellen voor de luidspreker op de slaapkamer, dat moet dan weer op de computer bij de Sonossite gebeuren. Ik hoop je hiermee voorzien te hebben van een aantal zaken waar ik tegen aan loop en hoop van harte dat alles snel weer goed zal zijn. Het blijft uiteindelijk een prachtig product! Grt Jan

Reputatie 7
Badge +3

@KlarenbeekJ  Er blijven toch nog wat vragen over. Hoe ziet je netwerk eruit? Gebruik je IOS of Android? Heb je de app ge-update naar de meest recente versie? Het je de firmware-updates ook gedaan?

Ik vraag dat niet voor niets omdat de meeste van de genoemde problemen inmiddels, volgens Sonos, toch wel opgelost zouden moeten zijn. Zeker het instellen van het alarm is al geruime tijd terug verholpen door Sonos. Ook verbindingsproblemen zouden verbeterd moeten zijn. Mogelijk dus dat er toch lokaal iets niet helemaal lekker gaat.

Al eens alles even van de stroom gehad en weer opgestart? Ook de router. 

Reputatie 1

Beste Erooij, 

dank voor je reactie en vragen. Ik gebruik ios, en heb alles gedaan wat je benoemd hebt. Helaas zonder succes. Ik zal alles nog eens een keer doorlopen wat je benoemd om er zeker van te zijn dat ik niets aan het lot kan overlaten. Ik meld me zsm. Grt Jan

Reputatie 7
Badge +3

Juist bij iOS-gebruikers lijken de problemen wat minder. Zelf gebruik ik ook iOS en heb vrijwel geen problemen, behalve dan dat ik via iPad of iPhone mijn muziekbibliotheek niet kan toevoegen (wel op de Mac). 
Blijft toch vreemd al die verschillen. Je zou dan toch echt zeggen dat het een combinatie met de lokale netwerken moet zijn. Maar waarom dan niet voor de nieuwe app?

Reputatie 7

Kijk ook eens of je gekke dingen in je netwerk hebt zitten die je kunt missen. Meerdere routers, powerline, access points, dat soort zaken.

Reputatie 1

Beste Erooij en 106Rallye, ik heb alles nagekeken en opnieuw ingesteld. Vooralsnog gaat vandaag alles goed. Ook de alarmen heb ik ingesteld op beide kamers. Nu maandag even afwachten hoe dat loopt. Tot snel ;-)

Reputatie 7
Badge +3

Soms zijn het heel kleine dingen waar je lokaal wat aan kan doen. Zelf kwam ik er gisteren achter dat bij mijn Surrounds de ledlampjes steeds groen gingen branden wanneer ik de set uitschakelde. Nu heb ik aangegeven dat de leds altijd uit moeten staan en normaal gesproken zouden ze, wanneer je niet hebt aangegeven dat ze uit moeten, wit moeten branden wanneer uit. De playbase ging overigens nog wel gewoon uit.

Het maakt opzich natuurlijk niet heel veel uit, maar het irriteerde mij toch. Ik heb beide surrounds een tijdje van de stroom gehaald en weer opgestart. Daarna ging alles zoals verwacht en blijven de leds uit. Ook de volumeregeling loopt nu weer een stuk beter. Heel vreemd allemaal en Sonos lijkt nog wel het nodige werk te hebben. Komt vast allemaal goed.

Oplossing om een Roll-back te doen naar vorige goed werkende versie 16.1 (Android)

 

Ik heb het net geprobeerd en alles werkt weer!

 

https://www.reddit.com/r/sonos/comments/1cnxj1d/how_to_roll_back_from_sonos_80_to_161_android/?utm_source=share&utm_medium=web3x&utm_name=web3xcss&utm_term=1&utm_content=share_button

Je doet je naam wel eer aan….

Dit heb ik 5 berichten geleden ook al geschreven, incl. handleiding…….

Ik ben i.i.g. blij dat ik de hele sonos troep de deur uit gedaan heb! Al ¾ jaar onbruikbare dure troep in huis, (behalve dan met de oude app), en waarom? omdat ze bij sonos denken “het licht” gezien te hebben met een, met veel tamtam aangekondigde app! (Die ook nog eens op gedwongen wordt en eigenlijk ook niet meer onomkeerbaar is!!)

Nee, eigenlijk zou sonos aangeklaagd moeten worden! Maak er een rechtzaak van!!!!

Reputatie 7
Badge +3

Ik ben i.i.g. blij dat ik de hele sonos troep de deur uit gedaan heb! Al ¾ jaar onbruikbare dure troep in huis, (behalve dan met de oude app), en waarom? omdat ze bij sonos denken “het licht” gezien te hebben met een, met veel tamtam aangekondigde app! (Die ook nog eens op gedwongen wordt en eigenlijk ook niet meer onomkeerbaar is!!)

Nee, eigenlijk zou sonos aangeklaagd moeten worden! Maak er een rechtzaak van!!!!

Je geeft aan “al ¾ jaar onbruikbare troep…..”. Enig idee wanneer de nieuwe app is geïntroduceerd?

Naar welk fantastische merk ben je overgestapt?

Als je een nummer van de wachtlijst afspeelt en je wil een nieuw nummer selecteren, dan wordt altijd opnieuw het eerste nummer van de lijst getoond. Je moet dan zelf scrollen om het gespeelde nummer te vinden. Vroeger werd onmiddellijk het gespeelde nummer getoond.

Er wordt ook geen scrollbar meer getoond als je scrolt.

Het wisselen van toestel is ook zeer rommelig geworden.

Reputatie 7

Maar het probleem met de wachtlijst is er pas sinds de nieuwe app, 8 mei 2024.

Voor wanneer komt alle functionaliteit terug van de oude app? Het is vreemd dat er bij Sonos geen software-aanpak is. Een groot bedrijf zal nooit op die manier software herschrijven. De software moet eerst grondig getest worden en alle eisen moeten afgevinkt worden.

Reageer