Vraag

nieuwe app, geen mediaserver meer!??

  • 23 May 2024
  • 9 reacties
  • 103 Bekeken

Badge

Sonos wil je meer naar advertenties laten luisteren?

ik kan mijn Synology niet meer vinden in die klote app, die mij door de strot is geduwd.


9 Reacties

Reputatie 7

S1 of S2? Kan ook zijn dat het niet aan de app ligt, maar dat je NAS nog verbinding maakt via SMBv1 - Sonos ondersteunt die om veiligheidsredenen niet meer. Dus dan een hogere SMB-versie kiezen. Eventueel zou je als dat niet kan ook kunnen kijken of Plex iets voor je is.

Badge

maar dat je NAS nog verbinding maakt via SMBv1 - Sonos ondersteunt die om veiligheidsredenen niet meer.

Waar kan ik dit zien? De nieuwe app heeft mijn muziekbibliotheken verwijderd maar ik krijg ze vooralsnog niet meer terug. 

Ikzelf heb een S2 opstelling.

 

Badge +1

Zelfde hier, geen muziekbibliotheek meer. Heb een synology nas

Reputatie 7

Je zou kunnen proberen de bibliotheek even opnieuw te autoriseren via de PC- of de Mac-app.

 

Maar Sonos heeft ook de ondersteuning voor SMBv1 beëindigd. Maakt je NAS daar gebruik van? Dat moet je kunnen zien bij de instellingen van je NAS.

Badge +1

Ik zal zo kijken maar ik gebruik geen sonos via pc , alleen de app op mijn iphone. Hier kon ik voorheen het netwerk path opgeven. Deze optie is er niet meer. Dus ook al zal ik smb2 hebben, zonder de optie om in de app aan te geven op welk ip address de share staat zal het niet gaan werken. 
 

 

Reputatie 7
Badge +3

Dan is het toch zaak om dit via de pc te doen. Geen idee hoe het in het verleden was met een NAS, maar de verwijzing naar de muziekbibliotheek op een iMac moest altijd al via de Mac ingesteld worden.

Gewoon even de app op de pc installeren.

Badge +1

In de app gaf je gewoon het netwerk path aan. 
bv \\192.168.10.5\usb1\share

 

Badge +1

Toevoeging. Op de pc in de sonosapp heb ik onder beheren >instellingen muziekbibliotheek nog steeds mijn share op de nas en kan gewoon streamen. 
In de app op iphone is het er echter niet meer met de nieuwe app

Reputatie 7
Badge +3

Even geduld hebben dan tot Sonos de boel weer op orde heeft. Wellicht kan je ook de web-app gebruiken. 

Reageer