NAS bedienen

  • 13 May 2024
  • 18 reacties
  • 196 Bekeken

Het lijkt erop dat ik met de nieuwe app mijn NAS, met daarop al mijn cd's, niet meer kan bedienen!?


18 Reacties

Reputatie 7

In principe zou hij er wel moeten zijn, kan even duren. Zie "Music Library Settings" missing | Sonos Community

Reputatie 3
Badge +1

Check in ieder geval of je NAS folders geschikt zijn voor SMB2 of SMB3. Voor zover bekend wordt SMB1 niet meer gesupport door Sonos. Daarnaast zijn er nog wel issues met Android toestellen. NAS folders toevoegen kan met de Windows of MacOS app. 

Reputatie 7

Dat ligt niet aan de nieuwe app, maar aan het feit dat de Sonos firmware uit veiligheidsoverwegingen geen SMBv1 meer ondersteunt.

Reputatie 3
Badge +1

Dat ligt niet aan de nieuwe app, maar aan het feit dat de Sonos firmware uit veiligheidsoverwegingen geen SMBv1 meer ondersteunt.


Nee, maar het moment dat Sonos stopte met SMBv1 voor S2 producten is een beetje samen gevallen met het verschijnen van de nieuwe app.. Of dat nou daadwerkelijk gisteren is gebeurd zal wel niet maar er werd nog eens extra op gewezen in de release notes van 16.2 die vannacht langs kwam. Wanneer kwam die pop-up voorbij van dat SMBv1 support?  Toch zeker een week of drie geleden… lijkt er op dat het nu daadwerkelijk geïmplementeerd is. 

Badge

Hallo,
Wat is dat allemaal voor kul. Ik wil een stukse muziek horen uit mijn Sonos. Ik heb geen IT gestudeerd.
Of is dat een ouderwets verlangen naar een apparaat wat gewoon moet werken?

Reputatie 2
Badge +1

Was van plan stereo paar five te kopen. Heb nu nog gen 2. Ook veel eigen muziek op nas. Ik kijk het een paar dagen aan of Sonos met blijvende ondersteuning komt voor NAS. Maar ik denk dat een switch naar Bluesound een betere keuze is. Investeren in Sonos lijkt me nu weggegooid geld 

Reputatie 7

@HappuMusic Sonos houdt gewoon ondersteuning voor de NAS (al gooit de nieuwe app nu even wat roet in het eten), maar niet via een onveilige SMBv1 connectie. Zie How dangerous is it for a home user to re-enable SMB v1 on Windows 10? : r/HomeNetworking (reddit.com)\ Wees blij dat Sonos dat doet, want als ik het zo lees zou je bij een inbreuk op je systeem via dit gat nog meer IT-kennis nodig hebben…...

 

@nokin Als je de tijd hebt zou ik gewoon even afwachten. Beetje zonde om over te gaan naar een heel ander systeem als alles uiteindelijk goed komt.

 

 

Het is er weer! Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Nog even toevoegen: níet overstappen naar een nieuw systeem natuurlijk! Sonos is toch eigenlijk een geweldig spulletje? 

Nu loop ik tegen het volgende aan: ik kan niet ontdekken hoe ik mijn nummers kan snuffelen. Weet iemand dat?

 

Niet snuffelen natuurlijk. Shuffelen! 

Reputatie 7

Ik gebruik de Sonos muziekdatabase zelf niet, maar heb je Plex al eens geprobeerd?

Reputatie 2
Badge +1

Apk bestandje oude versie geïnstalleerd. Updates uitgezet. Wachten wel af wat Sonos gaat doen

 

Persoonlijk mis ik in de nieuwe app getallen bij volume, albumhoezen van uit eigen bibliotheek en het bewerken van afspeellijst.

Reputatie 7

Je bedoelt de wachtrij?

Reputatie 2
Badge +1

Je bedoelt de wachtrij?

Ja dat

Ik moet de eerste verbetering ten opzichte van de oude versie nog steeds ontdekken!

En kan iemand mij nu alstublieft vertellen hoe ik mijn muziekbibliotheek kan shuffelen?

Reputatie 3
Badge +1

Ik moet de eerste verbetering ten opzichte van de oude versie nog steeds ontdekken!

En kan iemand mij nu alstublieft vertellen hoe ik mijn muziekbibliotheek kan shuffelen?

 

Kort antwoord: met de shuffle button? Dat is die button naast de Play button..

 

Lang antwoord, zie hieronder:

 

Hangt er een beetje van af hoe jij jou folders/mappen georganiseerd hebt. Kan me niet voorstellen dat je alles in 1 directory hebt staan (dan zou het makkelijk zijn 😅)  Enige mogelijkheid die ik zie is dat je per CD of album de nummers shuffelt of alles wat je aan muziek hebt staan op je NAS. Per album kan dat via Albums, kies je album en druk dan op shuffle (het teken naast de Play button)  Wil je alles shufflen op je NAS dan kan dat via Nummers. Als je daar op Shuffle drukt dan shuffelt die alles wat je op je NAS staat (wat er in de gelinkte share althans) Weet niet of hier een limiet op zit qua aantal files, misschien loop je tegen een grens aan.

Via geimporteerde afspeellijsten zie je ondermeer m3u files. Zo zou je met een of ander programma je eigen playlists kunnen maken en die dan shuffelen. 

 

 

  

 

 

Het is gelukt!

Bedankt allemaal.

Reageer