Skip to main content
Beantwoord

kpn afstandsbediening koppelen aan sonos

  • 15 June 2024
  • 8 reacties
  • 294 Bekeken

Onlangs wegens verhuizing overgestapt op kpn glasvezel.  Alles werkt prima behalve het koppelen van de kpn afstandsbediening aan mijn sonos.  Hij herkent de afstandsbediening niet in de sonos app. Volgens mij omdat de nieuwe afstandsbediening via Bluetooth werkt en niet via infrarood ofzo. Heeft er iemand een oplossing? Alvast dank, 

Jelle

8 Reacties

Reputatie 4
Badge +2

 Stel de IR net als onderstaande afbeelding in. Bij mij werkt het voortreffelijk  

 

Reputatie 7

Maar werkt dat wel als de afstandsbediening geen ir uitzendt?

Reputatie 4
Badge +2

Maar werkt dat wel als de afstandsbediening geen ir uitzendt?

Blijkbaar, want ik kan gewoon het volume van m’n Sonos ARC regelen, ook als de TV uitstaat. Volgens mij zend de Remote Control wel degelijk een IR signaal uit omdat wanneer je hem net hebt deze nog niet op BlueTooth ingesteld staat en je KPN+ Box er gewoon mee kan bedienen. 

 

Reputatie 7

Grappig. Zie ook https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/tv-vragen-infrarood-en-externe-apk-mogelijk-587624

Reputatie 4
Badge +2

Zeker, het werkt hier gewoon. De led op de ARC reageert direct als ik op de remote control een knop indruk. 
 

Je moet de KPN-Box volledig met IR kunnen bedienen en de remote control biedt ook de mogelijkheid om een extern apparaat aan te sturen zoals de ARC. Daarom moet je ook die dingen inschakelen zoals ik dat boven aan liet zien. Hoe moet je anders wanneer je de KPN+ Box naar fabrieksinstellingen terugzet met je remote control de boel weer configureren? 

Dank voor je antwoord Ron alleen ziet het er bij mij wat anders uit dan bij jou toch?

Krijg het niet voor elkaar..

 

Badge

Goede middag, 

Binnen de Sonos app op mijn iphone krijg ik het menu home cinema nergens gevonden. 

Vandaag overgegaan van ziggo (afstandsbediening ingesteld met oude Sonos app) naar KPN.
Maar in de Sonos app kan ik nergens de optie afstandsbediening toevoegen vinden. 

Ik wil de ab toevoegen aan de groep woonkamer. 

 

Reputatie 7

Ga naar “Beheren” en dan naar de “kamer” in je app waar je soundbar staat. Scroll naar beneden. Daar zou de pagina Home-cinema moeten staan.

Reageer