Vraag

iPhone kan niet verbinden met Sonos

  • 11 May 2024
  • 10 reacties
  • 233 Bekeken

Ik gebruik twee iPhones.

iPhone 1: alles werkt prima en is de iPhone waarmee ikzelf ook de Sonos omgeving beheer

iPhone 2: telkens als deze verbinding maakte waren instellingen van het systeem teruggezet naar een oude setting. Om dit op te lossen heb ik uitgelogd, app verwijderd en telefoon herstart. Vervolgens app terug gezet.

Nu komt de App vragen om de Sonos app toegang te geven tot het locale netwerk. Die instelling staat correct. Maar toch blijft de app erom vragen.

Wel staat er de mededeling dat er een Sonos systeem gevonden is op het netwerk, maar als ik dan wil verbinden komt weer de vraag om toegang te geven tot het locale netwerk. 

 

Iemand een tip? Wat kan ik nog doen?


10 Reacties

Reputatie 7

De app op de telefoon is slechts een afstandsbediening voor het systeem. De instellingen van je systeem worden als je de app start door de app “opgehaald” van het systeem. Als jij constateert dat enkel op de tweede telefoon instellingen van het systeem teruggezet zijn, zou dat dus eigenlijk in mijn begrip niet kunnen. Als ik de rest van je verhaal lees, lijkt het er wat mij betreft op dat de app de instellingen niet ophaalt. Dat kan aan het gebruik aan lokale toegang liggen.

Is de tweede iPhone misschien een zakelijk toestel?

Hoi

Beide Telefoons niet beheerd. Die van mij enkel mijn Outlook/o365 maar voor de rest niets.

die van mijn wederhelft volledig privé.

het is die van haar die nu zelfs helemaal niet meer wil verbinden. Krijgt melding dat ik toegang lokaal netwerk moet activeren voor de app.

dat heb ik gedaan… (was al zo) 

heb dan ook geprobeerd met app wissen, resetten, herstarten, iPhone herstarten, overgeschakeld naar de tweede wifi band… allemaal hetzelfde.

het lijkt mij op een bug in de vernieuwde app, ofwel een probleem op de iPhone met rechten…

maandag maar eens contact opnemen met support zeker?

Hoi, 

Ik ervaar dezelfde problemen. Heb echter 2 Sonos installaties, op verschillende locaties. Op de ene locatie werkt alles prima, op de andere locatie op 1 iPhone de melding dat er toegang moet zijn tot het lokale netwerk terwijl dit goed staat ingesteld.

Alles geprobeerd, opnieuw installeren etc., maar geen resultaat. Het is wel een zakelijke beheerde iPhone, maar dat kan haast het issue niet zijn omdat hij op de andere locatie wel goed werkt.

mocht iemand nog ideeën hebben…

Sinds de Sonos app update ervaar ik grote problemen met mijn Sonos systeem aangestuurd door Sonos boost. Zowel op de iPhone als iPad krijg ik de Sonos app niet goed werkend. Opnieuw alles instellen hielp ook niet. De app herkend het systeem vaak niet en ook lijkt er een vreemde interferentie met de Deezer service. Met de voorgaande versie van de Sonos app werkte alles naar behoren. Ook vanuit de iMac geen probleem. Hopelijk weet Sonos genoemde problemen te verhelpen met een update van de nieuwe Sonos app waar ze zelf zo lovend over zijn.

Bij mij lukte het op d IPad wel maar op mijn iPhone wordt ook steeds gevraagd om het lokale netwerk activeren, staat gewoon aan.

IPhone opnieuw opgestart, app opnieuw geïnstalleerd niets helpt.

als iemand een oplossing weet, hoor ik het graag.

Wanneer de Sonos Boost uit mijn Sonos S2 systeem verwijder, alle boxen reset naar fabrieksinstellingen en ze vervolgens aansluit op wifi werkt alles perfect. De “ boosdoener” is dus Sonos Boost. Hopelijk kan Sonos in een app update deze bug verwijderen.

Beste Adriaan,

wij hebben op ons huisadres een Sonos Five en in onze caravan een Sonos One.

wij hebben geen Boost, op de iPad werkte het meteen en op de iPhone zoals eerde beschreven niet.

laten we inderdaad hopen dat Sonos snel een updaten uitbrengt.

bedankt voor je moeite en antwoord.

Beste allen,

vanavond een Sonos update geïnstalleerd, en ook op de iPhone werkt de Sonos app.

eind goed al goed.

Ik zie alleen ellende die heb ik na de update ook, niks doet het meer, normaal bij tv aanzetten start de base op, nu niet meer. Oplossingen hier zie ik ook niet, daar schiet ik niks mee op, dankjewel voor het uittesten van de update sonos, dit is sonos onwaardig.

Ik weet niet wat ik heb gedaan, maar nu doet de base het wel, ik vind niet dat de app is verbeterd, eerst kon gemakkelijk bij de instellingen van de speakers, dat is allemaal wat moeilijker zoeke, dan in de oude app.

Reageer