Vraag

In de nieuw app kunnen de alarmen niet worden aangepast of toegevoegd

  • 7 May 2024
  • 36 reacties
  • 2043 Bekeken

Reputatie 1

In de nieuwe Sonos app kunnen de alarmen niet worden gewijzigd.

Ook kan geen alarm worden toegevoegd. Heb het geprobeerd op een iphone15 en en iPad. 
 

Geen beweging in de alarmen, alleen de schuiven werken. Wat is er aan de hand??


36 Reacties

De alarmen gaan inderdaad een paar uur later af.
Als ik het alarm zet op 06.00 uur, gaat Sonos precies om 08.00 uur “aan het werk”.
Zou dat iets te maken kunnen hebben met onze tijdzone?? UTC+2 (zomertijd)
Ik heb het idee dat er UTC tijd in de app is geprogrammeerd. Zou dat kunnen?

In Windows zag ik bij het alarmvenster een systeemtijd staan die 2 uur achter liep. Nergens kan je meer de tijd/datum aanpassen. Ik stuit op een actuele handleiding van de nieuwe app en daar staat doodleuk in dat je onder de beheerfuncties de functie tijd en datum (tijdzone) moet aanpassen. Hoe dan ?!? Die hele functie zit (nog) niet in de app 🤯

Gelukkig nog een oude iPad met de oude app waar deze functie wel aan te passen is. Paar keer tijdzones gewijzigd en opgeslagen… eureka! Sonos tijd is weer up to date. Alarmen doen het op tijd. Hoop dat je er wat aan hebt. 
 

wat een gepruts sonos. Jullie moeten je schamen. 

 

Reputatie 1

De alarmen gaan inderdaad een paar uur later af.
Als ik het alarm zet op 06.00 uur, gaat Sonos precies om 08.00 uur “aan het werk”.
Zou dat iets te maken kunnen hebben met onze tijdzone?? UTC+2 (zomertijd)
Ik heb het idee dat er UTC tijd in de app is geprogrammeerd. Zou dat kunnen?

In de update van vandaag werken de Wekkers weer. 😀

Nee hoor. Gaan niet op de ingestelde tijd af !? Een paar uur later gaan ze wel af. 
wat is dat dan?? 

Reputatie 7

Overigens was het helemaal nooit de bedoeling dat de alarmfunctie eruit zou gaan. Er bleek op het laatst iets meer mee. Des te meer reden voor goede release notes.

Zie New Sonos App - Community AMA Recap | Sonos Community

 

Please address the rationale behind the removal of sleep timers and alarms. You must have telemetry showing that these were very heavily used features of the app. And yet now they are gone.

Hide content

We never intended to ship without Alarm Settings.

(I am copying this in since the threading is difficult to follow here)

On the morning of the app launch, we discovered a data corruption error around the new Alarms APIs. The corruption could cause alarms to go off in the wrong room at the wrong volume with the wrong content! In order to save your alarms, we made the difficult decision to remotely disable the alarm settings feature and then completely lock it out. It allowed us to make sure your alarms stayed as they were - but at the steep cost of taking away your ability to change them yourself.

The team rallied to make sure we could turn this feature back on safely. You can have Alarm Settings back right now!

  1. Update your app to:
    1. iOS: 80.00.08 - available now in the App Store
    2. Android: 80.00.05 - available now in the Play Store
  2. Update your firmware to 79.0-52294 - available now via the Sonos App:
    1. Tap the settings gear in the top right
    2. Select “Manage” next to your system name
    3. Select System Updates
    4. Select Check for Updates
  3. Launch the Sonos app twice in order to guarantee we fetch the latest feature flags:
    1. Start the Sonos app
    2. Force quit the app
    3. Start the Sonos app again
Reputatie 1

Mooi dat je weer alarmen kunt toevoegen een aanpassen. Maar werken zo ook???
Mooi niet. Mijn systeem slaapt nog steeds. 😴😴

Reputatie 7

Geduld is inderdaad een schone zaak. Ik denk dat veel mensen dat ook best gehad zouden hebben als Sonos ze vantevoren  op de hoogte had gesteld van het tijdelijk verdwijnen van de features en het tijdpad waarop ze terugkomen, idealiter met het verhaal erachter. Het is vooral de onprettige verrassing die dit zo groot maakt. Mij verbaast dat Sonos dit (weer) niet doet.

Als zonder waarschuwing je systeem opeen niet doet wat je wilt en je zelf via internet erachter moet komen waarom en er geen tijdpad wordt geleverd met wanneer het goed komt is het geduld snel op.

Reputatie 3
Badge +1

Even een PC lenen om je alarmen af te zetten?



Iedereen staart zich maar blind op de vernieuwde app… ik snap best dat het lastig kan zijn dat de alarmfunctie niet werkt op je mobiel maar je kunt ook overdrijven. Sommige reacties op de US fora zijn niet van de lucht..  sommigen blijken een wekker te hebben van rond de 2500 dollar want het hele Sonos systeem gaat de vuilnisbak in omdat het alarm niet werkt. Wie heeft er geen laptop of PC met Windows in huis of een MacBook waarmee je alarmen kunt aanpassen? 

Het gaat erom dat je minstens mag verwachten dat de gebruksvriendelijkheid er met een nieuwe app niet op achteruit gaat. Het is niet omdat je het ook via de pc kan dat het ok is dat dit plots de enige mogelijkheid is. Als zoveel gebruikers er moeite mee hebben,  werkt het product niet naar behoren. Tenzij dat de bedoeling is...



ja, nee… ik snap best dat het lastig kan zijn maar een beetje geduld kan toch geen kwaad en even uitwijken naar iets anders kan je een hoop frustraties schelen. En Sonos heeft aangegeven dat de alarmen weer terugkomen. En ze zijn terug. In de laatste update 80.00.08 zijn ze weer terug. (IOS) in ieder geval. 

Even een PC lenen om je alarmen af te zetten?



Iedereen staart zich maar blind op de vernieuwde app… ik snap best dat het lastig kan zijn dat de alarmfunctie niet werkt op je mobiel maar je kunt ook overdrijven. Sommige reacties op de US fora zijn niet van de lucht..  sommigen blijken een wekker te hebben van rond de 2500 dollar want het hele Sonos systeem gaat de vuilnisbak in omdat het alarm niet werkt. Wie heeft er geen laptop of PC met Windows in huis of een MacBook waarmee je alarmen kunt aanpassen? 

Het gaat erom dat je minstens mag verwachten dat de gebruksvriendelijkheid er met een nieuwe app niet op achteruit gaat. Het is niet omdat je het ook via de pc kan dat het ok is dat dit plots de enige mogelijkheid is. Als zoveel gebruikers er moeite mee hebben,  werkt het product niet naar behoren. Tenzij dat de bedoeling is...

Reputatie 2
Badge +1

In de update van vandaag werken de Wekkers weer. 😀

Op IOS? Op Android niet in elke geval. Albumhoezen worden ook niet weergegeven. Drama. Stelletje amateurs bij Sonos 

Badge +1

In de update van vandaag werken de Wekkers weer. 😀

Reputatie 7

Met de ruime verspreiding van grotere telefoons en tablets blijken dat er best veel te zijn. Sonos had dit hele gedoe kunnen voorkomen door vantevoren aan te geven dat de functie tijdelijk wegging en wat de eventuele vervanging was (Google Assistent). Dan had men kunnen adviseren om alarmen vast te verwijderen. Mensen hier mee verrassen is gewoon niet handig…..

Reputatie 3
Badge +1

Even een PC lenen om je alarmen af te zetten?



Iedereen staart zich maar blind op de vernieuwde app… ik snap best dat het lastig kan zijn dat de alarmfunctie niet werkt op je mobiel maar je kunt ook overdrijven. Sommige reacties op de US fora zijn niet van de lucht..  sommigen blijken een wekker te hebben van rond de 2500 dollar want het hele Sonos systeem gaat de vuilnisbak in omdat het alarm niet werkt. Wie heeft er geen laptop of PC met Windows in huis of een MacBook waarmee je alarmen kunt aanpassen? 

Reputatie 7

Even een PC lenen om je alarmen af te zetten?

Mooi ruk dit. Vanochtend mijn alarmen gewoon afgegaan. Ik ben een snoozer dus vandaar altijd veel alarmen aan staan. Nu kan ik ze niet uitzetten en blijven ze afgaan terwijl ik al van huis ben…

Reputatie 7

Probeer de PC- of Mac-app eens.

In de mobiele apps werkt dit niet.

In de nieuwe Sonos app kunnen de alarmen niet worden gewijzigd.

Ook kan geen alarm worden toegevoegd. Heb het geprobeerd op een iphone15 en en iPad. 
 

Geen beweging in de alarmen, alleen de schuiven werken. Wat is er aan de hand??

 

Ik kan niet eens bij de instellingen van je screenshot komen. Waar zitten die?

 Wat een waardeloze update

Neen, overal word je verplicht te updaten. Heb nu ook alarmen die ik niet wil en niet kan afzetten 😡

Reputatie 7

Is Google Assistant of de PC- of Mac-app geen work around voor jullie?

Ik hoop het ook 

Je verwacht niet van een nieuwe update dat er basis dingen zoals alarm zijn  weg  gelaten! Ik dacht dat het aan mij lag dat ik het niet kon vinden, overal in de app gezocht. Zullen dus voorlopig op de ouderwetse manier wakker gepiept moeten worden. De sonos heeft hier de wekkerradio vervangen. Soms is het beter om zulke dingen toch maar in huis te houden. Hopelijk voeren ze gauw een juiste update door!!!

Vandaag gebeld naar klantenservice hiervoor .

 

bij een nieuwe update dat zou komen zal het alarm en sleeptimer er terug bij zijn .

zo zegde de klantenservice mij  . 

Jammer dat ik al deze berichten over het alarm lees nadat ik de app heb geupdate..…

Sonos starten begint sowieso met reclame, ook bij alarmen.

Als de radio al werkt, schijnbaar is het gemakkelijker alleen een piep te sturen als alarm ipv radio.

Zelfde probleem als wat iedereen heeft. Kan geen alarm instellen of weglaten of veranderen

Van een app-update verwacht je dat die beter is dan de vorige versie.

Bovendien functies, zoals de alarminstelling, zomaar weglaten zonder aankondiging,is voor mij “not done” !!

Dit had ik van een bedrijf als Sonos niet verwacht. Stemt tot nadenken ...

Reputatie 7

Probeer de PC- of Mac-app eens.

Reageer