Skip to main content
Vraag

Connectie Play:1

  • 22 July 2024
  • 7 reacties
  • 115 Bekeken

De connectie tussen mijn Play:1 en de Sonos app was dermate traag, dat ik de Play:1 een reset gaf naar fabrieksinstellingen (zoals de handleiding voorstelt). Hierna ook de app gereset (ook volgens de handleiding). 

Vervolgens heb ik de Play:1 terug als nieuw systeem toegevoegd: dit lukt allemaal, ik krijg de melding in de app dat het systeem een audio-geluid zal maken om de verbinding tot stand te brengen, ook dit werk prima. Vervolgens moet ik verbinding maken met WiFi. Dit duurt vrij lang, waarna ik wel de boodschap krijg dat de Play:1 uiteindelijk verbonden is, maar ik deze mogelijks niet in het systeem zie. Indien dit het geval is, moet ik de stekker uit het contact trekken, om de installatie te voltooien.

In de app zie ik dan inderdaad dat er geen producten/systemen gevonden zijn, en de stekker uit het contact halen en terug insteken geeft geen oplossing. Wanneer ik dan bij systeeminstellingen terug klik op systeem toevoegen: blijft hij zoeken, maar zonder een systeem te vinden.

Kunnen jullie me hierin verder helpen? Alvast erg bedankt.

7 Reacties

Ik heb hetzelfde met nieuwe One SL boxen. Ze kunnen niet toegevoegd worden aan een nieuwe kamer (keuken) en daarna stopt het. Niets kan meer geupdate worden. De app niet, de producten niet meer. Alles gereset en niets werkt.

En dan is de klantenservice gewoon NIET bereikbaar………

 

Belachelijk.

Reputatie 7

Al eens een andere telefoon, evt. met een ander OS geprobeerd? Geprobeerd de update van het systeem in te zetten vanuit de PC-app?

De laptop app loopt ook vast. Die kan ook niet meer updaten.

Via Sonos Support door allerlei stappen gelopen met kabels erin en eruit, resetten enzo. Ze zeggen dat het een issue is met de ISP (Ziggo). Die heb ik net ook gesproken en die geven aan dat het onzin is. Er is een IP conflict.

Maar weet nog niet hoe ik dat moet fixen..

Reputatie 7

Even tijdelijk bedraad aansluiten?

Bedankt voor de respons. Idem alle stappen geprobeerd, maar niets werkt.

Via kabel aansluiten zal waarschijnlijk de enige oplossing zijn, maar hopelijk geraakt het snel opgelost (via updates Sonos?)..

Het is zowaar gelukt.. ik heb nogmaals de Play:1 een rest gegeven, terug via de app geïnstalleerd, en alles werkt terug..

Komt het door de update van de app, ik heb geen idee. 

Geluid aanpassen via de app lukt, zoals ervoor, niet optimaal (verspringt gewoon telkens opnieuw), maar hij werkt toch alweer!

 

Ik heb net hetzelfde probleem. Al meermaals alles geprobeerd zonder succes. Wat nu?

Reageer