Skip to main content
Vraag

Aansluiting koptelefoon op TV

  • 2 June 2024
  • 7 reacties
  • 196 Bekeken

Ben hardhorig en gebruik momenteel Sennheiser koptelefoon waarvan de basis verbonden is met de tv via een optische kabel. De basis is middels bluetooth verbonden met de koptelefoon.  Op deze manier kan mijn omgeving de TV beluisteren op een normaal geluidsniveau.  Die Sennheiser loopt op zijn laatste benen en moet eerlang vervangen worden.  Eventueel met Sonos koptelefoon.  Heeft die een acieve basis waardoor je de koptelefoon kan opladen én, belangrijk, een verbinding met de TV waardoor ik individueel het geluid kan volgen zonder dat dit loeihard staat voor mijn omgeving????

7 Reacties

Reputatie 7

De nieuwe Sonos Ace moet via de de Sonos Arc (later mogelijk ook via andere Sonos soundbars) worden verbonden met de TV. Als ik het goed begrepen heb gaat de soundbar dan uit. Voor andere aanwezigen rest dan stilte, zo lijkt het. Je zou eens kunnen googelen op reviews van de Ace.

Als het waar is wat ik gelezen heb kun je de koptelefoon dus niet gebruiken bij het samen TV kijken. Hoe hij dan wordt opgeladen, maakt voor jou, gezien je use case, niet meer uit zo lijkt me.

Kun je 2 koptelefoons ace tegelijkertijd koppelen aan de ARC om samen naar één uitzending te kijken?

 

 

Reputatie 7

Nee.

Hallo 106rallye,

Had je een bron die je kunt delen, waaruit dat blijkt? Ik kreeg namelijk juist wel het idee dat je twee Ace koptelefoons zou moeten kunnen koppelen aan dezelfde Arc. Als je namelijk kiest om een set van 2 Ace koptelefoons via sonos.com te kopen staat er deze omschrijving: “Gebruik er één thuis en de ander voor onderweg. *Deel in stilte een meeslepende thuisbioscoopbeleving met iemand anders wanneer je swapt naar het tv-geluid van Sonos Arc*. Of houd het ene paar voor jezelf en doe het andere cadeau.”
Het deel tussen * geeft voor mij onmiskenbaar weer dat je dus met twee mensen, met elk een eigen Ace, naar dezelfde bron kan luisteren .

Reputatie 7

Die tekst is inderdaad niet goed, volgens mij is dat al eerder opgemerkt. Hoe kun je nu een thuisbioscoopbeleving delen als de ander geen geluid heeft. Ook de Engelse tekst heeft het over “share”. Toch is dat zo, zie https://en.community.sonos.com/headphones-229145/feature-request-dual-or-more-sonos-ace-for-arc-2-6895846

Jammer, dit antwoord is wel duidelijker dan alleen nee dat kan niet. Gemiste kans van Sonos, softwarematig zou dat niet zo lastig moeten zijn daar ik dat wel kan met onze AirPods Pro. Ja geen atmos natuurlijk mss dat dit nog extra werk zou zijn voor de engineers en developers. Gemiste kans voor Sonos en als gebruiker een teleurstellend eindresultaat van deze nieuwe telg in de Sonos familie. Waarschijnlijk niet goed over nagedacht, je had dit goed kunnen jatten van Apple, nu zelf slecht verzonnen. Consumenten betrekken bij nieuwe innovaties zal uiteindelijk een beter product produceren bij introductie. Wij zijn tenslotte de gebruikers en hebben zo onze wensen voor producten die aan de prijs zijn. Voor de rest al jaren een zeer tevreden Sonos klant, maar nu slaan ze ze plank behoorlijk mis. Blijft dus wachten tot het wel kan, of op de ace 2.0. Bedankt voor de link en de antwoorden 

Reputatie 6
Badge +3

Mijn vriendin is slechthorend en maakt gebruik van de  Phonak TV Connector, je kan daar meerdere bluetooth gehoorapparaten op aansluiten. Misschien kun je daar ook normale Bluetooth koptelefoon op aansluiten. Er is een nadeel hij wordt verbonden met een optiche kabel op de uitgang van de kpn decoder. Als je appt gebruikt die op de tv staan werkt het niet.

Reageer