Beantwoord

Play 5 kapot: geen spanning, geen licht



Toon eerste bericht

57 Reacties

(Ook) bij mij doet een van mijn twee Play:5 spelers het niet meer, ook niet met het snoer waarmee de andere nog wel werkt. Ik begrijp dat jullie een omruilbeleid hebben, maar ik gebruik ze als stereopaar. Begrijp ik goed dat dat niet mogelijk met twee verschillende generaties, of is er toch een manier? Inmiddels heb ik hierover een mail naar Sonos gestuurd.
Bvd,
Rob
Reputatie 7
Badge +2
Beste klantenservice , ik ervaar nu ook opeens hetzelfde probleem als hierboven beschreven. Play 5 stopt er plots mee zonder enige reden , andere play 5 functioneert wel gewoon. Alles mogelijkheden geprobeerd maar niets helpt . Hoe kunnen we dit oplossen? Valt waarschijnlijk wel buiten de normale garantieperiode maar toch vreemd dat dit zonder enige reden kan gebeuren. Dit maakt me overigens wel bezorgd, ik heb een redelijke verzameling Sonos producten .Serie nummer 1250 00-OE-58-5D-DE-BO-1
Er komt een mail uw kant op voor het verwerken van deze Play:5 speaker, onder referentie nummer.: 00045947
Controleer graag voor de zekerheid uw adres gegevens alvorens u het proces doordrukt.
Badge
Beste klantenservice , ik ervaar nu ook opeens hetzelfde probleem als hierboven beschreven. Play 5 stopt er plots mee zonder enige reden , andere play 5 functioneert wel gewoon. Alles mogelijkheden geprobeerd maar niets helpt . Hoe kunnen we dit oplossen? Valt waarschijnlijk wel buiten de normale garantieperiode maar toch vreemd dat dit zonder enige reden kan gebeuren. Dit maakt me overigens wel bezorgd, ik heb een redelijke verzameling Sonos producten .Serie nummer 1250 00-OE-58-5D-DE-BO-1
Reputatie 7
Badge +2
Play 5 werkt niet meer

Wij zijn Sonos fans, en hebben doorheen het hele huis Play:5 en Play:3 speakers staan, en een playbar. Helaas heeft één van de Play:5 (serienummer: 1407 B8-E9-37-2B-4B-FA-F) het plots begeven: de ene dag werkte hij nog prima (in stereopaar), de volgende dag deed hij niks meer. Het toestel is niet verplaatst. Er is geen spanning en geen lichtje meer. In de app verschijnt geen error boodschap, enkel een vraagteken. Stekker uittrekken en opnieuw insteken helpt niks. Kabel (van een werkende Play5) wisselen werkt ook niet.
Graag uw advies hoe dit snel te verhelpen.

Je had ons al een mail verzonden, heb hier een mail uw kant op terug verzonden.
Zie hier graag antwoord op.
Play 5 werkt niet meer

Wij zijn Sonos fans, en hebben doorheen het hele huis Play:5 en Play:3 speakers staan, en een playbar. Helaas heeft één van de Play:5 (serienummer: 1407 B8-E9-37-2B-4B-FA-F) het plots begeven: de ene dag werkte hij nog prima (in stereopaar), de volgende dag deed hij niks meer. Het toestel is niet verplaatst. Er is geen spanning en geen lichtje meer. In de app verschijnt geen error boodschap, enkel een vraagteken. Stekker uittrekken en opnieuw insteken helpt niks. Kabel (van een werkende Play5) wisselen werkt ook niet.
Graag uw advies hoe dit snel te verhelpen.
Reputatie 5
Badge +2
Beste WoutN, je toestel is dan buiten de garantie, en in dit geval omdat het om een Play:5 generatie 1 gaat (die niet meer hebben), krijg je een upgrade naar een Play:5 generatie 2 voor de buiten garantie prijs van de generatie 2.
Beste Tim,
hier ook hetzelfde probleem PLAY:5 GEN 1 aangekocht 12/2014 (serienummer: 1408 B8-37-2C-84-02-C) komt plots geen geluid meer uit. Een Sonos medewerker heeft mij een voorstel tot omruiling gedaan voor de prijs van €409,00! Ik vind dit veel geld voor een toestel dat zo snel stuk gaat? Zoals ik hierboven kan lezen ben ik geen alleenstaand geval en, is dit een veelvoorkomend probleem. Graag zou ik een gepaste oplossing willen voor dit!
Groeten Wout
Reputatie 7
Badge +2
Ja gedaan maar zonder reusltaat. Echt dood lijkt het.
Heb een mail verzonden onder ticket.: 180208-001260
Zie hier graag antwoord op terug.
Ja gedaan maar zonder reusltaat. Echt dood lijkt het.
Reputatie 7
Badge +2
Hallo hier ook ineens een Pay 5 die vanuit het niets niets meer doet. Serienummer 1401 00 oe 58 87 9f ca 6. Wat moet ik doen? Groeten Jan
Toevallig nog andere kabel en ander stopcontact getest om te zien of de Play:5 nog aan gaat?
Hallo hier ook ineens een Pay 5 die vanuit het niets niets meer doet. Serienummer 1401 00 oe 58 87 9f ca 6. Wat moet ik doen? Groeten Jan
Reputatie 7
Badge +2
Ja ook als ik een andere kabel gebruikt hij doet niks ,
Serie nummer is 1210-00-0E-58-84-38-8E-A
Alvast bedankt

Je gaat spoedig een mail ontvangen onder referentie nummer.: 180208-000317
Badge
Ja ook als ik een andere kabel gebruikt hij doet niks ,
Serie nummer is 1210-00-0E-58-84-38-8E-A
Alvast bedankt
Reputatie 7
Badge +2
Geachte helaas is mijn sonos play5 ermee gestop , het lampje gaat niet aan en de netwerk kabel heb ik ook al vervangen maar niks geholpen
Is het mogelijk dat hij gerepareerd kan worden
Ik hoor het graag
Groet Altin

De Play:5 gaat niet meer aan? Geen led activiteit te zien? Ook niet als er een andere kabel getest word op deze speaker?
Indien dit het geval is ontvang ik graag het serie nummer van je speaker.
Badge
Geachte helaas is mijn sonos play5 ermee gestop , het lampje gaat niet aan en de netwerk kabel heb ik ook al vervangen maar niks geholpen
Is het mogelijk dat hij gerepareerd kan worden
Ik hoor het graag
Groet Altin
Reputatie 5
Badge +2
Helaas kan je een PLAY:5 GEN 1 niet koppelen met een PLAY:5 GEN 2 als zijnde een stereopaar. Je kan ze wel groeperen in de Sonos app.
Inmiddels is mijn Sonos Play5 Gen 1 vervangen, ging allemaal vlot en soepel met gratis verzending en snelle bezorging van een nieuwe Play5 Gen2. Heel mooi en goede service, maar hoe zet ik nu mijn andere Play 5 Gen 1 als stereopaar met de nieuwe Play 5 Gen2, als ik dit probeer geeft de app: er is maar een Play 5 Gen1 (of Gen2) in de kamer.
Reputatie 7
Badge +2

Wil adviseren een mail te sturen naar support@sonos.com, met het serie nummer van de speaker, tevens een video van het serienummer van de speaker, waarin ook duidelijk zichtbaar is dat het led-licht niks doet, en duidelijk zichtbaar is dat de speaker bekabeld op netstroom is aangesloten, ook ontvangen we graag je adres gegevens en telefoon nummer.
Ook zien we graag in de mail terug dat je een andere kabel en stopcontact geprobeerd hebt.

Ook mijn SONOS PLAY:5 GEN 1 werkt plotsteling niet meer, ook niet met andere kabel.
Ik heb sinds gisteren hetzelfde: een Play5 uit 2012 of 2013 doet het opeens niet meer, ook het lampje niet, ook niet met een andere kabel. Dus ook ik heb maar een mailtje gestuurd naar support...
Reputatie 7
Badge +2
Wil mensen met dit probleem aanraden een mail te sturen naar Support@sonos.com met hun mail adres, een foto van het serie nummer van de Play:5, en adres gegevens / telefoon nummer.
Mijn collega gaf het advies een persoonlijk bericht naar hem te sturen op deze community, maar mocht hij op vakantie zijn of een andere reden hebben niet op werk aanwezig te zijn, dan word je probleem niet verholpen aangezien ik of andere collega's zijn berichten niet in kan zien.
Adviseer dus een mail te sturen m.b.t. tot dit probleem.
De stroomkabel op een ander apparaat geprobeerd. Kabel is in orde.
Hallo Bob,
Ook mijn Play 5 doet het onverwachts sinds kort niet meer. Lampje brandt niet. Ik heb een andere stroomkabel en ander stopcontact geprobeerd met hetzelfde resultaat.
Graag jouw hulp!

Vriendelijke groet,
Frits
Reputatie 5
Badge +2
Vermeld erbij of je een andere kabel hebt kunnen proberen, en of een ander stopcontact is geprobeerd, of dat een ander apparaat in hetzelfde stopcontact wel werkt. Stuur me vervolgens een PM met je naam, email, telefoonnummer en het adres voor vervanging. Dan krijg je van mij een email met instructies.
Hallo Bob,
Hier ook hetzelfde verhaal! kan jij mij ook helpen aub?

MVG
Jan

Reageer