Leveringsprobleem Sonos One



Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk.

28 Reacties

De melding op de website gaat spoedig aangepast worden.
Begrijp ook niet helemaal waarom iedereen het heeft over het geheugen gebruik van spraakdiensten en andere functies.
Spraakdiensten werken prima sinds de release in de landen waar het ondersteunt is.


Op de website staat het volgende:
"Op dit moment bieden Sonos One Gen 2 en de originele versie dezelfde functies. De originele Sonos One zal in de toekomst alle huidige en nieuwe functies blijven ondersteunen. Het is wel mogelijk dat we in de loop van de tijd door het vergrote geheugen, Bluetooth Low Energy en de krachtigere processor nieuwe productbelevingen kunnen toevoegen aan de Gen 2-versie die de originele versie niet kan ondersteunen. Maar op dit moment staan er geen functies alleen voor de Gen 2 gepland."

Ik snap heus wel dat er op dit moment geen probleem is, maar de Gen2 is duidelijk superieur aan de Gen1. De Gen1 is dus nu al gewoon ouderwets en er staat duidelijk dat in de toekomst nieuwe functies niet per-se hoeven te werken op de Gen1. Met andere woorden, tijdens de ontwikkeling van nieuwe features (vandaar dat ik specifiek Siri noem want die is nog niet gepland) wordt in principe van Gen2 uitgegaan en als Gen1 ook werkt, dan is dat mooi meegenomen. Werkt het niet, dan pech want het is "maar" een Gen1. Vergeet niet dat wij als gebruiker niet kunnen inzien in hoeverre een CPU/memory belast wordt, en wanneer dus het kantelpunt van wel/geen Gen1 ondersteuning in zicht komt.

Er zijn genoeg mensen die juist in een nieuwe Sonos One (ipv Play:1) geïnvesteerd hebben (moi included), en nu dus al tegen een end-of-life product aankijken. Ik zou om deze reden graag in contract treden om mijn 2 nieuwste One's (van Dec '18, ik heb het niet eens over mijn 2 One's van Jan '18) kan omwisselen voor Gen2's.
Reputatie 7
Badge +2
We zijn vanwege wetgeving verplicht om er een andere naam aan de hangen vanwege een kleine upgrade, maar in principe is er geen verschil te merken tussen de beide toestellen in het gebruik van beide producten.
Er zal ook geen mogelijkheid zijn de 1e Gen om te ruilen voor een 2e Gen, dit omdat je 1e generatie gewoon een prima product is.
Als je via Sonos.com je Sonos gekocht heb, heb je recht op 100 dagen geld terug garantie, anders zul je moeten terug stappen naar de dealer waar je de Sonos gekocht hebt.
Denk persoonlijk dat het redelijk wat stappen zijn voor een omwisseling van een G1 product die precies het zelfde zal werken als de G2 waarvan je ook geen verschil zal merken in het daadwerkelijk functioneren.
We willen gewoon voorkomen dat dit zoals de Play:1 gaat worden en dat er dan wordt gezegd dat het niet snel genoeg is en niet voldoende ram heeft voor "Airplay 2" bijvoorbeeld. Want wie weet waar het in de toekomst wel goed voor is.Voor nu zal niemand iets merken, maar binnen 2/3 jaar vast wel 🙂