Beantwoord

Nummers in Spotify met hetzelfde volume afspelen (Sonos app)

  • 19 August 2017
  • 32 reacties
  • 7107 Bekeken

In de Spotify app is een instelling waarbij alle nummers met hetzelfde volume worden afgespeeld. Zachter klinkende nummers worden dan even hard (of zacht) afgespeeld als andere nummers. Ik mis deze instelling in de Sonos app (als ik Spotify gebruik via de Sonos app). Weet iemand of dit is in te stellen?
Als je de Spotify app gebruikt en de muziek naar de Playbar streamt is deze instelling in Spotify niet beschikbaar.
@Sonos: misschien is het een suggestie ter verbetering om deze instelling aan de Sonos app toe te voegen? Crossfaden zit er namelijk wèl in en dat vind ik ook fijn om in te kunnen stellen.
icon

Beste antwoord door Tim S 10 October 2017, 10:49

Bekijk origineel

32 Reacties

Reputatie 7

Er wordt inderdaad meer om gevraagd. Maar als je denkt dat het zo eenvoudig is: hoe moet Sonos dat dan doen?

Daarvoor is immers informatie nodig over het relatieve volume van de nummers - die er niet standaard bij zit. Dit moet dan “on the fly” worden toegepast bij het afspelen.

Reputatie 7
Badge +3

En wat is jouw gedachte dan hoe Sonos dit simpel op kan lossen? Zoals jezelf aangeeft. 

Sonos is geen receiver met allerlei functionaliteit en speciale hardware. Zou iedere speaker dan ook niet van speciale hardware voorzien moeten zijn? De app is een afstandsbediening en is verder van geen enkele betekenis. De meting en aanpassing zal dan vanuit de hardware moeten geschieden. Lijkt mij toch wel een dingetje. 

ik denk dat het sowieso geen overbodige luxe is dat Sonos een functie aan de app toevoegt om het volume voor muziek gelijk te trekken, want het probleem doet zich ook voor als je muziek streamt vanaf bijvoorbeeld een nas.

Reputatie 7
Badge +3

Zo grappig om te zien hoe makkelijk mensen over technische zaken praten. “Moet toch makkelijk zijn om dat op te lossen”. Kennelijk niet dus. Waarom zou het makkelijk zijn?

Zou het probleem ook niet aan de aanleverende partij kunnen liggen? Te makkelijk om “de schuld” altijd bij Sonos te leggen. Mogelijk dat Sonos inmiddels een beetje teveel diensten in hun app beschikbaarstellen, waardoor het steeds lastiger wordt om alles, in samenspraak met de partijen, onder controle te houden.

Persoonlijk maak ik gebruik van Apple Music en ervaar vrijwel nooit nivo verschillen. Zou het dan toch aan Spotify liggen? Lees hoe dan ook vaak problemen met Spotify, maar wellicht komt dat ook omdat zij het meest gebruikt worden.  
Misschien eens de klacht bij Spotify droppen en zien hoe zij reageren.

Reputatie 7

@Gemstone035 Zoals eerder in deze thread uitgelegd weet Sonos niet hoe “hard” een nummer binnenkomt: Sonos geeft weer wat Spotify doorgeeft. Spotify weet wel hoe hard een nummer klinkt, maar gebruikt deze info alleen voor de eigen app.

Misschien moet je dan eens een voorzet doen over hoe Sonos dit dan makkelijk zou kunnen doen volgens jou. Misschien zien ze iets over het hoofd?

 

Hier ook hetzelfde probleem als hierboven vele malen beschreven. Sonos, doe er nou eens iets aan, dit moet naar mijn mening makkelijk op te lossen zijn.

Reputatie 7

Er kan inderdaad volumeverschil tussen nummers zitten. Maar dat ik per nummer alles zou moeten regelen, zo ver gaat het bij mij niet. Overigens biedt Spotify dit op zijn eigen streams wel, maar daar gaat het ook niet best, zo lees ik hierboven.

Reputatie 5
Badge +3

Ja, we hebben meerdere muziek services maar Spotify gebruiken we het meest.

Badge

En je luistert ook je Spotify via Sonos? 

Reputatie 5
Badge +3

Heb hier zelf nooit last van gelukkig

Badge

Ik zie al 6 jaar berichten hierover op allerlei forums, en mensen die contact hebben gehad met Sonos, blijkbaar is niet op te lossen, wat idioot is want het schijnt heel simpel te kunnen als ze een deal sluiten met Spotify over het handhaven van de instellingen bij streaming naar Sonos (volume leveling).

Maar dat kost Sonos blijkbaar teveel geld dat ze liever zelf houden. Ik ben er een beetje klaar mee, en velen met mij. 

Reputatie 5
Badge +3

Je zou eens kunnen bellen of ze er iets aan kunnen doen, maar denk niet dat zoiets heel makkelijk op te lossen is...

Badge

Nee, voor zover ik weet alleen bij Spotify, dat is eigenlijk wat ik voornamelijk gebruik. En het gaat inderdaad echt om significante verschillen, soms veel te hard, het volgende nummer bij niet hoorbaar, echt irritant.

Reputatie 5
Badge +3

Er kan natuurlijk altijd een beetje verschil zitten in het volume van verschillende nummers. Maar het mag nooit zo erg zijn dat je de volume knop nodig hebt. Gebeurt dit ook waneer je een playlist start bij een andere muziek service? 

Badge

Hoogst irritant dat hier nog steeds niet mee gedaan wordt. Ik moet ontelbare keren het volume aanpassen als ik Spotify playlists luister, omdat elk nummer op een ander volume gespeeld wordt.

Is dit zo ingewikkeld, terwijl alle andere het wel eenvoudig voor elkaar krijgen? Begin serieus te denken over switchen, omdat dit echt wel een belangrijk element is van relaxt naar muziek luisteren, in plaats van bij elk nummer naar de volumeknop te moeten gaan. 

Er zijn wel meer goede speakers te krijgen zonder dit probleem. 

Dit probleem met het verschillende geluidsvolume in Sonos is bij mij nog steeds niet opgelost.

dat kan toch niet ???

Komaan Sonos, welkom in de 21e eeuw ... bijna iedereen streamt muziek. Zorg voor een goede volume-normalisatie. Bij spotify werkt dit perfect. Maak er ook werk van.

Hoi Tim,

Ik vind het spijtig dat je je er zo simpel mee afdoet, door te wijzen naar spotify.

Als je naar alle reacties kijkt dan merk je waarschijnlijk op dat iedereen dit probleem tegenkomt.

 

Jullie verdienen miljoenen met jullie apparaten. En dat het volume dat via spotify niet op gelijk niveau is te brengen, zetten jullie er niet bij als jullie het je product verkopen. Daar waar jullie wel weten dat bijna iedereen luistert via Spotify. Sommigen lopen al 6 jaar met dit probleem zoals je hierboven kunt lezen.

 

Natuurlijk hebben jullie dat wel in de hand.

Jullie kunnen een onderling contract sluiten met Spotify, of uberhaupt met Spotify communiceren of dit mogelijk is.

Er vanuitgaande, dat je een professionele oplossing kan bieden, in eerlijke communicatie.

 

Met vriendelijke groeten,

Sylvester

Reputatie 7
Badge +2

Sonos zal nooit uitspraken doen over wat wel of niet in het systeem verwerkt zal worden, naast bijvoorbeeld ook geen meldingen omtrent nieuwe producten en dergelijke.

Sonos zal iets afspelen zoals het aangeboden word, dat de Spotify app het qua volume niveau zal aanpassen, wil niet zeggen dat daardoor dit aangepaste volume ook zo naar Sonos word doorgezet.

Excuus voor het ongemak, maar kan hier helaas weinig concreets op melden.

Dit probleem is nu zo’n twee jaar geleden aangemeld. Iemand van Sonos zou zo langzamerhand toch moeten kunnen zeggen of dit opgepakt gaat worden en, heel misschien ook, hoe lang het dan nog gaat duren voordat implementatie volgt. Ik zou dan mijn aankoopbeleid voor nieuwe apparatuur daarop kunnen baseren (wel of geen Sonos dus). Alvast bedankt voor de reactie.

Spotify trekt  de geluidssterkte van van verschillende muziek gelijk. Het probleem is echter dat in elk opgenomen muziekstuk een verschillend niveau van dynamiekcompressie wordt toegepast. Daardoor zijn in het ene muziekstuk alleen af en toe luide passages te horen (want weinig compressie), en klinkt het andere muziekstuk veel luider omdat daar meer compressie is toegepast (zachte passages worden daarmee luider weergegeven). Daarom klinken reclameblokken op radio en tv altijd zo irritant hard: reclamemakers passen maximale dynamiekcompresie toe.

Geen wonder dat Sonos daar niks aan kan doen: het probleem zit niet in Sonos, maar in het aangeboden materiaal. En ik hoop dat Sonos niet ook nog eens een keer aan dat materiaal gaat morrelen...

Reputatie 7
Badge +2

Sonos heeft 1 volume knop, en als alle diensten hun muziek op het zelfde niveau zouden aanbieden, zou dit goed overeen komen met wat je op Sonos zou vernemen.

Dit is voor het gros van het muziek ook zo, als ik youtube music start maar overspring naar een Spotify nummer, dan heb je 99% kans dat dit op het zelfde volume niveau word aangeboden.

Dat Spotify bepaalde nummers in hun database op een verschillend volume niveau hebben staan is gewoon spijtig.

Heb uiteraard het verzoek doorgezet voor implementatie, maar hier ook duidelijk bij aangegeven dat dit geen garantie is dat dit verwerkt gaat worden in het Sonos systeem.

Heb hier verder geen inzicht in of het nog verwerkt gaat worden, of dat het een lagere prioriteit heeft naast andere functies die Sonos graag wilt implementeren.

Badge +1

Bovenstaand probleem loopt nu al zo’n 2 jaar. 
 

@Tim S Denk jij dat Sonos dit probleem nog gaat oppakken of is enigste oplossing de Spotify app gebruiken ipv de Sonos app?

 

Zou wel fijn zijn als Sonos dit probleem in zijn eigen app gaat oplossen.

Een paar maanden geleden Sonos aangekocht.
In mijn zaak luister vooral naar lichte klassieke achtergrondmuziek via Spotify.
Geluidsnormalisatie is onontbeerlijk.
Sonos zou absoluut werk moeten maken van deze geluidsnormalisatie tussen verschillende nummers via streamingsdiensten. Spotify heeft deze functie al lang, waarom lukt dit niet via de Sonos-app ?
Ik dacht dat dit anno 2019 de evidentie zelve zou zijn.
Zwaar ontgoocheld in mijn Sonos-aankoop.
Reputatie 7
Badge +2
Via de Spotify applicatie bestuurt u dan de volume van de Sonos speaker, dus de volume knop van de Spotify app, is eigenlijk het zelfde als de volume van de Sonos applicatie.

Reageer