Beantwoord

Nummers in Spotify met hetzelfde volume afspelen (Sonos app)

  • 19 August 2017
  • 32 reacties
  • 7120 Bekeken


Toon eerste bericht

32 Reacties

Wordt de functie ook genegeerd wanneer je via Spotify Connect (id Spotify app) verbinding maakt met je Sonos speaker (en dus niet via de Sonos app naar Spotify gaat)?
Reputatie 7
Badge +2
Mijn 1e reactie ging specifiek omtrent Development team welke je verzoek inziet, mbt tot Shuffle en Crossfade functie wat u op een andere plek wilt zien dan Instellingen -> Instellingen kamer. ( en tot zover dat wij mogelijkheden hebben omtrent volume )

Mijn 2e reactie ging over verschillende volume niveau's van verschillende bronnen, zoals een vergelijking tussen Spotify & muziek van de NAS.
Ik zelf ervaar bijvoobeeld dat Soundcloud de volume van nummers veel zachter geeft. muziek van mijn Soundcloud staat op ongeveer 40 a 50% volume, waarin ik zelfde volume hoogte haal als ik de Spotify nummers op 20 a 30% volume zet.

Enige waar je zelf mogelijk inbreng toe kan hebben is je eigen muziek, dus wat op de NAS en/of Computer zou staan.
Maar wat word aangeleverd van de muziekdiensten, is uit onze handen, en in dit optiek heeft Sonos 1 volume knop, voor de speakers, niet de individuele tracks / bronnen waar deze tracks vandaan komen.
Hi Tim,

Je gaf zelf in een eerdere post dit aan:

Ik kan geen garantie geven of deze functie ook aan Sonos word toegevoegd, maar zal uw vraag zo neerzetten naar feature development het onder ogen krijgt te zien, met de kans dat er in de toekomst een verandering in Sonos plaatst vind.

Vandaar mijn reactie. Begrijp ik het goed dat hier vanuit Sonos verder dus niet meer naar gekeken wordt?

Ik kan me inderdaad herinneren dat andere applicaties deze functie wel hebben. Wellicht dat ik daarmee het volume op een gelijk niveau kan krijgen. Ik zal eens zoeken in iTunes.
Reputatie 7
Badge +2
Volume verschil tussen nummers van verschillende diensten kan Sonos helaas weinig in betekenen.
Nummers komen op een bepaald niveau binnen, en wij spelen dit af, op een bepaald Sonos volume.
Lokale nummers kunnen mogelijk aangepast worden in het bestand zelf.
Misschien dat dit via Itunes of een ander programma aan te passen is.
Ik ervaar hetzelfde probleem, ook met muziek die afgespeeld wordt vanaf mijn NAS, waardoor je het volume menig maal moet aanpassen. Het zou erg fijn zijn als er een functie beschikbaar komt waarmee alle muziek met hetzelfde volume wordt afgespeeld. Is hier al iets meer over bekend?
Hoi Tim,

Bedankt voor je reactie en het doorgeven aan feature development, hopelijk gaan ze er iets mee doen.
Reputatie 7
Badge +2
Hey Rob54,

Deze functie zit inderdaad niet in Sonos, alleen in Spotify.
Sonos speelt de volume zo hard af als dit word aangeleverd, en Spotify negeert zijn eigen functie als dit naar een 3e partij product word verzonden zoals het Sonos systeem.
Dus het is meer een instelling van Spotify voor de Spotify applicatie zelf.
Ik kan geen garantie geven of deze functie ook aan Sonos word toegevoegd, maar zal uw vraag zo neerzetten naar feature development het onder ogen krijgt te zien, met de kans dat er in de toekomst een verandering in Sonos plaatst vind.

Reageer