Vraag

Sub mini niet meer te koppelen

  • 14 May 2024
  • 26 reacties
  • 879 Bekeken

App geudatet en nu krijg ik met geen mogelijkheid de Sub Mini meer gekoppeld.

Al van alles geprobeerd, bellen naar Sonos na 50 minuten wordt verbinding verbroken😡.

Router uit/aan, Deco uit/aan, app opnieuw installeren niets werkt.

In mijn woonkamer groep staat m’n playbase + 2 keer One, Sub mini is weg. Als ik daaronder druk op Sub verwijderen crasht de app…..

Sub mini al gereset naar factory….

Sub mini opnieuw toevoegen, melding “je sub mini wordt voorbereid” en na 20 sec crasht de app

Vorige versie van app geinstalleerd werkt helaas ook niet, ik weet het echt niet meer.

Iemand die mij hierin kan helpen?


26 Reacties

Heb 't opgelost, is een android app probleem denk ik. Op apple zelfde acties gedaan en hopla alles doet het weer.

Hier hetzelfde probleem . Gebeld naar sonos .... blijkbaar app probleem .... dus zal eens iemand moeten vinden met een Apple toestel om mijn sub terug te connecteren ... pff wat een ellende 

Hier hetzelfde probleem !!! Wanneer gaat Sonos dit oplossen. 

Hier ook hetzelfde probleem met het verbinden van de sub.

……………….

Hier zelfde probleem. Is wat een te duur product om niet te kunnen gebruiken. Actie Sonos?

Er was toevallig een kennis met een iPhone, deze ff gebruikt om de Mini te activeren. Maar is werkelijk te belachelijk voor woorden. 

Zelfde probleem met de Sub mini.

Zou ze netjes staan als ze het oplossen 

Zelfde probleem hier. Mijn hele systeem opnieuw ingesteld. Beam en beide One SL speakers is gelukt, Sub mini komt niet verder in de app dan dat ie gevonden wordt. Daarna klapt de app eruit. Ik heb net gelezen dat het probleem zou kunnen zitten in het 2.4GHZ en het 5GHZ netwerk. De Beam en One SL speakers zouden dan op het 2.4GHZ netwerk zitten en de sub min op het 5GHZ netwerk, welke wel dezelfde SSID hebben, waardoor ze elkaar niet zouden kunnen vinden. Klinkt als een plausibel verhaal. Het lijkt er bij mij in ieder geval op dat De Beam en One SL speakers inderdaad op het 2.4GHZ netwerk zitten. Op mijn modem kan ik het 5GHZ netwerk helaas niet zomaar even uitschakelen zodat de sub mini daar geen verbinding mee kan maken, en effe alles in huis overzetten heb ik ook weinig trek in. Maar misschien dat iemand anders wel met deze informatie geholpen is?

Ik begrijp sowieso niet dat Sonos de huidige versie van de app niet terug draait en de vorige versie terug zet. Belachelijk dat je zonder app gewoon niets met je dure apparatuur kan doen, en helemaal afhankelijk bent het tempo waarmee Sonos met een update komt. Zodra de app weer werkt gaat Sonos bij mij de deur uit en komt er een systeem waarvan ik niet afhankelijk ben van een app. Dan maar terug naar bekabeld.

Het is mij gelukt om mijn Sub (niet mini) te verbinden door de taal van mijn telefoon/app naar het Engels te veranderen. Ik zag dat de app crashte door een fout met het formatteren van wat text. Misschien dat dat nog helpt.

Hier ook de sub kunnen verbinden door telefoon in Engels te plaatsen, maar als ik dan de sub wil koppelen aan de  kamer met beam en/of surroundspaekers valt de app uit.

Tja…...

Even een update. Ik heb het op kunnen lossen met behulp van een Iphone van een vriend. Blijkbaar zit het probleem in de Android app, en werkt de app op een IOS device wel naar behoren. Met de Sonos app van een vriend verbinding gemaakt met het bestaand systeem, daarna de Sub mini laten zoeken en toegevoegd aan het netwerk, en daarna toegevoegd aan het systeem. Voordeel is ook dat als je dan toch een IOS device bij de hand hebt, het systeem meteen even kan fine tunen met Trueplay. Het is te belachelijk voor woorden dat je met iemand anders zijn telefoon je eigen systeem in moet stellen, maar het is in ieder geval even een oplossing.

Hallo, 

 

de oplossing is te vinden op : topic : recente actieve topics ; nieuwe SONOS S2 app : de opmerking van gebruiker Eigeweis.

Hier gelukt.

Bij mij werkte het ook niet met android bleef crashen, iphone gepakt en hopla gefixed !

Nog een tip : als je problemen hebt met toevoegen van je sonos aan je systeem doe 1 sonos product een internet stekker er in.. ik heb veel problemen gehad met toevoegen gehad , heb nu een vaste internet kabel in de beam gedaan en toevoegen van de andere 5 producten ging vlekkenloos ! Behalve de sub dan... haha 

Hier ook sub mini niet geconecteerd te krijgen 😪

Reputatie 7

Heb je de tips op de community al geprobeerd:

  • iPhone lenen;
  • eerst surrounds verwijderen, Sub toevoegen, surrounds weer toevoegen;
  • als je in een loop komt via de PC app kijken of er een update voor het systeem is.

Morgen is proberen  met iPhone van mijn zoon 👍

Reputatie 7

Misschien is dit ook iets : 

 

Heb hem nieuw gekocht. En zo duur gerief mag wel werken ...lees veel problemen had ik het geweten had ik het niet gekocht. Heb arc twee era 100 3n sub mini dus behoorlijk prijsje voor iets waar je niet echt tenvolle van kan genieten 🤷

Reputatie 7

Maar is het nu gelukt?

Met iPhone lukte het direct 👍thx 

hier exact hetzelfde verhaal, heb alles al geprobeerd wat hier voorgesteld wordt helaas zonder enig resultaat.

Ben ten einde raad! 

Reputatie 7

En de iPhone?

nee, helaas ook niet.

bij iphone trachtte hij te verbinden via nfc en via invoeren van de code onderop de sub, beiden niet gelukt.

ben echt met stomheid geslagen dat sonos zo'n update door durft te laten gaan, product is niet meer bruikbaar.

Reputatie 7

De omschrijving “niet gelukt” helpt niet erg om je te helpen. Aan de andere kant: als het echt aan de nieuwe app ligt zou alleen Sonos kunnen helpen.

Ik lees wel dat de Sub soms bij de set up blijft steken in een update en dat het wel lukt als je de update initieert vanuit de PC- of Mac-app. 

Wij verhuisd en terug zelfde probleem. Mini sub niet te verbinden. Mijn arc en era 100 vanzelf

Reageer