Beantwoord

Stereo naar surround switchen

  • 20 July 2018
  • 34 reacties
  • 10014 Bekeken


Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk.

34 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Niet mogelijk en verwacht ook niet dat dit mogelijk wordt. 

Wordt wel heel veel geluid doorelkaar. 😂 tv geluid, muziek en geroep naar de kinderen dat de tv zachter moet. 

Badge

Is dit inmiddels al mogelijk? Ik zou willen dat de beam soms voor tv gebruikt kan worden (als de kinderen TV kijken), terwijl de one’s muziek spelen. Nu moet ik de surround speakers weghalen en weer toevoegen, moet makkelijker kunnen lijkt mij.

Reputatie 7
Badge +2
Maar dan blijft er geluid uit de playbar/-base/Beam komen en dat is volgens mij nu precies wat de starter van dit topic niet wil. Soms is stereo gewoon prettiger dan overal geluid vandaan.
Dat is niet mogelijk, de Beam is de leider, die de surround speakers commando's geeft.
Je koopt een Beam om de TV speakers te vervangen.
Optie B waar de klant naar vraagt is aanwezig, als de speakers worden opgezet als surround speakers.
Het is of surround speakers, of geen surround speakers, er is geen tussen weg waarin de ene keer de One's meedoen en de andere keer niet.
Reputatie 7
Badge +3
Maar dan blijft er geluid uit de playbar/-base/Beam komen en dat is volgens mij nu precies wat de starter van dit topic niet wil. Soms is stereo gewoon prettiger dan overal geluid vandaan.
Hoi! In de instellingen op je sonos app kan je voor ambient en full kiezen. Dit houdt in dat als het op full staat muziek dan op normale sterkte uit de boxen komt. Ga je terug naar tv dan werkt je surround sound weer normaal. Staat het op ambient dan gebruiken de boxen niet de volle vermogen dat voor muziek nodig is. In jou geval dus op full zetten en je hebt perfect geluid uit de 2 x play1 + beam. Succes!
Ik vind het nu inderdaad vrij onlogisch dat je niet verschillende groepen of scenes kan aanmaken met een eigen configuratie of samenstelling van speakers. Goede tip van SonoSequencr, ik ga het proberen en zal de bevindingen delen...
Reputatie 6
Badge +3
Ik vind het wel een heel logische vraag; ik kan me voorstellen dat meer mensen een surround setup willen voor TV en een aparte voor Stereo (muziek). Dat is nu dus een hele bevalling om daar tussen te switchen en zou volgens mij best ondersteund kunnen worden in de app als je bv meerdere configuraties zou kunnen opslaan. Ik heb eens gezocht en kom een 3rd party app tegen genaamd SonoSequencr. Als ik de beschrijving lees dan lijkt het erop dat die app dit ondersteund, ik heb er zelf echter geen ervaring mee maar voor eur 2,29 loop je weinig risico. De laatste update geeft ook ondersteuning voor Beam dus de app krijgt regelmatig updates. Misschien iets om eens te proberen.
Bedankt Eddie, jammer dat dit dan tot op heden nog niet goed / eenvoudig in te stellen is.
Reputatie 6
Badge +3
Hi, het gaat zeker maar het vereist telkens handmatige aanpassingen via de app. In je huidige configuratie heb je 2 aparte kamers, A en C. Voor de surround configuratie wordt alles gekoppeld naar 1 kamer, in jouw geval dus configuratie B. Het vervelende is dat je altijd handmatig zult moeten koppelen en weer loskoppelen om te switchen tussen A/C en B. Het zou mooi zijn als de Sonos App dit wat eenvoudiger zou ondersteunen met een enkele klik maar dat is helaas niet het geval.