Sonos playbar hapert

  • 11 October 2023
  • 78 reacties
  • 6406 Bekeken

Hi,

Sinds kort hapert het geluid van mijn Sonos playbar. Bij het afspelen van geluid van mijn televisie hapert het geluid extreem, bij het afspelen van Tune in iets minder, maar zijn de onderbrekingen langer en bij het afspelen van geluid van de PS5.

Playbar was eerst aangesloten op wifi, sinds de haperingen heb ik hem aangesloten op het bekabelde netwerk. Hier zit een Netgear gigabit switch tussen.

Heb de playbar al volledig gereset, dit lost het probleem ook niet op.

Playbar is aangesloten op een LG televisie via een optische kabel


Hoe los ik dit probleem op?


78 Reacties

Badge +1

Het is een paar weken goed gegaan maar helaas helaas gisteren was het weer mis. Eerst kleine “hick ups” bij Apple TV geluid [via Samsung tv] daarna [volgende ochtend] viel de radio uitzending zelfs geheel weg. Minuut spanning eraf en het werkt weer.

ik wacht het ff af en anders volgende keer diagnose en Sonos bellen.

Het gaat bij ons de laatste weken goed na maandenlang gehaper en de stekker van de playbar om de paar dagen uit-en in trekken. 

Bij mij na de update wel wat beter. Maar in een groep nog wel oneffenheden. 

Het is bij mij iets beter. Maar nog altijd niet perfect

Er is een sonos update! Ben benieuwd of dit bovenstaande oplost 🤗

Reputatie 7

Dat er iets fout gaat is duidelijk. Of sprake is van een programmeerfout is speculatie. Dat dit bewust zo zou zijn gebeurd is paranoia.

Ik heb ook sinds ongeveer november last van het uitvallen van het geluid.

Dat het zo lang duurt geeft nogal te denken..  is dit bewust of een onherstelbare programmeerfout?

Sonos weet iig precies welke sonosapparatuur de playbar bezitters nog meer hebben..  door de lock-in is het nogal een afweging om alleen de playbar om te ruilen voor een arc of om alle sonos apparatuur te vervangen door een ander merk.

30% korting aanbieden aan mensen die de moeite nemen om support te bellen is in het geval van een fout m.i. veel te weinig., dmv het upgrade programma kreeg je al 15% en bij vele shops is het ding te koop voor 825,-  De effectieve 'korting' is slechts ca 125 eur.

Wie gaat er nou 700,- betalen voor een programmeerfout van sonos? 

 

 

 

Badge

Mijn laatste update betreffende problemen met mijn Playbar. Vele malen contact gehad met Sonos, veel oplossingen aangedragen en veel diagnoses ingezonden. Uiteindelijk resteert er één ding: het uitvallen van de Playbar wordt erkend. Op termijn (!) komt er een update, en ondertussen is DE oplossing om inderdaad zo nu en dan de stekker eruit, rustig tot 10 tellen en dan gaat het een tijdje weer goed. 
Uiteindelijk ook contact gehad met Sonos / Customer Experience - level 2. Zij bevestigen het probleem en er komt een update (ooit) en nu heb ik een kortingsbon van 30 procent aangeboden gekregen om vanuit de Sonos shop een nieuw apparaat te kopen, onder inlevering van mijn huidige Playbar. De bon is niet geldig in andere winkels! Ik heb dat nu in overweging. Sterkte allemaal met jullie Playbar en de problemen daarmee

Hier al weken het zelfde verhaal…telkens stottert de muziek……van Ziggo een nieuwe router gekregen, het brengt niets……het zit hem dus in Sonos lees ik hier……geduld heb ik niet meer maar moet het opbrengen….

kom er maar in Sonos!

Bedankt voor alle reacties en tips. Ik ben ook al twee maanden aan het klooien. Ik dacht dat het eerst aan mijn Wifi lag en daarmee aan het stoeien geweest. Het blijkt dus een bekend probleem dat verholpen kan/moet worden met een update. De stroom eraf helpt inderdaad voor een week. Ik ga ook maar eens aan de boom schudden bij Sonos.

Zojuist nog even gecheckt bij support of er al zicht is op een oplossing. Hierbij de reactie:

 

Bedankt dat je contact met ons hebt opgenomen, het zal mij een genoegen zijn om je te helpen! Het spijt me dat te horen! We zijn op de hoogte van dit probleem en onderzoeken het. Op dit moment is het opnieuw opstarten van dit apparaat de beste manier om dit probleem te verminderen. We hebben momenteel geen geschatte tijd voor een oplossing, maar ik verzeker je dat het team hard werkt aan het oplossen van dit probleem! Voorlopig, zoals ik al zei, is het het beste om de speaker opnieuw op te starten door de stekker 15-30 seconden uit het stopcontact te halen en vervolgens weer aan te sluiten. Als dit de situatie ook niet helpt, wordt een fabrieksreset aanbevolen: https://support.sonos.com/article/reset-your-sonos-product

Helaas heb ik ik dit probleem. Hopelijk komt er snel een oplossing. 

Ah. Bedankt voor je uitleg. Ik heb een heleboel sonos (en al sinds 8-12-2007😍 toen wifi nog geen optie was). Ik heb nooit gedacht aan aanpassen van het sonoskanaal aangezien het met de huidige wifi kwaliteit prima draait doorgaans. Maar ik laat wel m’n router vrije/beste kanalen uitzoeken via een ingebouwde utility. Je probeert wel eens wat als een storing zich voordoet en in dit geval kreeg ik er iets anders bij 😉
 

Voor nu is inderdaad de tip om de stekker even uit de playbar te halen een goede. Wachten op een update. Dank voor de info. 

Reputatie 7

Sonosnet is het onderlinge netwerk van verschillende “kamers” in je Sonos-systeem. Dat kan storen op je wifi (en vice versa). Zorgen dat de kanalen van je wifi en Sonosnet niet overlappen is dan een oplossing. Sonosnet ontstaat als je één device bedraad aansluit of een Sonos Boost bedraad aansluit. Als jij alleen een Playbar hebt is er dus geen Sonosnet.

De surrounds en de Sub in de “kamer” met de Playbar zijn met de Playbar verbonden met een eigen 5Ghz link, dus niet via Sonosnet. 
 

Deze thread gaat overigens over een storing die de Playbar zou hebben waardoor het geheugen vol zou raken en waar Sonos werkt aan een oplossing. Nieuw opstarten verhelpt het probleem voor even.

Als ik alleen de playbar bekabeld aansluit en dus uit de wifi haal, gaat dan de gekoppelde sub ook uit de wifi en naar sonosnet over? Ik snap de relatie kanaal sonosnet met wifi niet. 

Had hetzelfde probleem sinds een aantal dagen. Heb net het SonosNet-kanaal gewijzigd en nu lijkt het verholpen, in elk geval voor nu... 

Volgens mij heb ik daar niks mee gedaan en de wifi gewoon aan gelaten…. 
heb de kabel er uit. Het gaat vandaag goed met het geluid en zonder haperingen. 

Reputatie 7
Badge +3

@elagerweij  Je schrijft dat de sub stopte nadat je de playbar bedraad had aangesloten. Dat is zeker geen normaal gedrag, je sub zou gewoon moeten meedoen. Had je in de app de wifi soms uitgezet van de playbar? Ook bij een bedrade playbar moet de wifi gewoon aan blijven staan om de sub en eventuele surrounds te kunnen bereiken.

Hier hetzelfde met de haperingen. Ik heb geen contact gehad met Sonos nog. Wel de playbar bekabeld aangesloten gehad, maar dan stopt de gekoppelde subwoofer er mee 🤷‍♂️

Ik heb hem nu van de stroom gehad en lijkt tot nu toe goed te gaan. 
Hopen dat het snel opgelost wordt. 
gr. Eric 

HIer nog iemand die elke dag zit te ‘f5'n' in de hoop dat er een software update is. 
Ik lees op andere fora (reddit) weinig tot niets over dit issue, of ik lees er overheen. 

Voor nu reset ik elke avond mijn playbar (dmv een smartplug) , maar dit is natuurlijk geen oplossing. 

Bij ons hetzelfde probleem!!

soundbar hapert tijdens het kijken van t.v. En valt regelmatig uit tijdens het afspelen van muziek. Hoelang gaat het herstellen van deze fout in de update nog duren??

Dit is geen goede reclame voor Sonos.

Betreft het eigen Sonos wifikanaal. Niet je huis wifi kanaal. Mijn playback is ook bedraad aangesloten.

Gisteren met Sonos telefonisch contact gehad en diagnose verstuurd. Wifi kanaal van de Sonos is de boosdoener. Die schijnt een 0 kanaal uit te zenden. Wachten is op de update.

Tot die tijd behelpen door om de 2 weken de stroom eraf te halen.

Kan me haast niet voorstellen dat dit alleen het probleem is. Bij mij is namelijk alles bekabeld aangesloten, wifi van de sonos speakers uitgeschakeld en toch heb ik ook last van de haperingen. Maar de uitkomst zal hopelijk niet anders zijn, namelijk wachten op de update.

Gisteren met Sonos telefonisch contact gehad en diagnose verstuurd. Wifi kanaal van de Sonos is de boosdoener. Die schijnt een 0 kanaal uit te zenden. Wachten is op de update.

Tot die tijd behelpen door om de 2 weken de stroom eraf te halen.

Alleen een diagnose versturen helpt niet. Sonos kijkt er pas naar als je belt.

Klopt, had het via de chat gedaan. Ga het binnenkort nog maar weer eens proberen

Reageer