Haperend geluid Playbar en instellingen PS3/ATV

  • 6 August 2014
  • 5 reacties
  • 2652 Bekeken

Reputatie 2
Omdat ik niet snel info kon vinden over mijn probleem hier even mijn instellingen omschreven. Misschien heeft iemand er iets aan.

Opstelling is alsvolgd:

Sonos playbar via optische uitgang van mijn philips 42pfl7606? aangesloten. Op de TV zitten een PS3 (voor Bluray) een Apple TV en een cabel ontvanger aangesloten via HDMI.

Probleem was dat ik via de cabel (ziggo) ontvanger , mijn NAS maar ook via Spotify prima geluid had. Alleen een Blu Ray of een film op Netflix gaf haperingen in het geluid.

Ik dacht dat de dolby5.1 gewoon doorgegeven zou moeten worden, maar dat werkt dus niet met mijn TV. Storingen als gevolg.

Op de TV kan ik mijn speakers uitzetten, maar verder niets instellen. Dus op de ATV de Dolby functie uitgezet. Ook de PS3 alles uitgezet behalve PCM 2.0. Ik zie nu ook via de app dat de input op Playbar in Stereo is. Haperen is over. :)

Dolby is voor mij niet belangrijk omdat ik verder geen speakers in de woonkamer wil. Ben bezig met een Homecinema kamer waar mijn 7.1 setje komt te staan. :D

Wellicht heeft iemand hier iets aan.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 2
Bij mij werkt het prima alleen ook haperingen wanneer ik met de smart tv hub naar YouTube films kijk of naar Netflix dan hapert hij helaas wel. Weet jij of dit wellicht ook met de 5.1 instelling te maken heeft? Ik heb het aangesloten op de Samsung UE55HU7500 led tv.
Zal het probleem misschien weg zijn als ik er twee plays van sonos aan koppel. Dan heb je wel "5.1" toch? Ik hoor graag even wat jouw bevindingen zijn. Groet
Reputatie 2
Daar kan ik je helaas niet mee helpen. Ik heb geen extra Sonos speakers, dus kan het niet voor je testen. Wellicht kan Sonos zelf je helpen? Ze hebben een goeie servicelijn heb ik mij laten vertellen.

Ik ga er van uit dat als je op je tv surround uit zet dat hij van smart tv ook geen surround meer genereerd.

Succes met je probleem. Prachtig systeem dat Sonos, maar dit is toch wel jammer.
Reputatie 2
Zoek maar eens op Netflix en Dolby, dan weet je waarom. Verder ondersteund Sonos prima Dolby, echter zal DD+ problemen opleveren.
Reputatie 2
Hoe heb jij alles dan ingesteld Doctor NOS? Ik bleef hinderlijke onderbrekingen in geluid krijgen. Welke instellingen ook deed.

Ik speel Netflix met een AppleTV. Werkt prima zo.
Reputatie 2
Ik speel geen Netflix af via mijn TV, de Netflix ap heeft geen instellingen meer die je kan aanpassen. Apple TV werkt prima.