Vraag

Geluid Arc valt regelmatig uit.



Toon eerste bericht

33 Reacties

Bij mij heeft het geholpen om eArc uit te zetten. Atmos werkt dan gewoon en geluid valt niet weg. Er is klaarblijkelijk iets mis met de eArc op de Sonos arc. 

Dank je wel Jeroen! Ga ik ook proberen. Zelf ondervind ik dit probleem met mijn Samsung 2020 Frame

Hoi Jeroen,

Dankjewel, ik ga dat proberen.  Hoop wel dat Sonos hier snel wat aan doet.  

Bij mij heeft het geholpen om eArc uit te zetten. Atmos werkt dan gewoon en geluid valt niet weg. Er is klaarblijkelijk iets mis met de eArc op de Sonos arc. 

Ik had de sonos arc eerder op een Samsung tv aangesloten via hdmi arc. Daar had ik het genoemde probleem (wegvallen van het geluid) niet.  Sinds kort heb ik de Sony a8 met earc en hier valt het geluid wel weg. De "oplossing” die ik nu heb is elke keer overschakelen van tv speakers naar externe. 

Het valt mij op dat als ik eArc uitzet op mijn tv, heb ik het probleem niet. 

Als ik niets onderneem komt het geluid niet vanzelf terug. Ik heb Google assistent niet geïnstalleerd. 

Reputatie 2
Badge +2

Ik kan uit je vraag niet goed opmaken wat er gebeurt als je zelf niets onderneemt; mogelijk wordt op de momenten dat het geluid wegvalt de Google Assistant geactiveerd; dat is zichtbaar aan het lampje dat gaat branden boven het woord Sonos op de speaker. Na korte tijd komt dan het geluid weer terug. Assistant kan soms op de meest vreemde momenten iets opvangen waardoor deze geactiveerd wordt. Het lampje waar ik net over schreef wordt ook zichtbaar als je het commando “Hey Google” uitspreekt. 

Ik heb hetzelfde probleem. Als ik de geluidsuitvoer op tv luidspreker zet en vervolgens weer op HDMI EArc, doet het geluid het weer. Soms als ik de tv aanzet werkt het geluid niet, andere keer stopt het geluid halverwege de film. Heb dit alleen via de tv, niet als ik spotify oid afspeel. 
 

 

Reageer