Beantwoord

Beam aansluiten zonder ARC en Optische aansluiting op TV

  • 16 August 2018
  • 32 reacties
  • 17327 Bekeken


Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk.

32 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Dank je wel voor je reactie. Als je het typenummer van je TV kan vertellen zal ik voor de zekerheid kijken of die wel of niet HDMI ARC heeft of mogelijk een optische aansluiting.
Ik heb ook dezelfde vraag. Ik heb een wat ouder TV in mijn slaapkamer. Philips 42PFL7603D/10 zonder HDMI ARC en optische aansluitingen. Kan ik de Beam via een verloopstekker van bijvoorbeeld Stereo naar HDMI of Component naar HDMI gebruiken?
Reputatie 5
Badge +3
Je kan het proberen, we ondersteunen het echter niet. Daarnaast klinkt het ernaar dat je een analoog signaal gaat omzetten naar digitaal en dat kan vertraging met zich meebrengen.
Ik heb de Sonos Beam op mijn oudere Philips tv (zonder HDMI Arc en zonder digitale toslink uitgang) kunnen aansluiten door de SPDIF coaxiale digital out op mijn tv via een digitaal coaxiaal kabel te verbinden met de coaxiale uitgang op deze connector: https://www.allekabels.be/optische-kabel/5/1425/coaxiaal-naar-optisch-omvormer.html. Van de Beam hdmi via de optische adapter naar de andere kant van de connector verbonden en klaar was Kees. Op de Philips tv in de geluidsvoorkeuren Easylink automatisch ingesteld en de tv speakers uit gezet. Op die manier werkt het prima.
Reputatie 7
Badge +2
Ik heb de Sonos Beam op mijn oudere Philips tv (zonder HDMI Arc en zonder digitale toslink uitgang) kunnen aansluiten door de SPDIF coaxiale digital out op mijn tv via een digitaal coaxiaal kabel te verbinden met de coaxiale uitgang op deze connector: https://www.allekabels.be/optische-kabel/5/1425/coaxiaal-naar-optisch-omvormer.html. Van de Beam hdmi via de optische adapter naar de andere kant van de connector verbonden en klaar was Kees. Op de Philips tv in de geluidsvoorkeuren Easylink automatisch ingesteld en de tv speakers uit gezet. Op die manier werkt het prima.
Goed om te horen dat dit werkt.
Over het algemeen ondersteunen we dit niet, vaak geven omvormers en convertors problemen, dat ze bijvoorbeeld geen geluid geven, of dat een signaal stereo blijft terwijl de TV wel Dolby Digital 5.1 zou leveren.
Maar fijn om te horen dat in jou situatie er geen problemen in naar voren komen.

Hallo, ik ben nieuw en zie dat deze toptic eigenlijk al antwoord geeft op mij vraag voordat ik de beam koop. Hebben od plasma scherm (maar met een heel mooi beeld). Panasonic TH-42PX80, volegns mij geen arc en optische output. Dan rest alleen de beam aan te sluiten op de mediabox xl dmv hdmi. Die paar keer dat ik chromecast gebruik voor youtube moet het maar via de boxen van de tv.

Wil de beam mn kopen voor afspelen muziek spotify of via tunein en tv kijken door de mediabox. Gelukkig zit daar netflix op dus series en films moeten dus qua geluid via de beam kunnen lijkt mij. uiteraard kijk ik of ik de google home weg doe of deze gebruik voor de de aansturing van de beam.

 

Ha 106rally,

goed nieuws! Het werkt. Er zit alleen een miliseconde vertraging in de andere boxen wanneer ik het geluid niet alleen via de Beam, maar ook via mijn andere Sonos One’s wil afspelen. Bijna niet merkbaar. Een soort kleine echo, maar dat is op te lossen door de Beam net iets harder te zetten dan de One’s en die als een soort achtergrond geluid te laten functioneren.


Wel een klein minpunt. De HDMI out poort is zeer gevoelig. Hierdoor dacht ik eerst dat het niet werkte, maar een beetje rammelen aan de HDMi uitgang deed wonderen. Nu maar hopen dat het blijft werken en van de kabels afblijven 😊

 

bedankt voor je hulp!