Beantwoord

Arc stottert en raakt soms surround verbinding kwijt

  • 23 November 2020
  • 34 reacties
  • 1738 Bekeken


Toon eerste bericht

34 Reacties

Badge +1

Helaas weer twee keer last gehad van een stotterende sonos, dus aanpassing van Samsung heeft niet geholpen. Hiervoor weer contact gezocht met Samsung via chat, maar helaas schoot dat niet op en kwamen we geen stap verder. Binnenkort ga ik weer bellen met Samsung. 

Badge +1

Vandaag heeft een medewerker van Samsung Support op Afstand aanpassingen gedaan aan verborgen instellingen in de TV. Die aanpassingen hebben invloed op de aansturing van de via HDMI aangesloten apparaten. Het is nog een experimentele oplossing, dus het is nog afwachten of het werkt. We hebben afgesproken dat we het twee weken proberen.

Als de experimentele oplossing werkt, wordt het verwerkt in een update van de firmware.

 

Reputatie 6
Badge +3

In elk geval is de hulpverlening van S&S blijkbaar goed op gang. Ik ben ook benieuwd, verneem graag wat er uitgekomen is.

Badge +1

Gisteren kwam het probleem weer voor. Meteen diagnose informatie verstuurd. Vandaag gebeld en daarna meer dan een uur gechat met een supportmedewerker van Sonos. Tijdens de chat nog twee keer diagnostische info doorgestuurd. We zijn weer een stap verder. Er lijkt een probleem te zijn met de e-ARC aansturing in de Samsung Frame TV. Er zijn diagnose gegevens doorgestuurd naar Samsung. Meteen daarna heb ik contact opgenomen met Samsung. Er is een afspraak gepland om woensdag vanaf afstand de TV over te nemen. Ik ben benieuwd.

 

Badge +1

Die diagnose ga ik zeker sturen wanneer mijn Sonos de weg weer kwijt is.

Reputatie 6
Badge +3

Dit is echt geen oplossing, verschrikkelijk lijkt het me om dat telkens te moeten doen. Op lange termijn ook helemaal niet goed voor je apparatuur. Ik zou in jouw geval zeker met Sonos contact opnemen en proberen om een diagnose in te sturen als je dat al lukt.

Badge +1

Ik lees net iets over het versturen van een diagnose. Dat ga ik nog eens proberen als het weer mis gaat. https://support.sonos.com/s/article/141?language=nl_NL 

Badge +1

Helaas Brian, Ik heb nog geen structurele oplossing gevonden. Tijdelijk heb ik het “opgelost” door twee klikaanklikuit schakelaars in te zetten. Eentje op de Arc en eentje voor de groep met surround speakers en sub. Als de Sonos de weg weer kwijt is, schakel ik ze beide uit. Ne 10 seconden de Arc weer aan en zodra weer opgestart is, ook de tweede groep. Zodra die opgestart zijn, werkt het systeem weer.

Erg jammer dat het zo spartaans moet met een gruwelijk duur Sonos systeem, maar het werkt wel.   

Hoi John, ik heb ook last van probleem 1. Bij mij gebeurt het wanneer ik overschakel van “radio” naar tv. Stekker er uit en in lost het op. 
 

Ben heel benieuwd naar een oplossing.

 

gr Brian

Reageer