Vraag

Advies opstelling in leefruimte (salon en eetplaats) en keuken (één ruimte) van appartement

  • 8 May 2024
  • 4 reacties
  • 23 Bekeken

Beste Sonos, bedankt dat ik lid mag worden van de community. Hopelijk kan ik voordeel doen met de ervaring van de leden.

Mijn vraag betreft de plaatsing van Play:1, Playbar en Sub in één ruimte, omvattend de leefruimte (eetplaats en salon) met keuken. Tegen de buitenmuur (rechts) komt de TV met sowieso daaronder de Playbar. In het midden van de ruimte komt de zetel, richting TV.

Plaats ik de Sub naast de TV en Play:1 links en rechts van de zetel - op gehoorhoogte, zittend in de zetel (maar de vraag is dan of de volledige ruimte gedekt wordt - want Play:1 niet in de ruimte van de eetplaats en van de keuken), ...

of plaats ik de Sub elders en/of de Play:1 links en rechts tegen de buitenmuur aan de keuken en eetplaats, …

of de twee aan de zetel behouden en een 3de of 4de tegen de buitenmuur (zie ??) ?

Alvast bedankt voor iedere suggestie/advies.

Georges

 


4 Reacties

Reputatie 7

Wat wil je bereiken met deze plaatsing? Goede surround? Dan de Play 1 op de blauwe stippen. Volledig dekkende muziekweergave? Dan de Play 1’s als aparte kamer in de app en eventueel voor muziek groeperen met de Playbar en de Sub - N.B. bij groeperen en TV-geluid krijg je wat vertraging op de Play 1’s.

Bedankt 106rallye. Voor alle duidelijkheid, wat bedoel je met het onderscheid 'goede surround' en 'volledig dekkende muziekweergave'? 

Reputatie 7

Surround gebruik je bij TV en film kijken. Voor een surround-opstelling, dus alle speakers is één “kamer” in de app, moeten de achterspeakers op de juiste plaats achter de luisteraar staan. Dat staan ze bij de vraagtekens niet.

Als het met name om muziek in de hele ruimte gaat is de positie met de vraagtekens wellicht beter. Wellicht zou ik dan echter de Play 1 niet als stereopaar gebruiken maar als aparte speakers. Gebruikers van de keuken en het eetkamer deel zitten immers nooit midden tussen de speakers waar het geluid het beste in stereo is. Je kunt beide speaker (en eventueel je Playbar) dan groeperen zodat ze allemaal dezelfde muziek afspelen.

Mooiste is om én een surroundopstelling te hebben én één of twee extra speakers voor in de keuken/eetkamer. Als je gebruik maakt van de Sonos speakers van IKEA hoeft je dat de kop niet te kosten, zie https://www.ikea.com/nl/nl/new/symfonisk-wifi-speakers-pubaafe6500

Bedankt 106rallye. Je details zijn van grote waarde voor me en allicht kan de community het ook gebruiken. Ik ga  mettertijd aan de slag ermee. Nog een fijne dag verder.

Reageer