Beantwoord

1 Sub op 2 locaties

  • 3 October 2021
  • 10 reacties
  • 115 Bekeken

In de woonkamer staat een Arc, setje OneSL’s en een sub. Nu wil ik in de eetkamer een stereoset Ikea Symfonisk plaatsen. Is het mogelijk wanneer de speakers in de eetkamer spelen, ook de sub in de woonkamer speelt?

 

Dus:

woonkamer= Arc, OneSL, sub

eetkamer = Symfonisk, sub (die in de woonkamer staat)

 

icon

Beste antwoord door Erooij 3 October 2021, 21:57

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

10 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Nee, althans niet zonder steeds te verwijderen en toe te voegen. 

Reputatie 7

Waarbij je ook elke keer je Trueplay-instellingen kwijtraakt….

Reputatie 1
Badge +2

Je kunt toch ook gewoon woonkamer en eetkamer groeperen.

Dan speelt de sub ook gewoon mee, lage tonen dragen ver, dus je hoort het dan ook in de eetkamer.

Zelf doe ik dat meestal ook als ik in de keuken zit, het laag uit de woonkamer vult de boxen in de keuken mooi aan!

 

Reputatie 7
Badge +3

Wat nu wanneer je niet wilt dat je Arc speelt? 

Reputatie 1
Badge +2

Daar heb je een punt, het blijft natuurlijk een compromis.

Maar je hebt natuurlijk wel het laag van de sub erbij als je in de eetkamer zit.

Het leek me een leuke oplossing, en zou het storend zijn als de Arc meespeelt?

 

Hoi @Matje123, en andere.

Of even doorsparen en een tweede Sub aanschaffen.
Probleem opgelost.
Behalve als je de twee koppelt en aansluit op de ARC voor nog meer Surround bij je tv.
Dan moet je sparen voor een derde, die dan weer de twee Play Five moet ondersteunen.
Hoewel ik de bas van de Five genoeg vindt, ontstaan er iedere keer weer nieuwe behoeftes.

Mooi en fijn spul dat Sonos Genoegen.:grin:

Reputatie 7
Badge +3

 

Het leek me een leuke oplossing, en zou het storend zijn als de Arc meespeelt?

 

Dat is aan de vraagsteller ter beslissing, maar een rechtstreeks antwoord op de vraag is dat je niet zomaar kunt wisselen.

Bedankt voor de reacties. 
 

Het samenvoegen van 2 ruimtes lijkt me een goede optie. Is het mogelijk om in te stellen bij het spelen van muziek woon- en eetkamer samenvoegen en tv kijken alleen woonkamer? Of moet je dit continu handmatig uitvoeren?

En hoe kun je ruimtes samenvoegen en kun je ze ook weer splitsen?

Reputatie 1
Badge +2

Je kunt instellen dat, zodra je tv gaat kijken de Arc uit de groep gaat.

instellingen → systeem →  woonkamer →  en onder Thuisbioscoop vind je “uit groep bij Aut. afspelen.

Hierbij moet automatisch afspelen ingeschakeld staan uiteraard, maar ik neem aan dat dat al het geval is.


 

 

 

Het groeperen gebeurt met het knopje (vierkantje met een piramide onderin) naast de volume slider.

 

 

 

 

Reputatie 1
Badge +2

Het groeperen en het splitsen gebeurt door het aan en afvinken van de “kamers”