Vraag

microfoon toets op sonos one werkt niet meer en daardoor ook google assistant niet meer

  • 24 November 2019
  • 28 reacties
  • 7701 Bekeken

Sinds de laatste update werkt de Google assistent helemaal niet meer. Ook kan de toets op de speaker zelf niet meer bedient worden. Heb al verschillende dingen geprobeerd en krijg steeds als melding dat er iets fout is gegaan. 

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

28 Reacties

Reputatie 7
Badge +2

Beste Tim, ik heb meerdere malen getracht de service toe te voegen maar er wordt geen koppeling gemaakt tussen de Sonos app en Google Assisant. 

Wat voor telefoon/tablet? Android? Apple?

Op het moment is er een probleem waarin een IPad met iOS13 mogelijk de dienst niet kan toevoegen, indien mogelijk, het verzoek een ander toestel te gebruiken.

Anders wil ik je aanraden ons te bellen zodat we onderzoek kunnen doen.

Badge

Beste Tim, ik heb meerdere malen getracht de service toe te voegen maar er wordt geen koppeling gemaakt tussen de Sonos app en Google Assisant. 

Reputatie 7
Badge +2

Microfoon doet het niet; diagnosenummer: 1919981692

het lichtje van de microfoon blijft uit en geen GA mogelijk

Ook bij jou is er geen spraakdienst toegevoegd, dus zal het microfoon lampje ook niet aangaan, en zal je geen reactie vernemen als je tegen Google zou praten.

Spraakdienst toevoegen kan via: Instellingen > Services >

Badge

Microfoon doet het niet; diagnosenummer: 1919981692

het lichtje van de microfoon blijft uit en geen GA mogelijk

Reputatie 7
Badge +2

137882030; dit het diagnose nummer; sinds gisteren werkt de microfoon niet meer op meerdere Sonos Ones.

Zie dat er geen Google Assistent aan je Sonos is gehangen.

Als dit eerst wel actief was, dan heeft iemand de link tussen Sonos en Google weggenomen waarin de spraakdienst niet meer actief is op Sonos.

Als je problemen blijft houden, dan zou ik je willen aanraden ons te bellen zodat we degelijk onderzoek kunnen doen naar je probleem.

137882030; dit het diagnose nummer; sinds gisteren werkt de microfoon niet meer op meerdere Sonos Ones.

Badge +1

P.S: reset van een sonos telkens verbonden met draad rechtstreeks aan router. Je bent er uren zoet mee, en ben soms bijna geduld verloren .

 

 

Badge +1

Hallo,

 

ik heb dus het zelfde aan de hand gehad. Via deze omslachtige manier heb ik het min of meer kunnen oplossen.

Alles resetten en telkens een voor een opnieuw installeren, let wel op telkens de sonos app ook resetten.

Bij een sonos one vroeg de sonos app om een update , en die update ging telkens fout.( zelfs na meerdere keren een factory reset)

Heb dan de sonos one  met de slechte software in een stereo opstelling gezet met een die die wel goed was, microfoon functie natuurlijk op de goede.

Alles werkt nu zoals voorheen, echter als ik MAC app open dan vraagt die om bij te werken wat dan ook telkens het bericht geeft “mislukt “ nadien verdwijnt systeem bijwerken.

 

 

1511576006 Nummer van de melding

En nu krijg ik dit melding

 

Microfoon doet het niet; diagnosenummer: 785975492

het lichtje van de microfoon blijft uit

Badge +1

Beste,

Na …...tig ontkoppelen en ruimte verwijderen in de GA app en een reset van de Sonos app is het gelukt de GA weer via Sonos te benaderen.

Koppelen van Sonos lukte steeds maar GA in Sonos app vertikte het.

Op moment dus in orde maar krijg vaak”kan dit niet hier afspelen maar kan dat op een van je andere apparaten. Na 2de of 3de poging lukt het dan weer wel. 

Ik zal het hier wel mee doen en ben er bijna zeker dat er na een of andere update dit weer helemaal in orde komt.

Vriendelijk bedankt voor je reactie als je alsnog een diagnose wil van systeem wil ik dat zeker doen maar ga de Sonos niet meer ontkoppelen ,hij antwoord nu op alle vragen en als ik wat vaker moet vragen om een radio zender te veranderen vind ik niet heel erg,

 

Groeten,

 

Guy

 

Reputatie 5
Badge +3

Kun je een diagnose maken?

Volg graag de volgende stappen in de app om een diagnose te maken:
Instellingen > Hulp & Tips > Diagnose verzenden > Verzenden.
Doe dit binnen 20 minuten nadat een probleem zich voordoet.

Plaats het nummer dat in beeld verschijnt hier als reactie.

Badge +1

Hier net het zelfde. Sonos toestellen in lijst GA maar microfoon en dus GA doet het niet. Reset app en Sonos speakers en reset GA app gedaan, niets helpt.

Reputatie 5
Badge +3

Dank je voor de diagnose. Ik zie dat je Boost redelijk wat last heeft van storing, lijkt dichtbij een ander apparaat te staan dat een draadloos signaal gebruikt. Kun je inbellen voor dit probleem? Onze openingstijden en telefoonnummer staan hier:
https://www.sonos.com/nl-nl/contact/contact-options

Badge

583920105 Dat is diagnose nummer

Reputatie 5
Badge +3

Wil je een diagnose maken?

Volg graag de volgende stappen in de app om een diagnose te maken:
Instellingen > Hulp & Tips > Diagnose verzenden > Verzenden.
Doe dit binnen 20 minuten nadat een probleem zich voordoet.

Het nummer dat in beeld verschijnt plaats je hier als reactie.

Badge

En dan wil ik om hulp vragen en dat doettie niet.  En dit is echt sinds de laatste google home update en sonos app update.  Tmoet softwarematisch wat fout zijn.  Dat kan haast niet anders

Badge

 

Reputatie 7
Badge +2

Bij het wijzigen van kamer-namen wil je altijd “Ok Google, Sync all devices” benoemen.

Toch heb ik het laatst zo grondig omgegooid qua namen, dat ik de gehele Sonos-skill uit Google heb weggenomen, en opnieuw heb toegevoegd.

Ook mijn Sonos werd niet gevonden door Google toen ik het opnieuw wilde doorlopen.

Heb m’n telefoon uit en aan gezet, waarin na het her-opstarten de speakers wel weer toevoegbaar waren aan Google.

Soms wil het ook helpen de modem/router en de betreffende speakers uit en aan te zetten.

Badge

Dit is gewoon een fout in de google home app anders hadden niet meerdere mensen dit probleem.  Kan verder gewoon alles bedienen met de telefoon dus.  

Badge

Heb precies hetzelfde probleem. In de keuken en slaapkamer prima maar in de woonkamer vind hij em niet meer als ik de spraak toe wil voegen.  Graag snel een update of oplossing wand heb de rolluiken lampen enalles erop aangesloten! 

Het probleem bij mij is ook opgelost door een Samsung telefoon te gebruiken. Sterker nog ik kon mijn Hue kampen niet koppelen dat is op deze manier  ook gelukt. Het lijkt nu allemaal goed te werken 👍🏻👍🏻

Het probleem heeft zich volgens mij op gelost. Ik kon alles instellen via een samsung telefoon wat met mijn iphone niet lukte.