Google Assistant activeert uit het niets.

  • 21 October 2019
  • 31 reacties
  • 9366 Bekeken


Toon eerste bericht

31 Reacties

Hier hetzelfde probleem met alleen één sonos one. Activeert uit het niks. Heb hem nog niet als stereopaar om te linken met mijn playbar voor surround. Maar als ik dit zo hoor kan ik dat ook beter niet doen. Niks zo irritant dat als je midden in een film zit dat het geluid uit het niks wegvalt omdat de assistent random activeert. Heel irritant. De normale google assistant heeft hier geen last van. Oplossing please!

Ook hier hetzelfde ‘probleem’ met de Beam. Google Assistant wordt te pas en te onpas geactiveerd. Ook als het nagenoeg stil is in de ruimte.

Reputatie 5
Badge +3

Wat zeker is, is dat dit pas is sinds ik de Google Assistant heb geactiveerd. Het is in ieder geval best wel irritant.

Het is vanzelfsprekend dat dit pas voorkomt sinds je Google Assistant hebt geactiveerd, omdat het de Assistant is die dit veroorzaakt. Nogmaals, ik weet niet of hier een oplossing voor is. Zelf heb ik ook af en toe dat de Assistent getriggerd wordt door iets anders dan “Hey Google”, maar zeker niet heel vaak. Ik heb overigens geen Beam, maar alleen Sonos Ones met Assistant (een losse, en twee als onderdeel van 5.1), misschien is dit een specifiek euvel van de Beam, iets te gevoeldig afgesteld in de “hotword-detection” wellicht.

Mogelijk dat iemand van Sonos hier nog iets over kan zeggen, maar reken er niet op dat er, buiten het uitschakelen van de microfoon, een snelle oplossing voor is.

Inderdaad, lang niet altijd staat de radio of de televisie aan. Soms gaat de assistent vanzelf aan. Mijn vrouw zegt dan steeds: “er wordt weer mee geluisterd” 😂

Wat zeker is, is dat dit pas is sinds ik de Google Assistant heb geactiveerd. Het is in ieder geval best wel irritant.

Dus als er iets is waarmee dit euvel verholpen kan worden, dan zou het zeer plezierig zijn als dat gedeeld kan worden.

Ik ervaar hetzelfde als jvdheuvel. Ik hoop dat iemand weet hoe dit kan worden opgelost. Overigens wordt de Google assistant ook geactiveerd als er geen TV aan staat. Het gebeurt “at random” meerdere malen per dag.

Reputatie 5
Badge +3

Het omlaag gaan van het volume is een functie die zorgt dat je goed verstaanbaar bent voor de Assistent. Het probleem dat je dus hebt is dat de Assistent getriggerd wordt, waarschijnlijk door het geluid van de TV. Daar is niet zoveel aan te doen, behalve het uitzetten van de microfoon.

Reageer