Beantwoord

Sonos Roam werkt niet

  • 22 July 2023
  • 18 reacties
  • 2452 Bekeken

Beste, 

Min Roam, werkt opeens niet meer. hij was uitgevallen tijdens het afspelen. Thuis gekomen aan de lader gehangen. Het laad lampje brand maar voor de rest doet hij niets meer aanzetten is ook niet meer mogelijk. Heb ook al proberen ter resetten 

  • Hou de play/pauze knop ingedrukt terwijl je de aan/uit-knop kort indrukt.
  • Blijft de play/pauze knop ingedrukt houden tot je het licht op de voorkant van de speaker oranje en wit ziet knipperen.
  • Wanneer het lampje groen wordt, is de Roam gereset en klaar voor gebruik.

Maar dat lukt ook niet.

iemand raad?

 

mvg Peter

icon

Beste antwoord door Dari W 24 July 2023, 15:02

Bekijk origineel

18 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Ik heb zelf geen roam maar de tip die vaak voorbij komt is even opladen met een goede krachtige oplader

Reputatie 3
Badge +2

Hey @HaesenPeter 

Welkom op de Sonos community!

Kan je probeer om enkel de aan/uit knop aan de achterkant 15-20 seconde ingedrukt te houden en te kijken of hij daarna weer aangaat? Daarmee start je de Roam geforceerd opnieuw op, het klinkt alsof je Roam in de vasthangende modes hangt, dit is de enige manier om hem daaruit te krijgen.

 

Hallo. 
 

ik heb het zelfde probleem met mijn Roam. Harde geforceerde opstarthelpt niet. Wat te doen?

Hey,

Eveneens hetzelfde probleem hier. Alle mogelijke opties hierboven al (na wat online opzoekwerk) uitgeprobeerd. Adaptor van 10W + originele oplaadkabel = continue brandend oranje lichtje. Charge tijd ondertussen al +4u.

Blijkbaar niet de enige met gelijkaardige problemen momenteel. Dus zou leuk zijn als er een goed omschreven oplossing voor zou komen.

Vriendelijke groeten

Hallo,

Ik heb ook hetzelfde probleem. Met net zoals bcreative een continu oranje lampje als hij in de stekker zit. Op de draadloze lader krijg ik ook geen reactie

Hey Frank64, ik had thuis nog een andere USB-C kabel liggen (niet de originele USB-C, maar van een ander device, dit ingestoken op diezelfde 10W stekker). Nu 30 minuten stond plots de Roam op 14% tussen de andere Sonos in de app en brandde het lichtje terug wit. Ik heb de Roam gewoon even basic getest, en daarna de hele nacht laten verder laden. 's Ochtends was deze zelf in sleep en 100% opgeladen. Nu werkt de Roam weer zoals moet. Dus het zou wel eens aan de originele laadkabel kunnen liggen.

Hey Frank64, ik had thuis nog een andere USB-C kabel liggen (niet de originele USB-C, maar van een ander device, dit ingestoken op diezelfde 10W stekker). Nu 30 minuten stond plots de Roam op 14% tussen de andere Sonos in de app en brandde het lichtje terug wit. Ik heb de Roam gewoon even basic getest, en daarna de hele nacht laten verder laden. 's Ochtends was deze zelf in sleep en 100% opgeladen. Nu werkt de Roam weer zoals moet. Dus het zou wel eens aan de originele laadkabel kunnen liggen.

Hi bcreative dank je wel op deze manier is mij dit ook gelukt, terwijl hij al zeker 2 uur op de sonos oplader (driehoekje) had gestaan.

Alleen snappen waarom dat dan wel lukt op jouw manier en niet via de oplader doe ik niet 🤔

Heeft iemand nog een tip als niets van deze tips werkt? Alles geprobeerd maar geen reactie van Roam. Het lijkt erop dat het product gewoon niet goed is. Ik had vanaf het begin al moeilijkheden om hem überhaupt opgestart en verbonden te krijgen. Daarna te lang links laten liggen en nu gebeurt er niets meer. Heeft iemand ervaring met inruil/reparatie?

Reputatie 1
Badge +2

Ik weet het niet hoor. Ik heb zelf 2 Roams sinds een paar jaar. De ene werkt altijd feilloos en staat altijd op een draadloze laadpad van de Hema. De andere heeft ongeveer een jaar prima op zo’n zelfde laadpad goed gefunctioneerd maar langzaam maar zeker zag ik dat hij steeds minder opgeladen werd, van 99% werd het langzaam aan 80% en minder en hij begon vaker uit te vallen. Deze Roam voelde ook altijd wat warm aan. Tegenwoordig staat hij aangesloten op een usb c kabeltje, niet de orginele, daar laadde hij niet goed mee op. En van tijd tot tijd valt hij spontaan uit, maar niet tijdens het spelen gelukkig.  Als ik ze buiten als stereopaar inzet is die ene altijd veel sneller leeg, ik denk dat de kwalitiet van de accu’s wat te wensen over laat.

Jammer dat je de accu niet makkelijk kan vervangen. Verder vind ik het handige speakertjes en voor het kleine formaat klinken ze o.k.

Ook bij mij alleen een oranje lampje als hij aan een USB-C kabel aangesloten is. Geen enkele manier gevonden om de Roam te resetten….. echt wel de zwakke broeder in de Sonos speakers volgens mij. Geen reactie van Sonos in dit forum is ook wel jammer, dan maar kijken of ik ze kan bellen.

Reputatie 7
Badge +3

Dit is een gebruikersforum, waarbij gebruikers elkaar proberen te helpen. Dit is niet het forum om direct in contact te komen met Sonos, zij lezen af en toe mee maar doen niet heel actief mee.

De methode om hen te benaderen is inderdaad rechtstreeks bellen of chatten. https://support.sonos.com/nl-nl/contact

En een heel nuttig forum, want zo kwam ik erachter dat de Roam inderdaad niet het beste product is en ik niet alleen dat probleem had. Kennelijk weet Sonos dat ook want ik heb met hen gechat en gebeld en na toelichting van het probleem kon ik de oude opsturen en heb ik een goedwerkende nieuwe ontvangen, terwijl die niet heel nieuw was. Dat is dan wel echt de service die je van Sonos verwacht en kennelijk ook krijgt!

Hoi! Ik heb door mn hele huis sonos.. zeer tevreden over. Behalve mijn 2 roam's. Alles geprobeerd.. niet meer aan te krijgen. Geprobeerd via de "bot" het probleem op te lossen zonder succes en daarna ook geen contact meer gehad. Ze zijn nu iets meer dan 1+ 2 jaar oud. Ben er zeer teleurgesteld over en ze staan nu stof te vangen. Erg zonde want ze waren toch vrij prijzig. 

 

Reputatie 7

Heb je gebeld met Sonos? Zeker voor de Roam die nog geen twee jaar oud is heb je toch nog garantie?

De Roam is gewoon niet zo’n goed product en dat weet Sonos ook wel. Ik heb destijds klantenservice gebeld en het hele probleem voorgelegd met het argument dat alles bij mij van Sonos is. Ik kreeg een nieuwe na de oude te hebben opgestuurd en die doet het vooralsnog heel goed. 

Badge

Als ik al die problemen lees hier dan wordt mijn vermoeden weer bevestigd: Sonos is goedkope, instabiele rommel. Veel te duur. Hopeloos als je alle klachten lees, helemaal klaar met Sonos.

Mijn Roam ziet er nu zo uit:

Iemand ervaring met JBL?

Reputatie 5
Badge +3

Als ik al die problemen lees hier dan wordt mijn vermoeden weer bevestigd: Sonos is goedkope, instabiele rommel. Veel te duur. Hopeloos als je alle klachten lees, helemaal klaar met Sonos.

Mijn Roam ziet er nu zo uit:

Iemand ervaring met JBL?

Dit is natuurlijk geen foto van normaal gebruik van de speaker

Reputatie 7

Goedkope veel te dure rommel?

En je hebt je nooit hier gemeld met problemen? Met Sonos gebeld?

Reageer