Weer begint Sonos radio met reclame.

  • 21 November 2021
  • 57 reacties
  • 9026 Bekeken


Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk.

57 Reacties

Een andere vraag ik heb mijn sonos one ingesteld om dagelijks op dezelfde tijd q music af te spelen  zodat ik weet dat het tijd is om op te staan. 
regelmatig zonder dat ik iets verander krijg ik geen muziek maar de sonos tone.

ik weet niet hoe dat komt? Sonos is via etherkabel verbonden met internet.

wie weet hoe dit kan.

Reputatie 7

Misschien is deze vraag meer iets voor een eigen topic. Een discussie hierover in een topic over reclame maakt evt. goede antwoorden slecht vindbaar.

Ik vind het ECHT bizar. Ik ben eigenaar van PerfectMoods webradio, ik betaal alles zelf, Buma, sena enz. en sins kort word WEER bij START van m’n radio (in SONOS radio & Tune-in) een iritante commercial en soms zelf tussendoor een reclame !!? En ik heb een reclamevrij lounge station opgezet. Gaat Sonos nu aan MIJ verdienen? Koekoek…..

Hoe zit dit Sonos….

Reputatie 7
Badge +3

Nogmaals, niet Sonos maar TuneIn. 

Lees de site van TuneIn wat je ontvangt. Daar staat keurig extra reclame vermeld wat je kunt afkopen met een abonnement. Wat vreemd is is dat deze nog niet te koppelen is aan Sonos, maar dat zal TuneIn moeten oplossen.

Sonosradio is een schil om de diverse aanbieders en maakt gebruik van TuneIn…….. dus reclame. 
 

PS. Leuke reclame zo voor je radiostation. Vraag mij af of Sonos nog een rekening stuurt. 😉
 

Reputatie 7
Badge +3

Gratis tip nog……. Probeer MyTuner Radio, maar daar gaat het je natuurlijk niet om. 

PS. Leuke reclame zo voor je radiostation. Vraag mij af of Sonos nog een rekening stuurt. 😉
 

Jep, is helemaal mijn uitgangspunt reclame maken voor mijn radiostation...

Reputatie 7

@perfectmoods Ik kan het op de site van TuneIn niet vinden, maar ik neem aan dat je algemene voorwaarden hebt moeten accepteren om je kanalen (leuk idee trouwens) op TuneIn te krijgen. Staat daar niets in over reclame? En zouden de voorwaarden van andere aanbieders (Juke?) anders zijn?

Kun je hier eens naar kijken en het ons laten weten hoe dit contractueel zit (als er tenminste geen NDA voor geldt)?

Hoi Allemaal,
 

Nogmaals, niet Sonos maar TuneIn. 

Lees de site van TuneIn wat je ontvangt. Daar staat keurig extra reclame vermeld wat je kunt afkopen met een abonnement. Wat vreemd is is dat deze nog niet te koppelen is aan Sonos, maar dat zal TuneIn moeten oplossen.

Sonosradio is een schil om de diverse aanbieders en maakt gebruik van TuneIn…….. dus reclame. 
 

PS. Leuke reclame zo voor je radiostation. Vraag mij af of Sonos nog een rekening stuurt. 😉
 

Bron
Enig minpuntje dat we kunnen bedenken is dat er tegenwoordig ook in die betaalde versie een prominente ‘advertentie’ verschijnt voor een abonnement dienst met nog meer mogelijkheden. Definitief wegdrukken hiervan gaat niet. 

Ik was me er niet van bewust toen ik Sonos als apparaat kocht ik bij het afspelen gedwongen word om reclame te accepteren bij aanzetten. Ook ik baal er flink van. Zou voor mij een reden zijn geweest om geen Sonos aan te schaffen! 

Reputatie 5
Badge +3

Beste @JWAns wat voor reclame bedoeld U precies? En hoe lang is de reclame? 

Als ik de installatie aan zet hoor ik een reclame boodschap.

Reputatie 7
Badge +3

En daar gaan we weer. Reclame komt niet van Sonos, maar van de gebruikte muziekdienst die daar hun inkomsten uit genereren. Maak je gebruik van een betaalde muziekdienst dan heb je helemaal geen reclame, bij muziekdiensten die radio doorgeven is dit meestal wel het geval. Aan het begin krijg je een reclame boodschap vanuit de muziekdienst (hun inkomsten) en verder vanuit het radioprogramma. In Nederland kan je gebruik maken van Juke die tot op heden geen reclame meestuurt.

Deze reclames zal je dus ook ervaren met andere merken.

 

Reputatie 5
Badge +3

Ik denk dat er niets anders op zit dan het te accepteren of idd een betaalde dienst te nemen. Zelf hoor ik als ik TuneIn luister hooguit 5 seconden een soort muziekje van TuneIn maar kan me er totaal niet aan storen.

 

Reputatie 5
Badge +3

Ik was me er niet van bewust toen ik Sonos als apparaat kocht ik bij het afspelen gedwongen word om reclame te accepteren bij aanzetten. Ook ik baal er flink van. Zou voor mij een reden zijn geweest om geen Sonos aan te schaffen! 

 

En nu?? wat is nu je vraag? moeten we mee balen? wat wil je ?

Ik gebruik al enkele jaren meerdere Sonos boxen in huis. Sedert een jaar of zo raak ik steeds meer geïrriteerd door de storende reclame. In het begin was er enkel een vervelende reclame bij het opstarten. Nu is het om de 10 minuten, door muziek en door het nieuws door. Ik overweeg om al mijn Sonos apparaten weg te doen. Iemand een idee van een alternatief? 

Reputatie 7
Badge +3

Nu dus een bericht waar het probleem duidelijk omschreven wordt. De andere berichten hadden dus niet nodig geweest.

Je hebt dus gewoon een netwerk probleem. En ja, je kan dit verder niet merken maar toch een probleem hebben. Bel maandag even met Sonos. 

Reputatie 7

@Carolus En dat moet je vier keer laten weten? Hier en op:

Je geeft erg weinig handvatten om te kijken of je gewoon een vervelende radio-provider hebt gekozen (komt mij overigens vreemd voor) of dat je bijvoorbeeld TuneIn gebruikt en je stream door wifi interferentie steeds opnieuw start - de mogelijkheid die @Erooij noemt.

Welke radioprovider gebruik je? Welke Sonos devices? Hoe aangesloten? Heb je je probleem al eens aan Sonos voorgelegd?

Ik hoor op radio west nu al ongeveer 7 minuten achter elkaar -welkom bij tunein-, het is om doodziek van te worden. 

Beste forum, ook ik heb last van reclame te pas en te onpas. Soms zelfs wordt een nummer onderbroken voor reclame en gaat het nummer na de reclame weer verder. Terwijl ik dit schrijf gebeurt dat nota bene! Ik luister naar Radio 10 en het nummer van Mai Tai wordt voor reclame onderbroken.  Ook stopt de muziek/uitzending ineens voor een een poosje. Soms enkele seconden en soms moet ik de app weer op play drukken. Daarnaast luister ik een soort gedwongen naar Radio 10 (niet dat ik het erg vind) omdat bijvoorbeeld Qmusic geluiden laat horen die ik als metaal klanken waarneem. Het klopt gewoon niet meer. Komt dit allemaal door dat vervelende TuneIn? 

Reputatie 7
Badge +3

En wanneer je Juke gebruikt?

Hoi @Morena en @Erooij 

Wat Erooy zegt.😉
Nooit geen reclame op de publieke NPO zenders anders dan de reguliere reclame.
Dus Juke zoe je moeten hebben

Dank je @Erooij en @SimonSonos, ik heb Juke toegevoegd en luister daar nu naar. Gaat tot nog toe helemaal goed. Zo blij om. Ik was vandaag zelfs gestopt met naar de radio luisteren omdat het mijn luisterplezier zo ontzettend stoorde. Steeds stopte de radio ermee en elke keer die vervelende reclame, door de nummers heen.

Nu helemaal happy!! 

Reputatie 5
Badge +3

Zou het kunnen dat bij de mensen die reclame tussen of zelfs in een nummer horen de verbinding even wegvalt? En dat de speaker of soundbar die dan hersteld en Tunein weer opnieuw begint te spelen? Dit kan niet aan Tunein of Sonos liggen denk ik.

Oh jee, was iets te vroeg enthousiast. De reclame is weg en dat is al een hele verbetering. Het uitvallen is helaas nog wel aanwezig. Na verloop van tijd stopt de app uit zichzelf en moet ik de app weer activeren door op play (>) te drukken. Lijkt wel of er een timer op zit die ervoor zorgt dat de radio na verloop van tijd wordt uitgezet. Heeft iemand daar ervaring mee?

Het uitvallen gaat nu in rap tempo. Moet nu regelmatig op play drukken. Ik heb gewoon verbinding dus daar ligt het niet aan.