Beantwoord

boxen lopen niet synchroon



Toon eerste bericht

32 Reacties

ben nieuwe hier toch al enige tijd een gelukkige bezitter van Sonos speakers.

Playbar met 2 2x play 1 een play 3 en nog een play 1…. het is altijd goed gegaan toch sinds vorige week loopt het geluid vaak niet meer gelijk en volgens mij gaat het mis, enige tijd nadat ik woonkamer en eetkamer kopel als groep.  het lijkt zelfs of het alleen bij het tv gedeelte vandaag komt.

Zet ik hem ff op pauze/stop  dan doet hij het weer goed toch de vraag is steeds, voor hoe lang!?

Lees er van allas over op de site maar is er soms recent nog iets verander wat de oorzaak kan zijn?

Reputatie 5
Badge +3
Klopt, maar ik heb het zuiver over een 5.1 systeem (SUB+Plabar+2 x One) welke in audio 2.0(1) staat
En dan één speaker in bijvoorbeeld je open keuken erbij groeperen.
Zelfde WiFi, accespoint, zelfde kanalen, etcetera we hebben het allemaal samen geprobeerd 🙂
Reputatie 7
Badge +2
Het is belangrijk dat we het 'r wel over hebben, anders komen er verwachtingen die we mogelijk niet waar gaan maken.
We kunnen inderdaad zien of wifi-storing en dergelijke iets van verbetering zou geven, maar in principe gaan we er vanuit dat er een vertraging/echo aanwezig zou zijn, en kan je ook stotteringen ervaren bij het groeperen van andere kamers aan de Home-Theater setup welke TV zou afspelen.
Reputatie 5
Badge +3

Als je in de woonkamer een 5.1 opstelling hebt en je groepeert deze met de keuken dan zal er idd een vertraging optreden, marginaal maar hoorbaar.Muziek wat je in de app zou selecteren zou netjes synchroon moeten lopen.
Er is een uitleg hierover in onze community post, waarin je onderin het kopje "Groeperen" kan uitklappen.


@Tim S,
Laten we het daar maar niet meer over hebben :-)
Standalone speakers groeperen lopen inderdaad prima synchroon.
5.1 opstellingen in audio modus, synchroniseren met een enkele speaker in dezelfde ruimte geeft een minimale vertraging.
Sonos heeft dit bij mij al een paar keer proberen op te losse, maar lukt niet.
Kan gebeuren hoor, maar het is dus wel degelijk mogelijk. 😉
Reputatie 7
Badge +2
Als je in de woonkamer een 5.1 opstelling hebt en je groepeert deze met de keuken dan zal er idd een vertraging optreden, marginaal maar hoorbaar.
Als het om TV-geluid zou gaan.
Muziek wat je in de app zou selecteren zou netjes synchroon moeten lopen.
Er is een uitleg hierover in onze community post, waarin je onderin het kopje "Groeperen" kan uitklappen.
Reputatie 5
Badge +3
Als je in de woonkamer een 5.1 opstelling hebt en je groepeert deze met de keuken dan zal er idd een vertraging optreden, marginaal maar hoorbaar.
Reputatie 7
Welke boxen heb je? Van welke bron luister je (TV, Airplay, Spotify)? Zijn de boxen in één groep gezet?

Reageer