Beantwoord

volume wijzigen met zijknoppen telefoon werkt niet


Ha!

voorheen kon ik via de zijknoppen van mijn telefoon altijd het volume regelen van mijn SONOS (Beam en Bookshelf 2x).

Nu moest ik mijn SONOS systeem opnieuw instellen en is dit 1 groep geworden (niet afzonderlijke groepen). Echter kan ik sindsdien het volume niet meer regelen via de zijknoppen van mijn telefoon (iPhone) wat ik wel graag zou willen en kan ik nergens een instelling vinden die dit regelt.

Wie heeft de gouden tip?

icon

Beste antwoord door Ronald22 5 June 2024, 20:36

Bekijk origineel

15 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik weet niet wat je als voorheen ziet, maar deze mogelijkheid is al een aantal jaren geleden de nek omgedraaid. 

Badge

Ik weet niet wat je als voorheen ziet, maar deze mogelijkheid is al een aantal jaren geleden de nek omgedraaid. 

Nee hoor want tot aan de update ging dat nog wel. Van mij mag het ook snel terugkomen. 

Reputatie 7

Voor een iPhone kon dit al een poos niet meer. Ik zie dat het voor Android nog wel kan? Zie https://support.sonos.com/nl-nl/article/control-sonos-volume-with-a-mobile-device-s-hardware-buttons

Reputatie 7
Badge +3

Ik weet niet wat je als voorheen ziet, maar deze mogelijkheid is al een aantal jaren geleden de nek omgedraaid. 

Nee hoor want tot aan de update ging dat nog wel. Van mij mag het ook snel terugkomen. 

Dan bezit je een heel bijzondere iPhone of je hebt Sonos nooit meer van een update voorzien. Het is minder lang dan ik dacht maar hier officiële release niets:

15.6

Release date: 7/25/2023

 

In this update:

  • We’ve removed the ability to control the Sonos app for iOS using lock screen controls and device hardware buttons. The way these features were architected do not meet Apple’s experience guidelines for developers and no longer offer a reliable control experience.
  • Bug fixes and performance enhancements.

Badge

Ik heb idd een Android en daar kon het wel op. Dan zal daar het verschil zitten. 

Reputatie 6
Badge +3

Op een Google Pixel (met Android) telefoon werkt het nog steeds, je moet de app wel even openen. 

Badge

Op een Google Pixel (met Android) telefoon werkt het nog steeds, je moet de app wel even openen. 

Ja maar voorheen kon je dit doen zonder de app te openen. 

Reputatie 6
Badge +3

Dat is er al een tijdje af, ook voor deze updates al.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb idd een Android en daar kon het wel op. Dan zal daar het verschil zitten. 

In je topicstart schrijf je dat je een iPhone gebruikt. (“mijn telefoon (iPhone)”). Niet heel helder dus. Dat is waar ik op reageer.

Badge

Ik heb idd een Android en daar kon het wel op. Dan zal daar het verschil zitten. 

In je topicstart schrijf je dat je een iPhone gebruikt. (“mijn telefoon (iPhone)”). Niet heel helder dus. Dat is waar ik op reageer.

Dat is niet mijn post. Ik reageerde er alleen maar op 

Reputatie 3
Badge +1

Waarschijnlijk bedoeld de OP de functie van Spotify Connect, daar kon het wel. Door de laatste iOS update is dit er uit gesloopt, YouTube werkt ook niet meer met de zijknoppen. Kan Sonos weinig aan doen. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb idd een Android en daar kon het wel op. Dan zal daar het verschil zitten. 

In je topicstart schrijf je dat je een iPhone gebruikt. (“mijn telefoon (iPhone)”). Niet heel helder dus. Dat is waar ik op reageer.

Dat is niet mijn post. Ik reageerde er alleen maar op 

Sorry, mijn fout

Ik heb idd een Android en daar kon het wel op. Dan zal daar het verschil zitten. 

In je topicstart schrijf je dat je een iPhone gebruikt. (“mijn telefoon (iPhone)”). Niet heel helder dus. Dat is waar ik op reageer.

Excuses voor het ongemak Erooij, vervelend dat het niet helder is voor je.

Waarschijnlijk bedoeld de OP de functie van Spotify Connect, daar kon het wel. Door de laatste iOS update is dit er uit gesloopt, YouTube werkt ook niet meer met de zijknoppen. Kan Sonos weinig aan doen. 

Ik heb mijn apparaten altijd goed up-to-date dus dan zou het een (redelijk) recente update moeten zijn geweest. Echter was het precies op het moment dat ik mijn SONOS herstelde. Wel het vermoeden dat het aan een iOS/Spotify update ligt bij het lezen van deze tekst! 

Reputatie 3
Badge +1

Valt wel wat over te vinden op internet, ik lees dat Apple het er uit heeft gehaald sinds 17.4 en Spotify heeft de functie sinds 30 mei verwijderd. Best jammer, was handig. 

Reageer