Vraag

Update mei 2024


Kan Sonos mij vertellen waarom een update wordt uitgevoerd waarvoor ik een halve IT-er moet zijn om het weer aan de praat te krijgen? Wat niet lukt door al die stappen door te nemen?! Lekker duurzaam bezig! Geen reclame voor Sonos. Wachten op een update?! Heel mijn systeem is onbruikbaar!!!!!!

Heeft iemand een hetzelfde probleem? Ik voel mij afgescheept en opgezadeld met een probleem wat door een update veroorzaakt is. Het heeft jaren goed gewerkt, de speakers zijn nog top, maar geen verbinding meer mee te krijgen. 


11 Reacties

Reputatie 4
Badge +2

Ja dat is heel erg frustrerend. Ik heb er geen last van, maar degene die hier op het forum zitten bijna allemaal wel. De apparatuur is nauwelijks tot niet aan te krijgen. Nogmaals, bij mij draait het helemaal perfect dus ik kan er niet over oordelen. 

Reputatie 7
Badge +3

Heb je het forum al een beetje doorgelezen? Zo ja, waarom dan de vraag of iemand hetzelfde probleem heeft?

Kennelijk heeft Sonos eea onderschat, maar besef ook dat er mensen zijn die vrijwel geen problemen ondervinden. Het blijft een lastige materie.

 

Daar heb ik niets aan, bovendien hoop ik dat sonos dit soort berichten leest en serieus neemt. Waar moet ik anders met mijn klacht heen?!?!??!?

Reputatie 7
Badge +3

Dit is een gebruikersforum waar gebruikers elkaar treffen. Sonos weet inmiddels echt wel wat er speelt en zou je hen willen bereiken dan zijn er andere mogelijkheden. https://www.sonos.com/nl-nl/contact

Sonos is gewoon slecht bereikbaar en klachten worden niet serieus  genomen , systeem werkt na de update dramatisch slecht, verschrikkelijk traag en het is en blijft onoverzichtelijk. Bij Sonos zijn ze druk met de uitrol van een nieuw speeltje Sonos Ace, voor verbetering hebben ze geen tijd. Er zouden bestaande functies worden teruggezet, alleen zie ik hier niets meer over. Timerfunctie NAS bestanden afspelen etc. 

 

Reputatie 4
Badge +2

Het streamen via de NAS is een kwestie van het protocol aanpassen in je NAS. Hier is uitvoerig over gesproken in dit forum. De nieuwe versie ondersteund het SMB1 streaming protocol niet meer vanwege veiligheidsproblemen. Schakel in je NAS over op SMB2 of SMB3 dan werkt het weer. 

Bedankt, is voor mij nieuw. Zou verwachten dat je dit soort informatie van Sonos zelf krijgt.

Maar het werkt weer alleen weet ik niet wat het verschil is het SMB2

Reputatie 7

Sonos heeft dit volgens mij vooraf in de app gemeld en in de release notes voor de update van 13 mei 2024: Release notes for Sonos software updates | Sonos

Reputatie 4
Badge +2

Bedankt, is voor mij nieuw. Zou verwachten dat je dit soort informatie van Sonos zelf krijgt.

Maar het werkt weer alleen weet ik niet wat het verschil is het SMB2

SMB2 (server message block) werkt via https (secure dus). SMB1 was niet veilig en dat Sonos daar iets mee doet vind ik perfect. Overigens stond er een melding van Sonos in de app dat dit ging veranderen. Ook kon je dit overal lezen, Google is je vriend. 

Is er ook nieuws over de timerfunctie, misschien dat ik dit ook heb gemist 

Reputatie 7
Badge +3

Volgens mij weer terug van weggeweest.

 

Reageer