update

  • 11 May 2024
  • 7 reacties
  • 135 Bekeken

Zijn jullie ook zo ontevreden over de update? Ik heb duizenden nummers op de NAS staan. Daar kan ik nu niets meer mee. Hoe krijg ik mijn oude sonos app terug!


7 Reacties

Reputatie 4
Badge +2

Ik was het TV geluid even kwijt, maar dat blijkt gewoon tussen de albums e.d. in te staan. Verder werkt alles perfect. Wellicht kun je daar het jouwe ook vinden. 

Reputatie 6
Badge +3

Hier ook geen problemen ervaren.

Reputatie 4
Badge +2

Het was even zoeken. Het had Sonos gesierd als ze hier melding van hadden gemaakt, maar alles werkt gewoon zoals voorheen. 

Badge

De nieuwe versie van de app daar heb ik niks aan. Ben al mijne linken kwijt. Muziek van de NAS is niet meer beschikbaar. Via het forum heb ik een link gevonden om terug te gaan naar de oude versie 16.1. Echter 's-natchts wordt die ge-update naar de nieuwe versie en kan ik weer opnieuw beginnen. Bij systeem kan ik automatisch updaten uitzetten, maar dat helpt niet. Is kennelijk alleen voor de Sonos hardware en niet de app. Weet iemand hoe ik een updates van de Sonos app uitgezet kunnen worden?

Reputatie 4
Badge +2

Dit staat er te lezen omtrent de update van de app:

  • Sonos systems no longer support local library shares that use SMBv1 / HTTP. If your library was shared with Sonos using one of these older protocols, you can add it back to Sonos by manually sharing your music folder using SMBv2 or SMBv3, then adding it back to your system using the Sonos app for macOS or Windows.

Voor iedereen met problemen met hun NAS of andere locale media, SMBv1 is een oude en onveilige manier van streamen. Update je NAS SMB protocol en alles werkt weer. Doe er je voordeel mee. 

Reputatie 7

Deze wijziging was overigens wel aangekondigd.

Reputatie 4
Badge +2

Deze wijziging was overigens wel aangekondigd.

Maar is waarschijnlijk door niemand gelezen en vandaar de “paniek” rondom het nu niet kunnen streamen vanaf de NAS

Reageer